  • 1. Data: 2012-01-03 09:05:10
    Temat: To jak to jest z tymi wypadkami
    Od: Arek <a...@a...pl>

    http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-bli
    sko-domu,artykul.html?node=3

    "Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości
    około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w
    odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w
    odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

    To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa
    na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej",
    "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni.

    A.

  • 2. Data: 2012-01-03 09:25:31
    Temat: Re: To jak to jest z tymi wypadkami
    Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl>

    Arek <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > na tych przyjezdnych "piratĂłw", "mordercĂłw", "miszczĂłw prostej",
    > "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni.

    Raczej nic odkrywczego, to wiadomo od dawna. Ja sie spotkalem kiedys z
    liczbami ze 80% zdarzen jest w odleglosci do 1km od miejsca docelowego (start
    lub koniec podrozy). Moja osobista statystyka jak najbardziej to potwierdza.
    Roznica do Twojej wypowiedzi to 'miejsce docelowe' a nie 'dom'.
    Nie mniej kolo domu sie juz najmniej uwaza - bo znam droge na pamiec (rowniez
    jako pieszy) i bo juz mysle o innych sprawach, skoro jestem prawie na miejscu.
    Nie bardzo widze tutaj zwiazek z FR. No i nie bylo mowy o sprawcach wypadkow
    tylko o ich wystepowaniu.

  • 3. Data: 2012-01-03 09:35:23
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 03 Jan 2012 09:05:10 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w
    > odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

    Ja miałem wypadek około 1km od domu ale wjechał we mnie gość który miał
    przeszło 100 km od domu więc w której grupie ten wypadek umieścić ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 4. Data: 2012-01-03 09:43:32
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-03 09:25, BrunoJ pisze:

> [...]
    > Nie bardzo widze tutaj zwiazek z FR. No i nie bylo mowy o sprawcach wypadkow

    Przecież napisałem, szkoda, że odpowiedziałeś nie czytając. Skoro
    wypadki głównie powodują osoby niedaleko swojego domu, to co zmieni
    postawiony tam FR, o którym doskonale wiedzą.

    A.

  • 5. Data: 2012-01-03 09:49:49
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 03-01-2012 o 09:05:10 Arek <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w
    > odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

    Oprócz innych nasuwających się powodów, jakiś wpływ na taką statystykę
    może mieć również to, że większość kierowców stosunkowo często jeździ w
    pobliżu domu. Jak ktoś dojeżdża np. 10km do pracy to przez dość sporą
    część trasy jest nie dalej niż 8km od domu. Dzieci również często bywają w
    okolicach domu (a 10 minut, czyli ~1km to dość spora okolica).

    --
    SW3
    ----

  • 6. Data: 2012-01-03 10:00:25
    Od: to <t...@i...pl>

    begin SW3

    > Oprócz innych nasuwających się powodów, jakiś wpływ na taką statystykę

    Myślę, że kluczowy. :>

  • 7. Data: 2012-01-03 10:30:59
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-03 09:49, SW3 pisze:

> [...]
    > część trasy jest nie dalej niż 8km od domu. Dzieci również często bywają
    > w okolicach domu (a 10 minut, czyli ~1km to dość spora okolica).

    Niesamowita przenikliwość:)

    A.

  • 8. Data: 2012-01-03 10:42:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >działa na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów
    >prostej", "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są

    Nie ma jak to odpowiednio zaprezentowac fakty - 1/3 blizej niz, a nie
    "2/3 dalej niz" :-)

    Oczywiscie nie spytawszy sie ani co dokladnie badano, ani o czyja
    odleglosc chodzi (dziecka ? ), ani nie spojrzawszy na zrodla:

    * Źródło: churchill.com
    ** Źródło: The National Highway Traffic Safety Administration
    *** Źródło: Partners for Child Passenger Safety

    Ale musze pochwalic moja SM - maja ulubione miejsce wlasnie 1.5km od
    domu :-)

    J.

  • 9. Data: 2012-01-03 12:58:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > część trasy jest nie dalej niż 8km od domu. Dzieci również często bywają
    > w okolicach domu (a 10 minut, czyli ~1km to dość spora okolica).

    Otóż to! Tu nie chodzi o żadne "przydomowe rozluźnienie" czy inne
    brednie. Zwyczajnie - każdy najwięcej statystycznie jeździ blisko
    swojego domu. Skoro jeździ tu najwięcej - to i wypadków powinien mieć tu
    najwięcej - tymczasem ma tylko 1/3 wypadków - stąd wniosek zupełnie
    odwrotny: nie "przydomowe rozluźnienie" zwiększa ilość wypadków, a
    raczej "znajomość lokalnych dróg" - zmniejsza tę wypadkowość.

  • 10. Data: 2012-01-03 13:55:34
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 03-01-2012 o 12:58:42 Marcin N <m...@o...pl>
    napisał(a):

    > tymczasem ma tylko 1/3 wypadków

    Żeby stwierdzić czy "tylko" czy "aż" to mamy za mało danych. Ktoś wie ile
    statystyczny kierowca jeździ w promieniu do 1,5 i do 8km od swojego domu?
    I czy wogóle przeliczać to względem czasu jazdy czy przejeżdżanych
    kilometrów...
    Tak na oko to ja bym powiedział, że 1/3 do 1,5km to "aż", ale połowa do
    8km to "tylko".

    --
    SW3
    ----