eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonianju - co to jest?Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    User-Agent: NewsTap/4.0.1 (iPad)
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Mime-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Subject: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    References: <s...@f...lasek.waw.pl>
    <klqimm$uut$1@node2.news.atman.pl>
    <t...@4...net>
    <51814965$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <kls7ms$jk8$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5182c3aa$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <518d43f8$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <518fcd9d$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: 12 May 2013 17:59:39 GMT
    Lines: 46
    Message-ID: <518fd88b$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109241024192.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1368381579 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1253 109.241.24.192:62085
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:236650
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pan Maciej Bebenek napisał:
    >
    >>> To jeszcze nie koniec. Zajrzałem znowu do wykazu połączeń -- ten SMS,
    >>> co to najpierw był, a potem zniknął, pojawił się na nowo. Pojawiły się
    >>> również rozmowy z "Obsługą Klienta Play" 48790666666 i *600, ale już
    >>> nie za darmo, tylko za 1,00 zł od sztuki, płatne ekstra, a nie z pakietu
    >>> złotówek. To są jakieś jaja, to w co oni w tym Playu -- nomen omen --
    >>> grają. Paragrafu na to jakiegoś nie ma? Nie o opłaty mi chodzi, tylko
    >>> o wsteczne majstrowanie przy bilingach.
    >>
    >> Moment - to biling online czy sumaryczny, za zakończony okres bilingowy?
    >> Jeśli to pierwsze, to nic dziwnego - postprocessing jest rzeczą standardową
    >> we współczesnej taryfologii stosowanej. Teoretycznej również :-)
    >
    > Online. Ja wiem, że jest coś takiego jak postprocessing. Ale w znanych mi
    > przypadkach (nawet sam kiedyś maczałem palce w bilingowaniu) polega on na
    > tym, że surowe dane przerabia się na wynikowe, ludzioczytelne. W praktyce
    > może to skutkować tym, że zapisy pojawiają się z opóźnieniem, i to czasem
    > zmiennym -- jeśli procesuje się paczkami, na przykład co minutę lub co
    > kwadrans. Ale tu jest tak, że ten postprocessing działa po trzykroć i za
    > każdym razem wypluwa z siebie co innego. Przecież nie ma tak, że dochodzą
    > z zewnątrz jakieć dodatkowe informacje, które sprawiają, że ten sam zapis
    > za pierwszym razem zostanie wyceniony (dajmy na to) na 0,42 zł, za drugim
    > na 0,00 zł (albo w ogóle znika), a za trzecim na 1,00 zł. Jeśli istnieje
    > jakaś teoria, która przemawia za takim działaniem, to chętnie się zapoznam.
    >

    Oczywiście, że może tak być, chociażby stawka malejąca za rozmowy czy
    SMS-y, limity dzienne tygodniowe czy miesięczne itp. Nie wiesz pan, jakie
    to cuda marketoidzi potrafią wymyśleć :-)
    Stąd - dla abonamentu - wymiernym i właściwym powinien być biling PO
    zamknięciu i postprocesingu. Oczywiście, jeśli operator udostępnia dane
    cząstkowe, powinien brać za nie odpowiedizalność :-)

    > A tak apropos taryfologii stosowanej, to nijak nie mogę pojąć dlaczego ten
    > cały RBM 29,5 został zrobiony jako oferta abonamentowa, a nie przedpłacona.
    > Przecież skoro nie ma umowy terminowej i jest płaska taryfa za (niemal)
    > wszystko, to wygodniej opłatę za miesięczny pakiet łupać z góry z doładowań
    > i nie chrzanić się z umowami, kurierami, fakturami i podobnymi duperelami.
    > Chyba że chodzi o to, żeby takie coś było w ofercie do porównania z innymi
    > sieciami (że my tacy tani), a klienci żeby brali droższe i gorsze taryfy.

    Dokładnie to samo przyszło mi do głowy. Jest sobie na przykład taka oferta
    https://www.gosmartmobile.com/compare-prepaid-cell-p
    hone-plans
    i ciekaw jestem, na ile Heyah będzie jej kopią :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: