  • Data: 2013-12-14 17:54:50
    Temat: Re: Termopara - jak to używać
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 12:21:18 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Jak wychwyciłem to wcale nie byłem pewien czy mam rację. Nabrałem jedynie
    > podejrzeń. Dopiero upraszczając model przekonałem samego siebie.
    > Wszystko by się ładnie zerowało (w obu gałęziach) gdyby gradient temperatury
    > w jednym materiale wywoływał różnice potencjałów na jego końcach, ale wtedy
    > to termopara by nie istniała i tego wątku by nie było.

    Ale gradient wywoluje napiecie

    http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_effect

    Efekt trzeci - czyli Thomsona.

    Tylko dwa niuanse:
    -czy on jest taki duzy ze kompensuje ?
    -napisali "if a current is driven", a termoparach ... z jednej strony
    prad nie musi plynac i czesto chyba nie plynie, z drugiej - czy mi sie
    wydaje czy czesto jest maly puszczany, aby wykryc przerwe w obwodzie.

    J.