  • Data: 2015-10-16 23:19:59
    Temat: Re: Tesla
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.10.2015 o 23:00, Iguan_007 pisze:

    > Nie wiem czy jest to jest to az takie oczywiste w kazdym przypadku. Patrze na moja
    sytuacje - srednie rachunki za prad w Australii sa stosunkowo wysokie (~4500PLN/rok)
    i caly czas ida do gory.Slonca do zasilania kolektorow slonecznych nie brakuje i mam
    je juz na dachu (odpada koszt kolektorow). Energii nie uzywam duzo bo wieczorem kiedy
    wracam do domu nie trzeba juz ani grzac ani chlodzic. Mysle, ze trzeba poczekac z
    rok/dwa az ceny baterii spadna ze wzgledu na konkurencje/technologie i moze byc to
    oplacalne.

    W Polsce jest.
    Przed montażem solarów zużywałem prądu za jakieś 600 zł/2 m-ce.

    W sposób który opisałem zredukowałem zużycie o 2/3 i to mimo że klima
    chodziła latem prawie cały czas, gdy tylko bojler dostał swoją porcję
    energii ze słońca.

    A za pozostałe 100 zł/m-c nie kupisz baterii do magazynowania prądu i
    nie będzie to miało ekonomicznego sensu.

    BTW: ogniwo fotowoltaiczne to nie kolektor - tak gwoli ścisłości.