    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Thunderbird - datki
    Date: Tue, 9 Jan 2024 01:49:12 -0000 (UTC)
    <umbs5a$pmj$1$grzegorz@news.chmurka.net> <umeo4d$127ms$4@news.icm.edu.pl>
    <umff23$31b$1$grzegorz@news.chmurka.net> <umfgni$13pg9$1@news.icm.edu.pl>
    <umh3hi$n4i$1$grzegorz@news.chmurka.net> <umh999$171o9$1@news.icm.edu.pl>
    <4...@h...invalid>
    <umiakq$18vmg$1@news.icm.edu.pl>
    <c...@h...invalid>
    <un0t9r$24vul$1@news.icm.edu.pl>
    <3...@h...invalid>
    <un4oe6$2bv9h$1@news.icm.edu.pl>
    <e...@h...invalid>
    <un6evv$2f18u$1@news.icm.edu.pl>
    <f...@h...invalid>
    <unbqak$2obp4$2@news.icm.edu.pl>

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No to zdarzyło się a nie "nie zdarzyło".

    Nie zdarzyło poza jednym wyjątkiem, kiedy się zdarzyło.

    > Bardzo fajne artykuły o UTF-8 w embedded
    > http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/as0 i
    > http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/arz

    Pamiętam te artykuły, ale nie czytałem ich, bo mnie nie zainteresowały.

    > Mam uwagi, powinien wspomnieć o innych kodowaniach Unikodu tj UTF-7 i
    > SCSU, w ogóle o tym, że to nie "kod" tylko "kodowanie", ale kontakt
    > tylko przez Patronite a ja używam tylko emaila i jabbera :-)

    Mail też jest.

    > Poza tym zrobiłbym odnośniki na http://unikod.pl/

    Nie jesteś obiektywny :)

    > ale skoro na tym zarabia to chyba powinien się ze mną dzielić :-)

    Zarabia na swoje utrzymanie. Wiele osób mu pomaga za darmo (np. pisze
    artykuły do jego czasopisma), biorąc pod uwagę jego cały dotychczasowy
    dorobek.

    > No i w ogóle, czy jest sens to publikować "na sztywno". Wyobraźmy sobie,
    > że ten artykuł jest na wiki i że można tam prowadzić dyskusje takie jak
    > tutaj i że każdy z tych elementów daje jakieś udziały w monetyzacji. To
    > wtedy bym chyba się udzielał a tak to nie chce mi się.

    Teoretycznie miałoby to sens, praktycznie to jest z tego co wiem jedyne
    źródło utrzymania p. Piotra. Co do udziału w monetyzacji, podejrzewam że
    jak osiągnie odpowiedni pułap (jeśli osiągnie), to pojawią się (płatne)
    nagrody za udziały w konkursach itd. w czasopiśmie.

    > Ech ... nie widzę dobrego praktycznego rozwiązania.

    W zasadzie zostają chyba tylko kryptowaluty.

    > Samej? Czemu?

    A skąd wiesz, kto jest prawdziwy, a kto jest podstawionym trollem? Tutaj
    to jeszcze można mieć w miarę pewność, obserwując ludzi przez wiele lat,
    ale np. na stronach z opiniami?

    > Widać Ci to pasuje,

    To tak, ale inne przyzwyczajenia średnio. Po prostu wygoda wynikająca z
    tego, że coś już znam, wygrywa.

    Miałem tak z przesiadką z Eagle'a na KiCada. Zamordowali mi Eagle'a
    modelem subskrypcyjnym, nie ma wersji dla Raspberry, chciałem się odciąć i
    nowe schematy robić w KiCadzie. Nie wyszło. Zrobiłem jeden projekt i
    wróciłem do Eagle'a (starej wersji). Stare przyzwyczajenia.

    > Myślę, że tego już spróbowałem w formie wypytania AI i lepszej
    > odpowiedzi na news:pl.news.czytniki nie będzie, ale możemy spróbować

    Zobaczymy :)

    > Tak przy okazji wypytałem AI o schmat URL dla grup dyskusyjnych bo
    > chciałem podać URL do artykułu a nie jestem pewien jak wskazać artykuł
    > nie podając serwera.

    Szczerze mówiąc nie rozumiem tego hype'u na te ChatGPT i inne. To tylko
    model językowy. Będzie rozumiał i pisał bardzo ładnie, ale nie ma
    wszechwiedzy.

    Już te graficzne AI, jak Midjourney, bardziej do mnie przemawiają, ale
    nadal najwyżej na tyle, żeby używać tego przez maksymalnie 3 minut,
    zachwycić się i wyłączyć.

    > AI:
    > "Faktycznie, grupy dyskusyjne to Usenet, a nie News 1. Usenet to zbiór

    No, i taka rozmowa z botem. Tak samo jest na infoliniach. "Jestem Maks,
    Twój prywatny asystent". Ja rozumiem, że minuta pracy takiego bota jest
    tańsza niż minuta pracy konsultanta, ale czy ktoś naprawdę z tego korzysta
    i próbuje z tym rozmawiać, zamiast po prostu prosić o rozmowę z
    konsultantem? Skoro kolejne firmy to wprowadzają to chyba korzysta. Jak ja
    dzwonię do firmy to nie po to żeby rozmawiać z botem, tylko żeby szybko i
    sprawnie załatwić sprawę, którą mam (do człowieka).

    --
    Pewien profesor mowi do studentow:
    - Prosze zadawac pytania. Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie