eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTeoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití. › Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
  • Data: 2020-09-01 09:06:46
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Adam,

    Tuesday, September 1, 2020, 12:13:24 AM, you wrote:

    >>> Takiego informacja znalazłem:
    >>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
    >>> Baterie Li-S.
    >>> Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
    >>> ładowało 8 godzin.
    >> A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do
    >> (...)
    > Mnie tego nie musisz tłumaczyć.
    > Ale są tacy, co wierzą, że jeszcze trochę, i teslę z gniazdka domowego
    > będzie się ładować pół godziny.
    > Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych
    > akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej
    > niezbyt długiej trasie ;)

    Wymiana akumulatorów ma sens tylko i wyłącznie przy pracy ciągłej -
    dlatego w podnośnikach widłowych używanych w magazynach pracujących
    24/7 stosuje się wymienne akumulatory.
    Obecnie nawet ciężarówki nie jeżdżą ciągle. Tesla planowała system
    wymiany akumulatorów ale dali sobie spokój - i dobrze. Za dużo rzeczy
    do przełączania, za dużo możliwości popełnienia błędu. To nie bateria
    płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej
    skomplikowana. Jest układ hydrauliczny chłodzenia/ogrzewania
    akumulatorów i już samo to powoduje, że czas demontażu i montażu zbliża
    się do czasu ładowania.

    Nie wierzę w to, że nawet dysponując technologią, ktoś do seryjnego
    samochodu osobowego wsadzi akumulator o pojemności pozwalającej na
    przejechanie 2000 km. To nie ma sensu ekonomicznego. Nikt tyle nie
    przejeżdża jednym ciągiem. To pójdzie w kierunku mniejszego i
    lżejszego akumulatora, z zasięgiem max 1000 km. Doładowanie w czasie
    przerwy obiadowej zasięgu o 500 km (75 kWh) daje zasięg maksymalny dla
    dziennej trasy 1500 km i wystarczy.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: