eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <l5diju$ius$1@node2.news.atman.pl>
    <527a5aff$0$2279$65785112@news.neostrada.pl>
    <l5dm77$9do$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <9...@p...pl.invalid>
    Date: Thu, 7 Nov 2013 18:35:43 +0100
    Message-ID: <ahud8saqcpdj$.pcx88w3ny44n.dlg@40tude.net>
    Lines: 35
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.129.214
    X-Trace: 1383845746 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2173 83.11.129.214:53784
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2510083
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 7 Nov 2013 09:24:55 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Hello Tomasz,
    >
    > Thursday, November 7, 2013, 12:44:54 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> co pojedzie co najmniej 150km/h i w 5s dotrze do setki, będzie miało
    >>> klimatyzację i zestaw HiFi, a najlepiej jeszcze lodówkę i milion
    >>> poduszek powietrznych ;) A czegoś takiego system energetyczny nie dźwignie.
    >> Elektryczny jest o tyle fajny, że bardzo dobrze się skaluje (w odróżnieniu
    >> od spalinowych).
    >> Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów, a w zasadzie można dążyć
    >> żeby zależało tylko od prędkości z którą się jeździ (bo nawet nie od
    >> przyspieszeń).
    >
    > Zapewniam Cię, że prawa fizyki się nie zmieniły i potrzebna moc nadal
    > jest w prosty sposób zależna od przyśpieszeń a jednostkowe zużycie
    > energii nadal zależy od stylu jazdy. I nadal jazda
    > gaz-hamulec-gaz-hamulec będzie zużywała najwięcej energii.

    Głównie chodziło mi o wpływ zużycia prądu (czy paliwa) w zależności od
    potencjalnych osiągów.

    W spalinowych silnikach jakieś benzynowe V8 zużywa pewnie 3x tyle paliwa co
    mały, oszczędny dieselek, pomimo że oba auta jadą tak samo w tym samym
    korku.

    W elektycznym nie ma z tym problemu - moc maksymalna silnika w zasadzie nie
    wpływa na jego sprawność przy niskich obciążeniach.

    Co do gaz-hamulec-gaz-hamulec, to jednak też elektryczny samochód z
    odzyskiwaniem energii hamowania będzie tu o rząd wielkości sprawniejszy niż
    samochodód z ciernymi hamulcami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: