-
Data: 2017-11-21 23:21:39
Temat: Re: Tesla zapotrzebowanie na energie - dobra wiadomość
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 21 Nov 2017 13:44:12 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
>
>> Nie jestem przekonany czy to jest dobry sposób na obliczenia.
>
> jest jeszcze druga metoda.
> U Zachara autocentrum gość ładuje auto codziennie z gniazdka.
> Tak na wszelki wypadek.
> I pomnóż to przez 10 mln aut :)
> A na poważnie
>
> Inna metoda
> Ładuje auto dwa razy w miesiącu czyli jest 20 mln ładowań na miesiąc.
> Ale żeby sie dobrze liczyło niech będzie 1 mln ładowań na dzień.
> Tzn na noc w nocnej taryfie codzinnie średnio będzie podłączone
> 1 mln aut X 10 kW= 10 GW energi.
Też nie będzie tak źle.
Przy zakładanym przebiegu 20kkm rocznie i zużyciu prądu 25kWh/100km,
oznacza to, że przeciętny samochód dziennie przejeżdża 55km, czyli wymaga
doładowania dziennie 14kWh.
Podłączony na 10h do gniazdka wymaga wtedy 1.4kW zasilania, czyli mniej niż
czajnik.
Upowszechnienie się samochodów elektrycznych może wpłynie na zwiększenie
ilości taryf elektrycznych, albo i taryfy dynamiczne w zależności od
obciążenia.
I samochody będa sie ładować np. między północą a 5 rano kiedy prądu będzie
pod dostatkiem (a elektrownie się ucieszą z bardziej równomiernego
obciążenia dobowego).
Nawet w obrębie jednego parkingu moc będzie mogła być rozmaicie dzielona, a
nawet wymieniana między pojazdami (łatwo sobie wyobrazić że ktoś kto mniej
jeździ, mógłby zostawiać swój samochód w trybie automatycznego handlu
prądem - ładując się w najtańszej taryfie, a oddając go do lokalnej sieci w
szczycie komunikacyjnym).
> Tylko że teraz jest 60000 tysięcy dystrybutorów.
> A tu mówimy o milionie dystrybutorów energi.
O tyle szczęśliwie że liczba samochodów elektrycznych będzie wzrastać
stopniowo i energetyka wypracuje sobie jakieś schematy radzenia sobie z
tymi problemami.
W każdym razie nie wydaje się żeby były to rzeczy nie do zrobienia.
A tego że nagle wszyscy na raz zaczną się ładować to bym się nie bał.
Pewnie technologia pójdzie do przodu i po prostu ceny energii będą się
zmieniać dynamicznie w zależności od obciążenia, co już powinno rozwiązać
problem.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.17 08:27 Robert Wańkowski
- 22.11.17 13:29 Bolko
- 22.11.17 14:17 Bolko
- 22.11.17 23:40 Poldek
- 23.11.17 09:13 Janusz
- 23.11.17 10:32 Bolko
- 24.11.17 08:36 Janusz
- 24.11.17 17:18 t-1
- 23.12.17 21:54 Hinek
- 23.12.17 22:08 Hinek
- 01.01.18 22:37 Smok Eustachy
- 02.01.18 20:15 Mateusz Bogusz
- 03.01.18 04:01 Pszemol
- 03.01.18 04:37 Zenek Kapelinder
- 03.01.18 05:05 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe