eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 111

  • 51. Data: 2019-04-29 08:51:54
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2019 06:43:02 +0200, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 28-04-2019 o 22:29, Marek pisze:
    >> On Sun, 28 Apr 2019 22:01:46 +0200, "J.F."
    >> <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> A teraz bedzie z winy samochodu.
    >>
    >> Wszystko zależy od statystyk. Jak się okaże, że drastycznie mniej
    >> wypadków powoduje samochód to w efekcie (mam taką nadzieję) będzie zakaz
    >> prowadzenia pojazdów przez ludzi.
    >
    > Nie ma co się tym brandzlować, nie dożyjesz tego.

    Samochody szybko rdzewieja.
    Jak za 5 lat wprowadza te autonomiczne, to za 25 juz prawie wszystkie
    takie beda :-)

    J.


  • 52. Data: 2019-04-29 08:59:48
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2019 06:41:23 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > On 2019-04-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Niekoniecznie. Wypadkow pewnie bedzie niezbyt duzo, a chetnych moze
    >> przybywac wiecej.
    >> Musk sie pewnie jakos tam zabezpieczy przed pozwami.
    >
    > Ustawodawca będzie musiał zdefiniować normy dopuszczajace do użytku i
    > Musk dopiero wtedy odpowie jeśli nie będą spełnione a samochód trafi do
    > ruchu.

    To jest USA, tam prawo sie obywa bez norm :-)

    > Rzecz będzie się więc finalnie sprowadzała do odpowiedzialności
    > producenta za wady lub za produkt niebezpieczny (przenosząc dyskusję na
    > nasz grunt). Przy takim scenariuszu właściciel/użytkownik pojazdu nie
    > będzie ponosił odpowiedzialności, bo i dziś nie poniesie jeśli dopełnił
    > staranności i spełnił określone przpisami wymagania. OC najpierw będzie
    > zapewne wyższe niż dla tradycyjnych pojazdów, a potem ukształtuje je
    > rynek.

    I rzeczywiste wyniki szkodowosci.
    Tylko znow - to jest usa - tam nie ma przymusu dla ubezpieczyciela,
    wiec moze sie skonczyc ze "tych pojazdow nie ubezpieczamy".

    J.


  • 53. Data: 2019-04-29 09:19:30
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: p...@g...com

    --Musk dopiero wtedy odpowie jeśli nie będą spełnione a samochód trafi do
    ruchu. Rzecz będzie się więc finalnie sprowadzała do odpowiedzialności
    producenta za wady lub za produkt niebezpieczny (przenosząc dyskusję na
    nasz grunt).

    Musk bedzie nawijal ze wszystko git a potem wystapi scenariusz ktorego ne
    przewidzieli i trzeba bedzie wybulic 300 baniek :-)

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/ogromne-od
    szkodowanie-od-monsanto/ewksgxc

    w UE nic by mu nie zrobili ale w USA nie ma firmy zbyt duzej aby nie dobraly sie do
    niej pijawki prawnicy :-)

    --Przy takim scenariuszu właściciel/użytkownik pojazdu nie będzie ponosił
    odpowiedzialności, bo i dziś nie poniesie jeśli dopełnił staranności i spełnił
    określone przpisami wymagania. OC najpierw będzie zapewne wyższe niż dla tradycyjnych
    pojazdów, a potem ukształtuje je rynek.

    ten aspekt mozna olac ... nie jestes kierowca w aucie autonomicznym tylko ladunkiem
    :-), to producent czy operator musi zagwarantowac odpowiednia niezawodnosc i
    odpowiada za ew. bledy a rola regulatora rynku jest aby tego dopilnowac.


  • 54. Data: 2019-04-29 09:33:47
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 29 Apr 2019 06:41:23 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > To jest USA, tam prawo sie obywa bez norm :-)

    No ale co, tak w ogóle? :) To o co chodzi z "Maxami" i FAA? :)

    >> Rzecz będzie się więc finalnie sprowadzała do odpowiedzialności
    >> producenta za wady lub za produkt niebezpieczny (przenosząc dyskusję na
    >> nasz grunt). Przy takim scenariuszu właściciel/użytkownik pojazdu nie
    >> będzie ponosił odpowiedzialności, bo i dziś nie poniesie jeśli dopełnił
    >> staranności i spełnił określone przpisami wymagania. OC najpierw będzie
    >> zapewne wyższe niż dla tradycyjnych pojazdów, a potem ukształtuje je
    >> rynek.
    >
    > I rzeczywiste wyniki szkodowosci.
    > Tylko znow - to jest usa - tam nie ma przymusu dla ubezpieczyciela,
    > wiec moze sie skonczyc ze "tych pojazdow nie ubezpieczamy".

    No to będzie szło na rynek poza usa, a jak rynek uwiarygodni produkt
    jako bezpieczny to pewnie zaczną i ubezpieczać w usa.

    --
    Marcin


  • 55. Data: 2019-04-29 09:38:24
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-29, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
    > --Przy takim scenariuszu właściciel/użytkownik pojazdu nie będzie ponosił
    odpowiedzialności, bo i dziś nie poniesie jeśli dopełnił staranności i spełnił
    określone przpisami wymagania. OC najpierw będzie zapewne wyższe niż dla tradycyjnych
    pojazdów, a potem ukształtuje je rynek.
    >
    > ten aspekt mozna olac ... nie jestes kierowca w aucie autonomicznym
    > tylko ladunkiem :-), to producent czy operator musi zagwarantowac
    > odpowiednia niezawodnosc i odpowiada za ew. bledy a rola regulatora
    > rynku jest aby tego dopilnowac.

    Póki jesteś faktycznym posiadaczem to odpowiadasz za szkodę wyrządzona
    przez to czym faktycznie dysponujesz. Kierowca czy nie, bez znaczenia.

    --
    Marcin


  • 56. Data: 2019-04-29 10:57:28
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-28 o 11:32, Marek pisze:
    > On Sat, 27 Apr 2019 18:33:37 -0500, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >> Wyprzedzał na trzypasmówce z prawej strony, tak jak Pszemol :-)
    >
    > Ten manewr co robił to mijanie a nie wyprzedzanie.
    >

    Ty poważnie? Oddaj prawo jazdy.
    Mijać to sobie można drzewa i budynki.
    No chyba, że mówimy o amerykańskim odpowiedniku PORD. Tam nie wiem jak
    to jest nazwane.

    Pozdrawiam


  • 57. Data: 2019-04-29 11:15:33
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 29 Apr 2019 10:57:28 +0200, Miroo wrote:

    > W dniu 2019-04-28 o 11:32, Marek pisze:
    >> On Sat, 27 Apr 2019 18:33:37 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    >> wrote:
    >>> Wyprzedzał na trzypasmówce z prawej strony, tak jak Pszemol :-)
    >>
    >> Ten manewr co robił to mijanie a nie wyprzedzanie.
    >>
    > Ty poważnie? Oddaj prawo jazdy.
    > Mijać to sobie można drzewa i budynki.

    No i pojazdy z naprzeciwka ("światła mijania").

    Mateusz


  • 58. Data: 2019-04-29 12:07:50
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-29 o 11:15, Mateusz Viste pisze:
    > On Mon, 29 Apr 2019 10:57:28 +0200, Miroo wrote:
    >
    >> W dniu 2019-04-28 o 11:32, Marek pisze:
    >>> On Sat, 27 Apr 2019 18:33:37 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    >>> wrote:
    >>>> Wyprzedzał na trzypasmówce z prawej strony, tak jak Pszemol :-)
    >>>
    >>> Ten manewr co robił to mijanie a nie wyprzedzanie.
    >>>
    >> Ty poważnie? Oddaj prawo jazdy.
    >> Mijać to sobie można drzewa i budynki.
    >
    > No i pojazdy z naprzeciwka ("światła mijania").

    Z naprzeciwka się wymijają :)

    Art. 2.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    [...]
    wymijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku;

    omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się
    pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody;

    wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;
    [...]


    Pozdrawiam


  • 59. Data: 2019-04-29 13:13:20
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.04.2019 o 08:03, z pisze:
    > W dniu 2019-04-28 o 01:34, Pszemol pisze:
    >> Człowiek nie jest w 100% niezawodny, dlaczego automat
    >> zastępujący człowieka miałby być w 100% niezawodny?
    >> Oczekuje się tylko lepszej statystycznie niezawodności, nie 100%.
    >
    > Ale automat w otoczeniu zawodnych "człowieków" to proszenie się o
    > kłopoty.

    W sumie czemu - szybszy czas reakcji, bardziej ogarnięty, bo człowiek i
    tak zawsze zareaguje odruchowo nie optymanie. Problemem jest raczej, że
    technologi jest raczkująca i "niestabilna", niż obecność ludzi dookoła.

    Shrek


  • 60. Data: 2019-04-29 13:50:13
    Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
    Od: p...@g...com

    --W sumie czemu - szybszy czas reakcji, bardziej ogarnięty, bo człowiek i
    tak zawsze zareaguje odruchowo nie optymanie.

    autonomicznosc to nie sztuczna inteligencja, masz x zaprogramowanych wariantow jak
    wystapi x+1 to klops

    --Problemem jest raczej, że technologi jest raczkująca i "niestabilna", niż obecność
    ludzi dookoła.

    kaleczna to wlasciwe slowo :-) ale wplywu ludzkich ulomnosci tez bym nie umniejszal,
    Tesla jedzie za dziadkiem co zapomnial kierunek wylaczyc i nie wyprzedzi wiec jedzie,
    jedzie i jedzie :-)

    PS zamiast swirowac w pogoni za full autonomy (Level 5) niech dostarczy niezawodny
    pojazd z Level 4 czyli Tesla bedzie sama zasuwac po autostradach potem kierowca
    przejmuje ster

    https://www.youtube.com/watch?v=Q14tkD5__dE

    2016 czyli 3 lata temu i nadal kicha ?


strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: