  • 11. Data: 2012-05-21 12:41:49
    Temat: Re: Termporara? piec gazowy junkers - zasada działania, diagnostyka sygnałów z czujnika
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Jarosław Sokołowski napisał(a) :
> [...]
    /pomiary.pdf

    > palnik kg duży -- 0.24-0.27 m3/h
    >
    > Gazomierze do 1992 miały próg rozruchu 0.36 m3/h (!)

    Obecny gazomierz, rok produkcji 1995, jest czuły. Nie pamiętam jak
    poprzedni.
    "Junkers", a dokładniej Termet89 pobiera na samym płomyku około
    0.27m3/24h. Co wykazuje powyższy gazomierz.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 12. Data: 2012-05-21 12:54:54
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Każdy Poznaniak czy Krakus się teraz za głowę łapie - Ty wiesz, ile
    > gazu taka świeczka przez noc spali?!?

    Nie dam sobie glowy urwac (bylo to ponad rok temu),
    ale swieczka starego predom temeta z modulem honeywell (szok :)
    pobiera ok. 30zl/miesiac.
    Nie przypominam sobie dokladnie, ale jakby co moge jeszcze raz zmierzyc :).
    Tak czy siak kwota w skali miesiaca nie poraza,
    ale w skali roku..., hm... - tylko komu by sie chcialo
    gosic i zapalac piec 365x w roku, zeby te 300zl zaoszczedzic? :)

  • 13. Data: 2012-05-21 13:07:39
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    > Coś mi trudno w to uwierzyć. Jak jeszcze mieszkałem w bloku, a było
    > to zdecydowanie przed 1992, to mieliśmy tam tylko kuchenkę gazową jako
    > jedyny odbiornik gazowy. Rzadko używało się więcej niż jednego palnika
    > na raz, a mimo to gazomierz się kręcił.

    Kilka razy sprawdziłem, na różnych egzemplarzach PG17, ale tych z
    *pojedynczym* płomieniem pilotującym - gazomierz nie rejestrował tego
    przepływu przez noc. Ale już PG17 z wielokrotnym płomieniem uruchamiały
    gazomierz.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2012-05-21 13:08:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.05.2012 12:54, Q wrote:

> [...]
    > ale w skali roku..., hm... - tylko komu by sie chcialo
    > gosic i zapalac piec 365x w roku, zeby te 300zl zaoszczedzic? :)
    Zakładając, nawet że noc trwa aż 12 godzin to zaoszczędzisz połowę z tego.

    Ale może się opłacić wymiana na taki zapalany bateryjnie.

    Michoo

  • 15. Data: 2012-05-21 13:13:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbynek Ltd. napisał:

    > Obecny gazomierz, rok produkcji 1995, jest czuły. Nie pamiętam jak
    > poprzedni.
    > "Junkers", a dokładniej Termet89 pobiera na samym płomyku około
    > 0.27m3/24h. Co wykazuje powyższy gazomierz.

    Aż poszedłem obejrzeć swój gazomierz. Rok produkcji 2005. Napisali,
    że Q od 0,04 do 6,00 m3/h. Ale jet też, że "1 impuls = 0,01 m3".
    Pod liczydłem jest coś, co wygląda na miejsce przyczepienia czujnika.
    Podejrzewam, że magnetycznego. Co to może być, ktoś wie? Kontaktron,
    hallotron?

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2012-05-21 13:16:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > *pojedynczym* płomieniem pilotującym - gazomierz nie rejestrował tego
    > przepływu przez noc. Ale już PG17 z wielokrotnym płomieniem uruchamiały

    Z tej prezentacji uczonego gazownika wynika, że nie tylko świeczka, ale
    gotowanie bigosu nie rusza starszego gazomierza. To mi się wydaje mocno
    podejrzane.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2012-05-21 13:26:03
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Zakładając, nawet że noc trwa aż 12 godzin to zaoszczędzisz połowę z tego.
    >
    > Ale może się opłacić wymiana na taki zapalany bateryjnie.

    To juz lepiej wymienic na bezbateryjny - zapalany od turbiny.
    U matki taki dziala juz wiele lat, no ale wode maja tam
    wyjatkowa miekka - moze przy twardej juz by "padl"?...

  • 18. Data: 2012-05-21 14:15:35
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    > Z tej prezentacji uczonego gazownika wynika, że nie tylko świeczka, ale
    > gotowanie bigosu nie rusza starszego gazomierza. To mi się wydaje mocno
    > podejrzane.

    Być może akurat te dane są OKDR, co nie zmienia postaci rzeczy że
    zjawisko występuje w przyrodzie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2012-05-21 22:20:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Q napisał(a) :
> [...]
    > ale w skali roku..., hm... - tylko komu by sie chcialo
    > gosic i zapalac piec 365x w roku, zeby te 300zl zaoszczedzic? :)

    Człowieku! Na grupie *.banki toczą się spory o 1/10000 grosza, a Ty
    lekką ręką wyrzucasz w błoto 300 złotych. :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 20. Data: 2012-05-22 09:50:39
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Człowieku! Na grupie *.banki toczą się spory o 1/10000 grosza, a Ty
    > lekką ręką wyrzucasz w błoto 300 złotych. :-D

    Jak zauwazyl Michoo zaoszczedzilbym tak na oko polowe tego
    a tak w ogole to nie porownuj jednorazowej optymalizacji lokat
    czy czego tam do codziennego gaszenia i zapalania pieca, prosze Cie...
    ;)