  • Data: 2009-02-10 14:34:56
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Napiszę jaśniej :-)
    > Jeżeli telewzior jest zasilany z innej fazy
    > niż np. wzmacniacz to przez antenę popłynie
    > prąd wyrównujący i wywali różnicówkę.

    Tak? A skąd ma "w antenie" wziąć się napięcie, które wywoła przepływ tego
    prądu? Nic takiego raczej się nie stanie jeśli urządzenia są sprawne (czyt.
    nie będzie w nich upływu prądu). Kiedyś, dawno temu, jak sieci komputerowe
    były budowany głównie na RG58, niejeden raz miałem do czynienia z sieciami,
    w których komputery były zasilane z różnych faz, każda faza miała oddzielną
    różnicówkę, a karty były połączone galwanicznie przez ekran kabla. I żeby
    było śmiesznie terminator na końcu bywał też uziemiony. I jakoś różnicówki
    nie wyskakiwały :-). Tzn. czasem wyskaiwały, ale z innego powodu. Gdyby
    miało być tak jak piszesz to w połowie nowych mieszkań kilka razy dziennie
    wywalałoby różnicówki... Np. w moim :-). Powiem Ci jeszcze że w mojej sieci
    jest wiele nowych budynków, w których mieszkania są już zabezpieczane
    różnicówkami. Sporo ludzi ma tam LCD-ki, a jeszcze nikomu zabezpieczenia nie
    wyskoczyły. A nie sądzę, żeby w każdym mieszkaniu TV był włączony do tej
    samej fazy, do której ja włączam wzmacniacze ;-).