  • 71. Data: 2017-08-04 08:06:58
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 Aug 2017 23:24:13 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Ciekawi mnie jak taka szyba samochodowa będzie się sprawować
    > w upalne południe, gdy Słońce masz wysoko na niebie, nad autem,
    > czy nie będzie tych drucików widać...

    Sa drobne odblyski, ale naprawde pomijalnie male.

    Ja mondeo 99.

    J.

  • 72. Data: 2017-08-04 08:11:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 Aug 2017 15:55:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > I jeszcze ciekawostka. Silniki ktorych uzywa zeby byly wydaje sa z
    > magesami neodymowymi. Neodym to niezwykle rzadki pierwiastek.
    > Rocznie na ziemi wydobywa sie ok 7 tysiecy ton rudy neodymu. Moze
    > wpadnie na kolejne dwa pomysy zeby samemu lit i neodym robic zeby
    > nie wydobywac. To by bylo cos. I jak znam zycie amerykanie dali by
    > kase na taki absurdalny i niemozliwy do realizacji projekt.

    Dlaczego niemozliwy ?
    Transmutacje opanowalismy w ubieglym wieku :-)

    J.

  • 73. Data: 2017-08-04 10:55:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 06:24, Pszemol pisze:
> [...]
    > lub te ciemne, które lepiej tłumią światło odbite (brak odblasków
    > od matowej, czarnej powierzchni drucików) ale są widoczne
    > na tle jasno świecącego LCD wypełnionego dużą ilością białego...
    >
    > Ciekawi mnie jak taka szyba samochodowa będzie się sprawować
    > w upalne południe, gdy Słońce masz wysoko na niebie, nad autem,
    > czy nie będzie tych drucików widać...

    > Nie wiem czy oferują w ogóle taką opcję w USA.
    > Zimy mamy niezłe w rejonie Chicago, ale więcej samochodów
    > z pakietem zimowym oferowane jest oczywiście w Kanadzie.
    > Co to za Forda masz? Który model/rocznik?

    U mnie te druciki są ewidentnie stalowe (tzn. koloru szarego).
    Nie przeszkadzają w ogóle, bo wzrok się "fokusuje" daleko za szybą. No
    chyba że spojrzysz bezpośrednio na szybę. Spróbuj zrobić zdjęcie przez
    zwykłą siatkę ogrodzeniową z ustawioną ostrością dalej. Albo spojrzyj
    przez firankę z okno - nie będziesz dostrzegał firanki, jedynie obraz
    będzie nieco zamglony.
    Mam Forda Mondeo MKIII rocznik 2005. Produkcja GB (przynajmniej yako
    rzecze VIN).
    A wracając do meritum - to genialny wynalazek. Ani para ani lód nie
    straszny - żadnej grubosci, po jesli jest gruba warstwa po minucie
    całość spływa. :-)
    T.

  • 74. Data: 2017-08-04 11:04:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Nie musialem w nic inwestowac. Dostalismy w spadkach roznych szesc mieszkan i
    sprzedalismy je jak gorka byla. Do tego wtedy miale firme i tez sporo zarabialem i
    odlozylem no i biedny z domu nie bylem. Za kase jaka mam moglbym w lodzi kupic
    nieduza kamienice i na tesle za gotowke z dostawa pod dom by wystarczylo. Wedlug
    statystyk zostalo mi 18 lat zycia. Nie wydam polowy kasy jaka mam zwlaszcza ze z
    wiekiem spada zapotrzebowanie na atrakcje a rosnie na swiety spokoj. Jestem bogatszy
    od Muska bo on zeby miec kase chodzi do roboty a ja do roboty chodzic nie musze i tez
    mam tyle kasy ile potrzebuje. Skonczyl sie fajny film i ide spac. Wstane jak sie
    obudze a nie jak Musk kiedy budzik dzwoni.

    Może być tak, że prawda leży gdzieś po środku. Z jednej strony Musk
    wygląda na nieco uczciwszego gościa od Marcina P., z drugiej - czy nie
    jest tak, że finansuje swoje przedsięwzięcie z przedpłat na samochody?
    To właśnie schemat działania piramidy finansowej, choć efektem nie ma
    być nie złoto, ale samochody.
    No a kwestia akcji - wycena akcji to jedynie poziom równowagi między
    podażą a popytem, zatem obrazuje poziom zaufania obywateli do
    przedsięwzięcia. Ale według mnie emitent akcji zarabia tylko raz - w
    momencie emisji. Więc ceny akcji nie mają żadnego przełożenia na zasoby
    firmy. Nawet jesli firma jest w posiadaniu części akcji, to wywalając je
    na sprzedaż powoduje spadek ich ceny (bo podaż), a z drugiej strony - to
    nieco podejrzane dla potencjalnych nabywców, że właściciel pozbywa się
    swoich własnych akcji. Zwykle to jest początek końca...

  • 75. Data: 2017-08-04 11:24:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >wygląda na nieco uczciwszego gościa od Marcina P., z drugiej - czy
    >nie jest tak, że finansuje swoje przedsięwzięcie z przedpłat na

    To zalezy ile takich Pszemoli udalo mu sie zlapac na 1000 $ :-)

    >To właśnie schemat działania piramidy finansowej, choć efektem nie ma
    >być nie złoto, ale samochody.

    No nie, bo piramida obiecuje zyski pieniezne, i nawet je wyplaca ...
    tylko z wplat.
    A tu normalna produkcja ... chyba, ze faktycznie nieoplacalna.

    Pierwsi dostana Tesle po 40k$, drudzy sie napala i dostana zawartosc
    nocnika, bo pieniedzy na dalsza produkcje nie ma.

> [...]
    >momencie emisji. Więc ceny akcji nie mają żadnego przełożenia na
    >zasoby firmy. Nawet jesli firma jest w posiadaniu części akcji, to

    No nie, firma zazwyczaj nie posiada wlasnych akcji.

    >na sprzedaż powoduje spadek ich ceny (bo podaż), a z drugiej strony -
    >to nieco podejrzane dla potencjalnych nabywców, że właściciel pozbywa
    >się swoich własnych akcji. Zwykle to jest początek końca...

    Ale to nie tak - albo firma emituje nowe akcje, i otrzymuje gotowke, w
    zamian nabywcy dostaja udzial w zyskach, w domysle jeszcze wiekszych,
    bo nowa gotowka podnosi zyski.
    Albo dotychczasowy wlasciciel sprzedaje swoje udzialy.
    I nie ma w tym nic zlego, bo to jednak udzialy w dobrze prosperujacym
    przedsiebiorstwie, a wlaciciel ma 70, 60 czy 30 lat i stwierdzil, ze
    dosc juz tej roboty, wiecej nie trzeba, czas odpoczac :-)

    A jesli nowy zarzad nie sp* czegos, to firma powinna dalej przynosic
    zyski. Zreszta czesto stary wlasciciel dalej rzadzi, bo sobie troche
    udzialow zostawil.

    J.

  • 76. Data: 2017-08-04 12:35:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    dnia Fri, 04 Aug 2017 01:05:46 +0200, Marek napisał:

    > zasilanie w
    >
    > Inpost też wygrał przetarg na doręczenia przesyłek sądowych. Bo był
    > tańszy. Na jeden rok.

    a potem Poczta państwowa dałą ofertę na poziomie 30% swoich kosztów.
    jak myślisz kto doplaca resztę?

    --
    BMW R1100GS '94
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 77. Data: 2017-08-04 14:09:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message
    > Może być tak, że prawda leży gdzieś po środku. Z jednej strony Musk
    > wygląda na nieco uczciwszego gościa od Marcina P., z drugiej - czy nie
    > jest tak, że finansuje swoje przedsięwzięcie z przedpłat na samochody?

    A skąd. Zupełnie inny rząd wielkości.

    > To właśnie schemat działania piramidy finansowej, choć efektem nie ma być
    > nie złoto, ale samochody.

    Absolutnie nie. To się w ogóle nie dodaje ani nie mnoży z żadnym sensem.

  • 78. Data: 2017-08-04 14:12:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > musze i tez mam tyle kasy ile potrzebuje. Skonczyl sie fajny film i ide
    > spac. Wstane jak sie obudze a nie jak Musk kiedy budzik dzwoni.

    To mam dwie obserwacje:
    - nie masz pojęcia o inwestowaniu (boś w czepku urodzony) ale wypowiadasz
    się jak ekspert
    - bogatszy od Muska nie jesteś a jedynie bardziej szczęśliwy, według własnej
    definicji szczęśliwości.

  • 79. Data: 2017-08-04 14:40:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >innej beczki.
    >Musk inwestuje w stacje ladowania, loty w kosmos i poczte
    >pneumatyczna dla ludzi. Amberd gold za pieniadze za ktore mial
    >kupowac zloto kupowal samoloty i kazdy tutaj wie co z tego wyszlo.
    >Jak zbiera kase na samochody to ma z niej robic samochody. Chce robic
    >poczte pneumatyczna i latac w kosmos to niech zbiera kase na te
    >pomysly jako oddzielne.
    >Poza tym nie slyszalem zeby jakis producent samochodow budowal stacje
    >benzynowe pod swoja marka i koszt budowy dopisywal do ceny

    No, stacje benzynowe to dobry i sprawdzony interes, wiec czemu by
    producent samochodow nie mial w nie zainwestowac ?
    Przynajmniej maja jakis zwiazek z samochodami :-)

    > Poczytalem z ciekawosci o gosciu. Tesla kilka lat temu prawie
    > zbankrutowala. Do prasy dostala sie informacja ze zostalo im 9
    > milionow dolarow.
    > Niby duzo ale w przypadku takiej firmy to kasy na kilka, kilkanascie
    > dni.

    A duza to firma wtedy byla ?

    >Mial wyprodukowac w tym roku 40 tysiecy samochodow. Zrobil tyle?
    >Chce produkowac pol miliona samochodow rocznie.
    >Mowil skad wezmie lit. Lit do zbyt czesto wystepujacych pierwiastkow
    >nie nalezy.
    >W skorupie ziemskiej litu raczej malo. Jak zacznie kupowac duzo litu
    >to lit zdrozeje.
    >Bardzo zdrozeja wtedy jego samochody. Portier w pracy na takie
    >okolicznosci ma stwierdzenie ze plany chujem sa podparte.

    A tym czasem ... kolejny glos za elektrykami
    http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/elek
    tryczne-auta-rozjad%c4%85-notowania-ropy/ar-BBEjzXl
    "Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 80-95 proc. do 2050 roku jest
    niewykonalne bez rewolucji w transporcie. Czas życia pojedynczego auta
    sięga 20 lat. Dlatego najdalej za 15 lat musimy zakazać rejestracji
    nowych samochodów z silnikami Diesla i benzynowym - oznajmił Rainer
    Baake, wiceminister gospodarki Niemiec."

    I notowania ropy juz spadaja :-)

    Notowan litu nie widzialem ... ale kto pierwszy zakontraktuje
    kopalnie, albo kupi zloza, ten wygra :-)

    J.

  • 80. Data: 2017-08-04 17:52:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    3. Wycofać się mogę aż do momentu gdy skonfiguruję konkretne auto, z
    konkretnymi opcjami i złożę do fabryki wiążące zamówienie. Wtedy dopiero
    wpłacam zaliczkę i czekam... zaliczkę, której już mi nie zwrócą jak bym się
    rozmyślił.
    ---
    To płacisz zadatek a nie zaliczkę.