  • Data: 2009-02-04 14:43:01
    Temat: Re: Termostat
    Od: "Desoft" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam 2 druciki nie wiem co w nich jest ( jakie jest napięcie i czy to AC
    > czy DC) i chcę je zwierać i rozwierać
    > Tylko coś tam czytałem,, że optotriak czy triak potrzebuje AC bo tylko w
    > zerze się go da wyłączączyć. A jak tam będzie DC?

    Jeżeli nie wiesz co jest w tych drucikach to tylko przekaźnik.
    Możliwe jest użycie zwykłego tranzystora (tego załaczającego optotriak).

    > Hmm, ale w przypadku jakiejś awarii czy co ? Chiałem ten DS1821 na skrętce
    > podciągnac i przykleić do zbiornika stalowego.

    Układ nie jest odseparowany od sieci energetycznej. Więc zawsze występuje na
    nim napięcie sieciowe. Poleganie tylko na tym, że do zacisku N podłączamy
    przewód neutralny to za mało, może się on naprzykład odłączyć. DS będzie
    przyklejony do baniaka. Zwarcie jakiejś nóżki DS-a nie spowoduje spalenie
    się układu - jest to też możliwe - ale może na całym baniaku wystąpić 230V.
    Woda... krany....
    Najrozsądniejsze byłoby zasilić ten układ z zasilacza 5V wydajność dowolna
    (np. zasilacz USB)

    Trzeba zmierzyć napięcie na rozwartych drucikach i zmierzyć prąd jaki płynie
    przez zwarte druciki. Ta informacja umożliwi zaprojektowanie
    najoptymalniejszego sposobu podłączenia DS-a do układu.

    --
    Desoft