  • Data: 2012-01-17 05:10:05
    Temat: Re: Telewizor od urodzenia z klawiatruą pecetową
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Zenek" jeihgp$t56$...@n...dialog.net.pl

    > Bo lesiu nic nie trzeba przerabiac podlaczasz klawiature USB
    > i myszke USB i dziala na kazdym nowym samsungu z portem USB i RJ45.

    MediaMarkt potwierdza słowa Zenusia -- nowe Samsungi tak mają,
    że można do nich dołączyć klawiaturę via USB. Ciekawe, kiedy
    powstaną telewizory z ekranami dotykowymi, w których klepiąc
    po ekranie będzie można pisać. Mnie wystarczy taki, do którego
    można dołączyć klawiaturę i myszkę. :)

    IMO TV cyfrowa to nieporozumienie! O wiele lepszy byłby
    wszędobylski dostęp do inetrnetu za przysłowiową dychę. :)
    BTW -- moje łacze ma 10 miesięcy i zwróciło się w 200%.
    Całkowity koszt to:

    240 złotych na dwie hybrydy
    120 złotych na opaski metalowe
    (także te, których nie wykorzystałem)
    rurę plastykową (mogła być krótsza i tańsza)
    wiertła (nie wszystkie wykorzystałem, nie każde
    połamałem lub zniszczyłem w czasie montażu tych hybryd)
    nakrętki, podkładki, pręt gwintowany, klucze (nie
    tylko ich nie połamałem, ale są niemal nietknięte)

    Czyli razem to 360 złotych, z czego 1/3 to podatki, które odliczyłem.
    W czasie 10 miesięcy zapłaciłbym za dostęp do netu 480 złotych i tych
    pieniędzy w żaden sposób bym nie odzyskał w formie odliczeń podatkowych.
    Zatem na łącze wydałem 240 złotych a na dostęp do netu wydałbym przez ten
    czas 480 złotych (dwa razy więcej) i na dodatek -- łącze nadal działa
    a klucze, wiertła, niemal cała rura, część pręta, dwie opaski metalowe
    itp. drobiazgi -- zostały. :) Została także jakaś przygoda i nabyłem
    jakiejś umiejętności oraz zrozumiałem, że nie każdy potrafi wiercić. :)

    Tu kłaniają się mechanicy samochodowi, którzy nie pojmują, że przykręcanie
    nakrętek czy szpilek mocujących koła samochodu jest swoista sztuką. :)
    Pomiędzy przykręcaniem do drugą i w dwóch etapach (najpierw lekko,
    później ze stosownym momentem 110 NM) jest bardzo ważne. :)

    Jak ważne jest prawidłowe umocowanie wiertła? W ,,zwykłej'' (za 31 złotych)
    wiertarce udarowej porządne mocowanie wiertła warunkuje przewiercenie ściany.
    Należy zaciskając wrzeciono użyć każdej jego dziurki (nie jednej) i to tak,
    aby po przykręceniu zaczekać kilka minut, po czym dokręcanie powtórzyć.

    Metal jest plastyczny, także ten, z którego wykonane jest twarde wiertło,
    dlatego po solidnym przymocowaniu wiertła, należy zaciskanie powtórzyć.
    W protwipołożnym grube wiertło (15 mm na przykład -- w zabawkowej
    wiertarce za 31 złotych) może obrócić się względem wrzeciona w czasie
    wiercenia -- i wówczas może zostać uszkodzone oraz może uszkodzić wrzeciono. :)

    -=-

    Oczywiście można pójść na całość -- zakupić wiertarkę za kilka tysięcy złotych, :)
    dokupić do tego wiertła za kilkaset złotych i mieć święty spokój, bo takie
    wiertła po prostu wsuwa się -- mają stosownie wyfrezowane rowki, dzięki czemu
    nie obrócą się nigdy, a co najwyżej zetną, czy raczej -- ukręcą. :)

    Problem w tym, że ja dążyłem do minimalizacji kosztów, nie zaś do
    ,,profesjonalizmu'' i demagogicznego nawoływania z mównicy sejmowej:

    -- Buduję cywilizację życia, dlatego potrzebne jest mi dofinansowanie,
    abym mógł dokończyć me dzieło!!!!

    Łącze pracuje poprawnie, dając zazwyczaj szybkość około 20 Mb/s,
    z tym że na dziesięciolecie ;) dało chwilową szybkość sięgającą
    aż niemal 30 Mb/s. Tego dnia i dostawca usług (dostępu do netu)
    był łaskawy, bo szybkość z netem ograniczało już tylko to łącze
    i wynosiła ona przez długi czas właśnie około 20 Mb/s. :)

    > Z pilota wlaczasz klawiature i myszke a pozniej wlaczasz przegladarke Netsurf i
    juz.

    > http://wiki.samygo.tv/index.php5/Content_Library_app
    lications_list

    > te aplikacje uruchamiasz z poziomu normalnego menu nic nie trzeba
    > przerabiac ale zeby o tym wiedziec to trzeba miec mozg zamiast kapusty.

    Ptaki mają mózgi czy ptasie móżdżki?

    -=-

    Dziękuję za informacje. :) Jaki model telewizora Samsunga polecasz? Interesuje
    mnie przekątna rzędu 40 cali. :) Chcę mieć dobrą jakość wyświetlacza, jako że
    chcę na tym telewizorze oglądać także fotki, które zamierzam obrabiać notebookiem. :)
    Na razie nie mam notebooka z wyjściem HDMI i na razie nie chcę takiego kupować.
    Łączność WiFi nie jest konieczna -- mogę bez trudu podciągnąć drucik do telewizora
    i połączyć ów telewizor z netem via RJ45. :) Na razie mam zwykle szybkość do siebie
    rzędu 7 Mb/s (w nocy bywa kilka razy więcej) ale w przyszłości szybkość ta może
    wzrastać. :) W razie potrzeby wymienię hybrydy pracujące w częstotliwości 2.4 GHz
    na takie, które pracują w częstotliwości 5 GHz -- właśnie pojawiły się w ofercie
    TPlinka. Trudno zgadnąć, jaką szybkość dadzą, ale zapewne ponad 60 Mb/s. Mam
    nadzieję taką, że będą tanie. I Strefa Fresnela dla 5 GHz jest mniejsza,
    zatem nowe hybrydy będą mogły wisieć w tym samym miejscu. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'