  • 11. Data: 2012-05-25 20:18:01
    Temat: Re: Thermal Vias
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 24/05/2012 23:32, Michoo wrote:

    > Nie grzejesz całej płytki, tylko fragment. Naprężenia będą tylko na
    > reliefs, czyli dość małe.

    Naprezenia beda na calej grzanej powierzchni plytki, bo grzejesz tylko
    jedna strone. To sie w palak wygina i powstaja naprezenia.

    > Jeżeli byś grzał punktowo przy pełnym połączeniu to byś właśnie
    > wprowadził naprężenia.

    Odpowiednia lutownica, odpowiedni grot i lutujesz 2-3 sekundy. Zla
    lutownica/grot i musisz grzac 20s i Ci sie sciezki odklejaja. Ostatnio
    zmienialem elektrolity w plycie glownej starego (ale mocno potrzebnego)
    serwera: wylut elektrolita trwal 2 sekundy.

    > Zapewne. Ale w prototypie jest to spore ułatwienie.

    IMO nie jest. Sprawnie lutujac nie widac roznicy.

    > Ja też nie. Ale przy montażu ręcznym problem jest i był (np w montażu
    > przewlekanym spróbuj typową lutownicą wlutować/wylutować coś z
    > płaszczyzny masy).

    I potem co, zmieniac plytke jak sie konczy prototyp i zaczyna produkcja?
    Wlasnie zwiekszyles koszty konstrukcji ze 20-30% (i dodales jedno wiecej
    miejsce gdzie sie mozna pomylic), chyba ze ktos jest na tyle odwazny
    zeby zmienic gerbery i wyslac na produkcje bez sprawdzenia.

    Gwoli scislosci: ja nie twierdze ze reliefy sa zle, ja po prostu nie
    widze potrzeby ich stosowania.

    --
    Jerry1111