  • 1. Data: 2013-10-09 18:20:24
    Temat: Thomson 29DJ24E- ekran czarny, mruga dioda
    Od: "Resu8" <$@$.com>

    Mam telewizor Thomson 29DJ24E. Mam w planach zakup nowego,
    ale dopiero po remoncie mieszkania, czyli za parę miesięcy.
    Do dzisiaj było OK. Przy próbie zmiany kanału przy pomocy pilota
    ekran zrobił się czarny. Nic nie dała wymiana baterii w pilocie
    oraz próba wybrania kanału bezpośrednio z panelu telewizora.
    Nie ma także głosu.
    Ekran jest cały czas czarny. Po wyłączeniu zasilania i ponownym włączeniu
    dioda świeci się równo kolorem czerwonym. Po próbie włączenia któregoś
    z kanałów, czy to z pilota, czy z panelu, słychać odgłos jak dawniej
    przy włączaniu telewizora. Potem dioda zmienia kolor na żółty i z powrotem
    na czerwony, w sumie 3 razy. Dzieje się to raczej wolno.
    Następnie świeci się już tylko kolorem czerwonym, przy czym mruga w cyklu:
    2 mrugnięcia, 7 mrugnięć i znowu, 2, potem 7. Ten cykl powtarza się w sumie
    4 razy. Te mrugnięcia są raczej szybkie. Potem już tylko świeci się równo
    kolorem czerwonym.

    Nie mam pojęcia o elektronice i o naprawie we własnym zakresie nie ma mowy.
    Coś mi jednak chodzi po głowie, że kiedyś, przy jakiejś awarii, wystarczyło
    coś na panelu nacisnąć równocześnie i to pomogło.
    Mam zatem pytanie czy w tym wypadku istnieje jakaś tego rodzaju "metoda"?
    Jeśli tak, to proszę o jej podanie. Jeśli nie, to proszę o radę czy w ogóle
    warto
    jeszcze ściągać fachowca, biorąc pod uwagę głównie koszt. Tyle, że jeśli nie
    warto,
    to czeka mnie parę miesięcy bez telewizora, bo zakup przed remontem
    nie ma sensu.

    Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.

  • 2. Data: 2013-10-09 20:13:15
    Temat: Re: Thomson 29DJ24E- ekran czarny, mruga dioda
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > to czeka mnie parę miesięcy bez telewizora, bo zakup przed remontem
    > nie ma sensu.

    i to jest najlepsza opcja :)
    Sam mam spakowany w kartonie TV już drugi miesiąc, bo mi się remont
    przeciąga, i ku mojemu zdumieniu - nikt w domu nie narzeka.
    Tak się zastanawiam, czy jest to na pewno dobry pomysł go potem powiesić...

  • 3. Data: 2013-10-09 20:26:11
    Od: "Resu8" <$@$.com>

> [...]
    > przeciąga, i ku mojemu zdumieniu - nikt w domu nie narzeka.
    > Tak się zastanawiam, czy jest to na pewno dobry pomysł go potem

    Z telewizorem jest trochę tak jak z Internetem - jest tam mnóstwo śmieci,
    ale i sporo ciekawych informacji, a inteligentny użytkownik umie oddzielać
    jedno od drugiego nie marnując niepotrzebnie czasu.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-10-09 22:31:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Resu8" <$@$.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sumie
    > 4 razy. Te mrugnięcia są raczej szybkie. Potem już tylko świeci się równo

    Coś mi się widzi braciszku, że nie spytałeś wujka Gugla o problem - to może
    być 3-krotna próba załączenia układu protekcji (dziwnie to brzmi, ale tak
    znalazłem to napisane), albo padnięte trafo WN (wskazania nie były
    jednoznaczne).
    Ja przede wszystkim, dokładnie oczyściłbym w środku, bo jeśli nakurzyło się
    i złapało wilgoć, to też może być, komuś i to się trafiło.
    Czyszcząc kineskop uważaj na warstwę grafitu - jest bardzo delikatna i łatwo
    schodzi. Pamiętaj o bezpieczeństwie (elektrycznym i mechanicznym).
    Przetrawiając opis wywnioskowałem, że przełączanie programów mogło
    spowodować chwilowy skok napięcia (no, stan nieustalony), co mogło przebić
    coś, co już było na granicy awarii. Raczej samo nie ustąpi, trzeba coś
    zadziałać, choćby dokładnie oczyścić w środku, kurz potrafi ładnie zwierać,
    jak wilgoci załapie.
    Hasło do dalszego szukania - thomson tv error 27 (bo migało 2 razy i 7
    razy). Jeśli nie czujesz się na siłach dokonać takiego czyszczenia, to
    zaproś znającego się na tym kumpla, postaw browar i do dzieła, browar PO
    AKCJI.
    To tyle, co na szybko znalazłem guglając.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 5. Data: 2013-10-10 11:47:54
    Od: "Resu8" <$@$.com>

    > Coś mi się widzi braciszku, że nie spytałeś wujka Gugla o problem
    No to źle Ci się widzi. :-)

    > Ja przede wszystkim, dokładnie oczyściłbym w środku, bo jeśli nakurzyło
    > się i złapało wilgoć, to też może być, komuś i to się trafiło.
    Nie wydaje mi się, bo akurat deszczu przez ostatnie dni nie było,
    a równocześnie na próbę były włączone kaloryfery, czyli powietrze
    było raczej za suche niż za wilgotne.

    > Hasło do dalszego szukania - thomson tv error 27 (bo migało 2 razy i 7
    > razy).
    Też tak mi się wydawało, ale poza wątkiem na elektroda.pl, z którego
    tylko tyle mogę wywnioskować, że pomimo różnych podpowiedzi i tak
    rozwiązania nie udało się znaleźć, niczego innego w Internecie nie ma.
    Natomiast próby wynikające z tych podpowiedzi są poza moim zasięgiem.
    Za mało na ten temat wiem.

    > To tyle, co na szybko znalazłem guglając.
    Dzięki.