  • 81. Data: 2017-08-04 20:57:23
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pr acownikom
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

    > Użytkownik "Pszemol"

    > 3. Wycofać się mogę aż do momentu gdy skonfiguruję konkretne auto, z
    > konkretnymi opcjami i złożę do fabryki wiążące zamówienie. Wtedy dopiero
    > wpłacam zaliczkę i czekam... zaliczkę, której już mi nie zwrócą jak bym się
    > rozmyślił.
    > ---
    > To płacisz zadatek a nie zaliczkę.

    Ok, przypomnij mi różnicę? :-)

  • 82. Data: 2017-08-05 00:51:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message

    > No że wielki sukces i ludzie się pchali drzwiami i oknami. Mówiąc szczerze
    > to nie wiem, czy jego jakaś firma była na giełdzie...
    > A generalnie to był żart

    Zmylił mnie uśmieszek zamiast mrugnięcia okiem :-)

    > -nie podejrzewam Muska o próby jakichkolwiek przekrętów.
    > Jedno co może nim zachwiać to walnięcie u jakiegoś poddostawcy
    > - ludzie stracą zaufanie, akcje polecą, Choć nie sądzę, żeby to przyjęło
    > rozmiary zmuszające do zawieszenia działalności
    > -raczej w miejsce jakiejś firmy wejdzie inna, choć to wymaga czasu.

    Też nie sądzę aby Musk chciał robić przekręt - poddostawcy to
    jeden z wielu czynników ryzyka. Innym to sam Musk, jego
    chaotyczność (podobno typowa dla geniuszy) niedbałość
    o szczegóły, formalności - ostatnio na zebraniu kwartalnym
    akcjonariuszy palnął kilka stwierdzeń które po prostu bardziej
    pasują do jakiejś maluśkiej, startującej firemki z uczącym
    się dopiero roboty CEO niż do gigantycznie wycenioną przez
    giełdę firmę z waluacją większą od Ford Motors czy GM.
    Przy okazji innej wtopy, bodajże jakiejś kraksy z użyciem
    autopilota, użył określenia "hubris" w samokrytyce... co się
    tłumaczy na wadę charakteru "extreme pride or self-confidence".
    Teraz bardzo niedawno pisał, że jest skrajnie przepracowany,
    że cierpi na ogromne wzloty i upadki nastrojów, nawet zaczął
    samodiagnozować się na dwubiegunowość (bipolar) :-)

  • 83. Data: 2017-08-05 04:12:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pszemol napisal ile wplaca po tysiac. 1800 wplaca dziennie po tysiac.

  • 84. Data: 2017-08-05 04:29:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    w usa niegrozni wariaci, znaczy sie tacy co nie chca zabijac itp, ida do wiezien czy
    nie ida tylko spedzaja jakis krotki czas w psychiatryku w celu stwierdzenia czy
    chory, na co i lecza sie ambulatoryjnie? Bycie niegroznym wariatem bardzo ulatwia
    zycie, zwalnia na przyklad z odpowiedzialnosci za przekrety zwiazane z kasa.

  • 85. Data: 2017-08-05 05:02:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > wariatem bardzo ulatwia zycie, zwalnia na przyklad z odpowiedzialnosci za

    Zaraz zaczniesz znów gadać o Amber Gold... ja się wykończę.

  • 86. Data: 2017-08-05 05:02:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Pszemol napisal ile wplaca po tysiac. 1800 wplaca dziennie po tysiac.

    Ale nie od początku... od ogłoszenia w piątek że zaczęli produkcję.
    To spowodowało aż taki przyrost rezerwacji że dostają 1800
    nowych rezerwacji netto dziennie (po odliczeniu anulowanych).

    Generalnie mają jakieś 430 tysięcy rezerwacji czyli 430 milionów
    w pieniądzach potencjalnych klientów zebrane od początku
    kwietnia zeszłego roku. To bardzo mało w kontekście tej firmy.

    W samym drugim kwartale 2017 mieli 2,79 miliarda w "revenue".
    Nie znam dokładnie nomenklatury polskiej, ale to jest kwota
    będąca sumą sprzedaży (przychód?). Więc te 430 milionów
    kapiące na przestrzeni ostatniego roku z hakiem to nie są kokosy.

  • 87. Data: 2017-08-05 13:54:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > Kwartalne wyniki finansowe ogłosili... lepsze niż oczekiwania analityków:
    > https://www.cnbc.com/2017/08/02/tesla-second-quarter
    -earnings-2017.html

    > Wartość akcji na rynku wzrosła już prawie 8% po ogłoszeniu tych wyników.
    > Miałem napisać aktualną cenę akcji $350.. ale właśnie musiałem poprawić
    > na $351,90. Cena na koniec dnia (przed ogłoszeniem kwartalnych wyników)
    > była $325,89.

    http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/4
    921145873x0x952053/F302D22F-FC9B-41A3-9534-60D003267
    3CC/TSLA_Update_Letter_2017-2Q.pdf

  • 88. Data: 2017-08-06 14:08:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2017 o 01:27, Pszemol pisze:

    > Ja mam sprawdzać Twoje tezy o tym że w USA prądu mają za mało?

    W internetach nie ma? Dla Polski pierwszy link w google daje całkiem
    wyczerpujący raport:

    http://www.pse.pl/index.php?did=2870#t1_1

    TLDR - 40GW zainstalowanej, maksymalne zużycie 25GW - Polska uchodzi za
    kraj, który odczuwa niedobory energii.

    Dla Stanów - zainstalowanej było w 2015 1064 GW, 786 peak power. Więc
    stosunek słabszy niż w Polsce.

    Można też policzyć od dupy strony.

    Moc zainstalowana 1TW. 1TW*365*24=8760 TWh rocznie - tyle może dać cała
    moc zainstalowana w Stanach (utopijne założenie), w poraktyce wyjdze
    jakieś powiedzmy 6000 jak się bardzo zepną.

    Średnie zapotrzebowanie roczne Amerykanina na energię to około 13MWh
    rocznie. Daj to ok 4150 z kawałkiem TWh rocznie na całe stany.

    Jak widzisz szału nie ma. Zresztą być nie może, bo przecież nikt nie
    buduje dwukrotnie za dużo elektrowni - bez sensu i drogo.

    Shrek

  • 89. Data: 2017-08-06 15:03:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:om70si$mtn$2@node2.news.atman.pl...

    > W internetach nie ma?

    Nie o to chodzi że nie ma tylko o to, że to jego argument.
    Zapytany o źródła swoich tez nie powinien odburknąć "a weź se poszukaj sam".

> [...]
    >
    > http://www.pse.pl/index.php?did=2870#t1_1
    >
    > TLDR - 40GW zainstalowanej, maksymalne zużycie 25GW - Polska uchodzi za

    No brawo Ty! :-)

> [...]
    >
    > Jak widzisz szału nie ma. Zresztą być nie może, bo przecież nikt nie
    > buduje dwukrotnie za dużo elektrowni - bez sensu i drogo.

    Właśnie - ale ciągle się obiekty wymienia, rozbudowuje, w ramach potrzeby.
    Więc bicie na alarm w tym względzie jest niepotrzebne: zabraknie prądu,
    zmniejszy się margines - ok, to się postawi nowe. Elektrownie się cieszą
    gdy mogą więcej produktu sprzedać, jak każdy producent.

  • 90. Data: 2017-08-06 15:37:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.08.2017 o 15:03, Pszemol pisze:

    > Nie o to chodzi że nie ma tylko o to, że to jego argument.
    > Zapytany o źródła swoich tez nie powinien odburknąć "a weź se poszukaj
    > sam".

    Tym niemniej miał rację - USA nie cierpią na nadmiar energii
    elektrycznej i mają jej w zasadzie na styk.

    > Właśnie - ale ciągle się obiekty wymienia, rozbudowuje, w ramach potrzeby.

    Akurat USA znane są z tego, że u nich z konserwacją infrastruktury to
    raczej kiepsko. Więc raczej twój optymizm nie jest na miejscu.

    > Więc bicie na alarm w tym względzie jest niepotrzebne: zabraknie prądu,
    > zmniejszy się margines - ok, to się postawi nowe.

    Ok, ale nowe nie powstaną jutro. I o tym pisał Zenek. Dziś nikt tych
    elektroni nie zacznie budować, bo nie wiadomo czy warto. I Zenek miał
    rację - w ciągu następnych 15 lat masowej motoryzacji elektryczniej nie
    będzie. Tylko tyle i aż tyle,

    > Elektrownie się cieszą
    > gdy mogą więcej produktu sprzedać, jak każdy producent.

    Nieprawda. Na przykład jakby Musk miał sprzedać co obiecał tu i teraz to
    wcale nie byłoby mu do śmiechu.

    Shrek