  • Data: 2011-03-03 11:37:48
    Temat: Re: Tempomat - tak ma byc czy nie dziala poprawnie?
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie do autora watku: co to za samochod i jak realizowana jest w nim
    > funkcja tempomatu

    Samochod to Ford Mondeo MkII z 2000 roku z silnikiem 2,5 V6.
    Tempomat dziala na prostej zasadzie. Do przepustnicy jest doprowadzona druga
    linka (oprocz tej od pedalu gazu), ktora jest sterowana serwomechanizmem
    (silnik elektryczny z przekladnia). Serwomechanizm jest zintegrowany z
    elektronika nim sterujaca. Do modulu elektronicznego jest podpiety m. in.
    czujnik przy pedale sprzegla, hamulca, przyciski na kierownicy i tylko
    sygnal z czujnika predkosci samochodu. Nie ma natomiast podpietego zadnego
    sygnalu informujacego o zalaczonym biegu. Wiem dokladnie jakie sygnaly
    przychodza do calego modulu tempomatu, bo mam schemat i tempomat sam
    montowalem. W zasadzie wiec wydaje mi sie normalne takie zachowanie, bo
    tempomat nie ma prawa wiedziec o polozeniu dzwigni zmiany biegow.
    Ciekaw wiec jestem jak to jest w innych samochodach i czy sa takie, ktore
    maja tak samo. I czy mimo wszystko u mnie na pewno jest OK, bo te typy tak
    maja :)

    Pozdrawiam

    Darek