-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
r-mail
From: WildS <f...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Date: Wed, 11 Mar 2015 16:35:30 +0100 (CET)
Organization: Falcon
Lines: 43
Message-ID: <s...@m...org>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<md2do1$j8m$1@dont-email.me> <s...@m...org>
<zppap1glmh7j$.1wep98h85tchl$.dlg@40tude.net>
Reply-To: WildS f...@n...pl
NNTP-Posting-Host: makigai.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1426088130 23645 91.193.12.130 (11 Mar 2015 15:35:30
GMT)
X-Complaints-To: a...@p...net.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Mar 2015 15:35:30 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557433
[ ukryj nagłówki ]On 2015-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisał(a):
>> On 2015-03-02, abn140 <a...@g...com> wrote:
>>> chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko
>>> przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
>>> cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
>>> no ale scanii chyba nie kupisz?
>>>
>> Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes.
>> Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
>> max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
>> Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
>> którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie
>> zwalniając poniżej dolnej prędkości.
>
> Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
> 90, 90 i 90 ? :-)
To by trochę sensu nie miało ;)
>
>> Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców
>> ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz
>> za nich robi to komputer.
>
> Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie.
Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w
kilkukilometrowym pociągu tirów na zakazie wyprzedzania po pagórkowatym
terenie. Każdy inaczej obciążny, różne moce silników i inaczej pod górki
wchodzi. Takie zmiany prędkości z przodu idą całą falą dalej i w efekcie
masz co chwile dość gwałtowne przyhamowania gdzieśtam w środku stawki.
Ani to bezpieczne ani przyjemne.
Te wszystkie tempomaty tego typu powinny byc zakazane na zakazach
wyprzedzania. Jeden "oszczędza" sobie 1% paliwa a 100 aut za nim co
chwile hamuje i przyspiesza zużywając 10% więcej niż normalnie.
Emisja CO2 na pewno się dzięki temu nie zmniejsza.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.15 18:36 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=