-
Data: 2013-11-07 18:52:56
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 07 Nov 2013 07:36:09 +0100, ToMasz napisał(a):
>> Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów,
> w pewnym stopniu zależy
>> a w zasadzie można dążyć
>> żeby zależało tylko od prędkości z którą się jeździ
> i tak mniej więcej jest.
>
> przeciętny akumulator samochodowy ma pi razy oko 1 kilowatogodzinę
> energii. na 1 kilowacie nigdzie nie pojedziesz. na 5kW można się toczyć
> na 10kW ścigać się z motorowerem.
No 126p miał 18kW i ledwo się do 100km/h rozpędzał.
10kW pozwoli pewnie jechać z prędkością 50km/h
> Aby przejechać 15km potrzeba ciągłego zasilania przez 20 min, czyli 1/3
> godziny. czyli około 1/3 z 10 kilowatogodzin, co daje w przybliżeniu
> energię zgromadzoną w 3, może 4 zwykłych akumulatorach. Widziałeś kiedyś
> takiego małego elektryka? Ja też nie.
No tak, ale nie można przyjąć takich założeń że mając 15km do pracy, to
potrzebujesz akumulatora w 100% pełnego, a dojeżdżasz do celu na ostatnich
tchnieniach akumulatora.
Po przyjęciu nieco bardziej realnych założeń, okazuje się że bateria musi
pozwolić dojechać i wrócić, musi uwzględniać z czasem spadek pojemności
akumulatora z powodu starzenia i sezonowo z powodu niskich temperatur.
Do tego nawet mając 15km do pracy i tak potrzebujesz jeszcze jakiejś
rezerwy z względów praktycznych - np. dojeżdżam do pracy, okazuje się że
zapomniałem z domu laptopa no i co? wrócę jutro jak naładuję ponownie
samochód? :-)
Realnie zakładając że chcemy żeby samochód był w stanie bez ładowania
przejechać zakładaną trasę tam i z powrotem dwukrotnie, zimą (zakładając
połowę pojemności w mrozie), po kilku latach kiedy pojemność akumulatora
spadnie o połowę, to okazuje się że pierworne założenia trzeba przemnożyć
x16 :-)
Ewentualnie zapewnić jakiś awaryjny napęd hybrydowy - czyli np. pokładowy
generator prądu, który zamienia paliwo ciekłe na energię elektryczną. Może
już nie tak ekonomicznie, ale taka alternatywa pozwoli nieco zejść ze
"współczynnikami bezpieczeństwa" w kwestii pojemności akumulatora.
Bo zauważ jaka jest motywacja ludzi do kupna własnych samochodów - swoboda
i niezawodność użytkowania. To że w auto można wsiąść zawsze i pojechać
wszędzie.
W przeciwnym wypadku lepiej sprawdzi się po prostu taksówka :)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.13 19:01 Sebastian Biały
- 07.11.13 19:32 sqlwiel
- 07.11.13 19:43 sqlwiel
- 07.11.13 19:52 Jacek Maciejewski
- 07.11.13 20:25 John Kołalsky
- 07.11.13 20:29 John Kołalsky
- 07.11.13 20:32 Marek Dyjor
- 07.11.13 20:37 John Kołalsky
- 07.11.13 20:48 z
- 07.11.13 21:55 k...@g...com
- 07.11.13 22:00 k...@g...com
- 07.11.13 22:17 RadoslawF
- 07.11.13 22:28 Sebastian Biały
- 07.11.13 22:29 sqlwiel
- 07.11.13 22:32 sqlwiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne