  • 11. Data: 2011-07-09 08:52:45
    Temat: Re: Termin "regulator temperatury"
    Od: "Ela_W" <e...@o...pl>

  • 12. Data: 2011-07-09 13:01:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-08 20:40, Robbo pisze:
> [...]
    > wentylator pracuje jeszcze przez pewien czas, po którym jest wyłączany.
    > W menu sterownika jest opcja "Regulator temperatury" ("włącz" /
    > "wyłącz"). Niemniej ktoś mi powiedział, żeby zmienić nazwę "regulator
    > temperatury" na jakąś inną, gdyż w regulatorze temperatury na ogół
    > nastawia się wartość temperatury, która ma być utrzymywana. U mnie nie
    > ustawia się temperatury (sam czujnik działa przy określonej
    > temperaturze). Mam do Was pytanie, czy w moim przypadku termin
    > "regulator temperatury" jest poprawny, a jeśli nie, to czym go zastąpić?

    Kontroler temperatury?

    MD

  • 13. Data: 2011-07-10 10:24:47
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Może "aktywne chłodzenie" i "chłodzenie przy starcie" dla rozróżnienia
    > tych 2 trybów?
    > I czemu masz tam jakiś dziwny czujnik dający sygnał a nie wartość
    > pomiarową?

    Czemu dziwny?
    Po prostu ma pewnie czujnik przemysłowy z wyjściami programowalnymi PNP/NPN.
    Oczywiście są też 0..10V czy 4..20mA ale widocznie byłby to już przerost
    formy nad treścią w takim zastosowaniu.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2011-07-10 17:46:08
    Temat: Re: Termin
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mario <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Kontroler temperatury?

    Termostatem tego nie można nazwać tego układu nie można, bo termo-stat, "jak
    sama nazwa wskazuje" stara się utrzymać (z jakąś tam dokładnością i ewentualnie
    histerezą) stała temperaturę.

    Proponuję (automatyczny) OGRANICZNIK TEMPERATURY - to chyba oddaje sposób
    działania opisywanego układu.

  • 15. Data: 2011-07-10 17:50:49
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wmak <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    Troszkę się zapętliłem, poprawka:

    Termostatem nazwać tego układu nie można, bo termo-stat, "jak
    sama nazwa wskazuje" stara się utrzymać (z jakąś tam dokładnością
    i ewentualnie histerezą) stałą temperaturę.

  • 16. Data: 2011-07-10 22:33:28
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-10 19:46, Wmak pisze:

    > Termostatem tego nie można nazwać tego układu nie można, bo termo-stat, "jak
    > sama nazwa wskazuje" stara się utrzymać (z jakąś tam dokładnością i ewentualnie
    > histerezą) stała temperaturę.

    Tia. Zwłaszcza termostat bimetaliczny który wyłączy grzanie przy 60 a
    włączy przy 30. Podejrzewam, że jego sterownik/kontroler/regulator
    będzie miał mniejszą histerezę. Ponadto może zmienić algorytm i zamiast
    dziwnej zwłoki czasowej dać histerezę jak normalny człowiek. Moim
    zdaniem termostat do dobre słowo :)

    MD