  • Data: 2013-05-02 14:10:10
    Temat: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-05-02 01:58, Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Ale dlaczego musi? Banki i inni tacy na ogół podają mumer 801
    > (płatny stałą stawką jednorazową za połączenie)

    Albo i niestałą i to do tego (gdy dzwonić ze stacjonarnych/voipów) taką
    z tych wyższych np. 801 NORDEA (801 667 332)
    albo i najwyższą np. 801 44 55 66 (Invest Bank).

    > oraz 9-cyfrowy CZN rozliczny według cennika operatora.

    CZN może być komórkowy np.
    http://www.warta.pl/zgloszenie-szkody
    Zgłoś szkodę przez telefon:
    801 308 308
    Jeśli dzwonisz z Polski
    +48 502 308 308
    Jeśli dzwonisz z zagranicy

    (gdy ja zgłaszałem szkodę tamże ze 2,5 roku temu to AFAIR ta parka
    wyglądała 801 311 311/601 311 311).

    > Jak mam płaską taryfę, to dzwonię na CZN, bo mnie to nic nie
    > kosztuje. Oczywiście w zamyśle było odwrotnie -- to te 801 i 800
    > miały być tańsze lub darmowe.

    800 są zasadniczo darmowe (tu niezbyt drogi wyjątek
    http://www.plfon.pl/pl/cennik/polskie_numery_specjal
    ne/), tylko że
    obecnie na ogół ich nie ma.

    > Precedens z wybiórczym traktowaniem CZN wybitnie mi się nie podoba.

    Ten precedens ma się dobrze od lat :-P.

    > Właściwie skoro tak potraktowano BOK, to któryś operator może uznać,
    > że zupełnie inaczej będzie taryfikował rozmowy swoich abonentów z
    > Przemysławem Kowalikiem.

    Teoretycznie tak, ale jest jednakże bynajmniej jedna drobna różnica -
    operator płaci cośtam BOKistom oraz za ich sprzęt - mnie nie :-).

    > U operatorów VoIP na ogół tak jest. Tyle że tam są one zwasze
    > darmowe.

    Niezupełnie tak. Voipowcy mają darmowe wewnątrzsieciowe tzn. w ramach
    ich puli numerów stacjonarnych. Płatne stacjonarne są pozasieciowe.

    > Żeby gdzieś było drożej niż normalnie, to się nie spotkałem
    > (ale ja z Pomarańczowymi w ogóle staram się nie spotykać).

    No to weźmy takiego Plusa

    Poczta głosowa
    http://plus.pl/indywidualna/Uslugi/AktualniKlienci/P
    ocztaGlosowa/

    Poczta Głosowa w kraju.

    Wystarczy, że połączysz się z numerem 2222 lub +48 601 222 222 (z sieci
    Plus) lub +48 601 100 222 (z pozostałych sieci krajowych).

    Czyli mamy wewnątrzsieciowy nr 601 222 222 jako alias do 2222. Co więcej
    nie wiadomo po co, skoro z innych sieci i tak trzeba kręcić inny nr
    Plusa 601 100 222.

    A ile to kosztuje?

    <http://plus.pl/indywidualna/Abonament/Taryfy/Taryfy
    OMG/CennikTaryfaOMG.pdf>

    Poczta głosowa - gdy dzwoni sama, to za free, gdy do niej się dzwoni,
    0,31 PLN/min.

    Do tego
    "opłaty za połączenia naliczane są za każdą rozpoczętą sekundę, z
    wyjątkiem [...] oraz usług rozliczanych za każde rozpoczęte 60 sekund:
    Poczta Głosowa - połączenie ze skrytką z własnego numeru
    telefonu,[...]"

    Nie jest dla mnie też w 100% jasne, czy połączenia z pocztą schodzą z
    minut abonamentowych - chyba nie. Ale nawet jeśli tak, to i tak skądinąd
    wewnątrzsieciowe połączenia z pocztą po wyczerpaniu wliczonych minut dla
    5 droższych planów OMG byłyby droższe niż "normalne" minuty (0,29).

    Aha, do tego Plus ma jeszcze całe wewnątrzsieciowe zakresy CZN Premium
    (raczej niedostępne z zewnątrz, ale w takim razie po co 9-cyfrowe?)

    605 70 5xxx 2,30 zł
    605 70 6xxx 2,46 zł
    605 70 7xxx 2,58 zł
    605 70 8xxx 4,25 zł
    605 70 9xxx 4,92 zł

    od 605 70 5xxx do 605 70 9xxx - naliczanie opłat za połączenia za każde
    rozpoczęte 30 sekund

    :-)

    Przemek