  • 1. Data: 2011-03-16 05:34:21
    Temat: To Upgrade or Not To Upgrade? :)
    Od: micz <m...@y...com>

    Witam!

    Mam taką oto konfigurację:
    - PROC: Intel Core 2 Duo E6600
    - MB: Asus P5B Deluxe
    - 4GB RAM
    - GeForce7200
    - 3 dyski: 2x500GB RAID 0 SATA i 1x500GB SATA na manualny backup
    - zasilacz 400 W

    Chciałbym uwspółcześnić ten sprzęt: przejść na Windows 7 64 bit.
    Pracuje przy obróbce video i te 64 bity otwierają mi wrota do większej
    ilości RAMu i mocy obliczeniowej - bardzo potrzebnych w pracy z Adobe
    After Effects i Premiere. Ale nie wiem, czy jest sens i możliwość
    obstawać w tej "misji" przy tej płycie głównej? Jeśli nie, to w jakim
    kierunku byście mnie posłali, jaką konfigurację polecili? A jeśli tak,
    to też powiedzcie jaki procek i pamięci dobrać?

    Maksymalnie mógłbym na ten upgrade wydać jakieś 1500-2000 zł. Na pewno
    oszczędzę na dyskach, obudowie, karcie grafiki (dokupię ją później) i
    być może na zasilaczu (tu zdaję się na Waszą wiedzę). Ale co do
    najważniejszych bebechów (procka, płyty, pamięci) - nie wiem zupełnie!
    Wypadłem z obiegu od czasu składania ostatniego kompa i proszę Was o
    jakieś wskazówki.

    Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam - Michał.

  • 2. Data: 2011-03-16 12:29:54
    Temat: Re: To Upgrade or Not To Upgrade? :)
    Od: Aha <t...@s...com>

    Nie wiem jak premiere ale AF wykorzystuje sprzet Nvidii do renderingu i
    dziwne jest ze tej parchatej karty nie chcesz zamienic na cos sensownego
    bo to podstawa przy takim sofcie.

    Dodatkowe 4GB i dobra karta grafiki powinny wystarczyc.

  • 3. Data: 2011-03-16 12:45:13
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    micz wrote:

> [...]
    > najważniejszych bebechów (procka, płyty, pamięci) - nie wiem zupełnie!
    > Wypadłem z obiegu od czasu składania ostatniego kompa i proszę Was o

    Procesor : Intel Core i5-2500 lub 2500K (wersja K ma odblokowany mnożnik) ok
    760zł za werję K
    Płyta: spory wybór 400 - 500zł np GA-P67A-UD3 (mam i sobie chwalę)
    Pamięci : DDR3, ilość wg potrzeb (płyty przeważnie obsługują do 16GB)

    Procesory Sandy Bridge (i5-2500 i5-2600) mają wbudowaną dość wydajną kartę
    graficzną obsługującą Full HD ale nie wiem jak sprawdzają się w
    zastosowaniach graficznych. Jeśli chciałbyś skorzystać z takiej karty musisz
    szukać płyty głównej na chipe H67.

    --
    deepblue

  • 4. Data: 2011-03-17 00:01:37
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Tylko po jakiego grzyba mu karta graficzna kiedy wszystkie sceny renderuje
    Cpu?

    --
    Pozdr

  • 5. Data: 2011-03-17 01:06:53
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 16 Mar, 13:45, "deepblue" <d...@w...pl> wrote:
    > micz wrote:

    > zastosowaniach graficznych. Je li chcia by skorzysta z takiej karty musisz
    > szuka p yty g wnej na chipe H67.

    Takie pytanie. Wlasnie staram zestawic sobie konfiguracje z I5 2500K.
    Przegladajac fora trafilem na info ze plyty H67 nie pozwalaja na
    overclocking w odroznieniu od plyt P67. Right? Sam sklaniam sie do
    Asusa P8P67.

    pozdr
    Piotr

  • 6. Data: 2011-03-17 01:24:55
    Od: micz <m...@y...com>

    @Aha:
    - kartę chcę zamienić, jak najbardziej. Tylko to nie wymaga stawiania
    systemu od nowa i mogę to zrobić w każdym momencie. Np. w tym, kiedy
    wpłynie mi większa kasa :)
    @deepblue:
    - Czy uważasz, że jest sens dopłacać do i7 Sandy Bridge (Hyper-
    Threading...)? Może trafiłeś w sieci na jakiś benchmark sympatyczny,
    który mógłbyś mi polecić?
    - Czy ów układ graficzny to coś na kształt grafiki zintegrowanej na
    płycie głównej - czyli mogę się obyć bez karty graficznej niby????
    Szczerze - miałem takie doświadczenia w systemie z Phenomem II 940,
    gdzie układ graficzny był zintegrowany na płycie MSI i straszna kupa
    się robiła (mulenie kompa, przeskakiwanie okienek zamiast ich
    przesuwania po ekranie, etc.) - musiałem dostawić byle jaką kartę "od
    szwagra", żeby problemy zniknęły
    - Czy ów układ nie będzie się gryzł z kartą grafiki?
    @GNowak:
    - tu jest też inne halo: z doświadczeń różnych wiem, że ten support
    Open GL jest nieco kaprawy w Afterze i często bezpieczniej go
    wyłączyć, bo zamiast pomagać, wykrzacza Aftera i niektóre plug-iny,
    spowalnia pracę.... taki tajemniczy jest :)

    Panie i Panowie, pliz, dawajcie śmiało więcej sugestii - niech płomień
    dyskusji rozgorzeje, amen ("second opinion" to moja religia) :]

  • 7. Data: 2011-03-17 01:30:44
    Od: micz <m...@y...com>

    @Aha:
    -----------------
[...]

    1) Czy uważasz, że jest sens dopłacać do i7 Sandy Bridge (Hyper-
    Threading...)? Może trafiłeś w sieci na jakiś benchmark sympatyczny,
    który mógłbyś mi polecić?

    2) Czy ów układ graficzny to coś na kształt grafiki zintegrowanej na
[...]

    3) W związku z powyższym - czy ów układ nie będzie się gryzł z kartą
    grafiki?

    @GNowak:
    -----------------

    @Wszyscy sympatyczni grupowicze :)
    -----------------

  • 8. Data: 2011-03-17 01:44:49
    Od: micz <m...@g...com>

    A, deepblue, jeszcze jedno: właśnie znalazłem takie oto info:
    http://pclab.pl/news44683.html
    Czy coś ci wiadomo o tym? A może problem już zażegnany i w sprzedaży
    jest nowa seria tych procków (jak je rozróżnić...)?

    I w ogóle dzięki wszystkim za odpowiedzi - zawsze tu wracam w
    problemie i jeszcze nigdy się nie zawiodłem :]

  • 9. Data: 2011-03-17 07:50:23
    Od: Aha <t...@s...com>

> [...]
    >
    > Panie i Panowie, pliz, dawajcie śmiało więcej sugestii - niech płomień
    > dyskusji rozgorzeje, amen ("second opinion" to moja religia) :]

    Adobe wspiera karty Grafiki firmy nVIDIA i poczytaj jakie. Wymiana na
    zintegrowany uklad to krok wtecz, te zintegrowane nie dosc ze nie
    wspieraja adobe to jeszcze sa poprostu wolne.

    Proca nie wymieniaj i plyty bo sensu to nie ma zadnego. Doloz wiecej
    ramu i kup lepsza grafike taka za 600-800zl conajmniej i koniecznie
    nVidii wspierajace Adobe.

  • 10. Data: 2011-03-17 07:57:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "deepblue" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Procesory Sandy Bridge (i5-2500 i5-2600) mają wbudowaną dość wydajną kartę
    > graficzną obsługującą Full HD

    Co przez to rozumiesz? Chodzi Ci, że wyświetla 1920x1080/60?