  • 21. Data: 2012-04-01 12:19:41
    Temat: Re: Telewizor HD jako monitor
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-04-01 03:07, Michal pisze:

    > Po przeczytaniu powyższego z mojej strony EOT - nie dogadamy się bo
    > chyba nie do końca jesteś pewien co piszesz. Korzystając z linku kolegi
    > - proszę spojrzeć na:
    > http://www.hwcompare.com/3377/geforce-8800-gt-1gb-vs
    -radeon-hd-4350/
    > Namawianie kogoś, kto myśli również o grach w 1920x1080 (takie są
    > matryce 40" TV) na zmianę z GF8800GT na R4350 to chyba rodzaj sabotażu ;>
    >
    > P.S.
    > Nadal czekam na ten rewelacyjny zamiennik GF8800GT czy R4850 za 50-60
    > zł, bo z R4350 to jakiś żart chyba był ;>

    To nie jest zart przeciez napisalem ci wyraznie ze zamiast GTS8800
    uzywam 4350, mialem jeden i drugi i solidnie przetestowalem i wybacz ale
    te testy sponsorowane przez firmy produkujace sprzet mozesz sobie w dupe
    wsadzic.

    Zaczac trzeba od tego ze ten GF ktory mialem nie ma zadnego wspomagania
    mpeg4 mimo ze trabia na lewo i prawo ze ma. Zreszta GT8800 tym bardziej
    full HD mozesz wlaczyc co prawda ale bedziesz liczyl klatki na palcach.
    Za to 4350 swietnie sobie radzi na tym samym procku i ramie z dowolnym
    filmem HD, no czasem potrafi przyciac przy duzym bit rate. Dodam
    jeszcze ze procesory z ktorymi dzialy te karty to 2.8GHz i 3GHGz
    DualCore. Z grami troche gorzej tak jak napisalem w pelnych detalach
    niestety ale klatki lecialy do chwili jak wymienilem procesor na E7500
    2.93GHz.

  • 22. Data: 2012-04-01 12:23:56
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-01 02:59, Michal pisze:
    > Jakbym miał płacić ~300 zł za Turksa z tylko 480 spu to dołożyłbym
    > jeszcze te 50-60 zł do Everreena z normalną ilością 800 SPu. Tyle że dla
    > mnie to za słabo - nie warto zmieniać z CrossFire 2x R4850 @680 (Asus
    > TOP z Glaciatorem).
    To może chcesz moją grzałkę 4870x2 (na jednej karcie, dołożysz sobie
    drugą taką, i masz crosfire 4x) :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2012-04-02 02:20:04
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-04-01 12:23, BartekK pisze:
    ^^^^^^^^^^

    No tak...

    > To może chcesz moją grzałkę 4870x2 (na jednej karcie, dołożysz sobie
    > drugą taką, i masz crosfire 4x) :)

    Odsyłam do:

    Jak za te 60 zł biorę z miejsca. I jest już 02.04.

    --
    /MB

  • 24. Data: 2012-04-02 03:34:50
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-04-01 12:19, K pisze:

    > To nie jest zart przeciez napisalem ci wyraznie ze zamiast GTS8800
    > uzywam 4350,

    Ty. Pytający ma 8800GT (to już nie 90nm i zauważalnie mniej się grzeje)
    oraz oferuje wydajność 90 do 150% w zalezności od tytułu 8800GTS640 (320
    nie nadaje się do grania ze względu na zbyt małą ilość pamięci w czasach
    tytułów pisanych gdy nawet budżetówki mają 1 GB, że czasem 64bit to inna
    sprawa).

    > mialem jeden i drugi i solidnie przetestowalem i wybacz ale
    > te testy sponsorowane przez firmy produkujace sprzet mozesz sobie w dupe
    > wsadzic.

    Tak. To pochwal się wynikami testów w starawych już tytułach jak Crysis1
    czy Metro 2033 w 1920x1080 @high (przypominam - mowa o graniu na 40"
    LCD), a nie na CRT w 800x600 / 1024x768.

    > Zaczac trzeba od tego ze ten GF ktory mialem nie ma zadnego wspomagania
    > mpeg4 mimo ze trabia na lewo i prawo ze ma.

    Jaki OS i player. Bo nawet z MPC-HC DXVA dobrze działa w zasadzie tylko
    z NT6.x. Pod XP z DXVA są cholerne problemy. Ale to i tak nie prawda, że
    nie miał _żadnej_ bo akcelerację video mają już karty od czasów co
    najmniej S3 Trio32/64, Virge itp, RAGEII, a u nVidii od babci Rivy128
    - choćby sprzętowe transformacje YUV, skalowanie itp., potem dochodziło
    kolejno MC, IDCT i przerzucanie coraz większej ilości zadań na GPU,
    z bardzo ładnie działającymi sprzętowymi polepszaczami
    (deblocking/wyostrzanie itp) na dowolnej karcie z programowanymi
    shaderami zgodnymi z DX10.

    No i stary G80 miał tylko częściowe dekodowanie bitstreamu H.264, ale
    G92 do którego zmiany nakłaniasz jak najbardziej wspiera kompletną
    akcelerację H.264 (to jest w praktyce potrzebne) oraz częściową MPEG1/2
    oraz VC1.

    > Zreszta GT8800 tym bardziej

    Wiesz co - spójrz na np: na
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo#The_F
    irst_Generation_PureVideo_HD
    a dopiero potem pisz. Akurat tu się zmieniło całkiem sporo pomiędzy G80
    a G92.

    > full HD mozesz wlaczyc co prawda ale bedzieszliczyl klatki na palcach.

    jw. NT6.x + player z poprawną obsługą DXVA i działa.

    > Za to 4350 swietnie sobie radzi na tym samym procku i ramie z dowolnym
    > filmem HD, no czasem potrafi przyciac przy duzym bit rate. Dodam jeszcze
    > ze procesory z ktorymi dzialy te karty to 2.8GHz i 3GHGz DualCore.

    Ale on ma GF8800GT. Zresztą IMHO do wygodnego oglądania służy
    stacjonarny player - choćby BluRay. Wygoda nieporównywalna. Jak mam
    odpalić laptop do tych cholernych polskich VODów, których niemal każdy
    wymaga Windows + Silverlight (już z Mono są problemy, a w odtwarzaczach
    stacjonarnych w bólach wprowadzany jest IPLEX oraz najmniej ciekawa
    część IPLA) to mnie trafia nieergonomiczność tego rozwiązania.

    > Z grami troche gorzej tak jak napisalem w pelnych detalach niestety ale
    > klatki lecialy do chwili jak wymienilem procesor na E7500 2.93GHz.

    TROCHĘ - to się nazywa eufemizm. Chylę czoła - masz dar z którym
    zrobiłbyś karierę w polityce ;)

    Na R4350 z jego wydajnością nie pomoże nawet Core i7-3820 do normalnych
    gier w FullHD, a jak ktoś gra w te nowomodne gry "casualowe" (jak to
    się w PL nazywa - "niedzielne"?) to może spokojnie skreślić kartę
    dyskretną z listy zakupów - tu wystarcza nawet wydajność mostka typu
    AMD780G -AMD890GX

    P.S.
    Nie kwestionuję, że nowe karty graficzne są bardziej energooszczędne od
    posiadanego przez pytającego GF8800GT i to jest bardzo fajna cecha,
    zwłaszcza przy postępie z każdą kolejną generacją - R68xx miały już 19W
    w IDLE, z R7850 to się okaże, bo w te 3W jakoś nie do końca wierzę dla
    AKTYWNEJ karty, a nie drugiej nieaktywnej w CrossFire czy z wyłączonym
    wyjściem wizji (tryb energooszczędny przy uśpieniu). Nawet jak będzie
    ~10W w typowej pracy 2D to i tak będzie dobrze.
    Dalej jednak twierdzę, że jeśli tylko pada słowo "gry" to propozycja
    wymiany GF8800GT na R4350 jest nie na miejscu. Do zauważalnie lepszej
    wydajności wartej przesiadki warto by przesiadać się co najmniej na coś
    pokroju R6850. Energooszczędność jest fajna, ale pod warunkiem, że karta
    ma wydajność potrzebną dla danego zastosowania (tu również gry).
    Bez tego warunku tańszym i bardziej energooszczędnym rozwiązaniem jest
    chociażby Matrox Millenium (2064) Permedia2 czy nawet prehistoryczny
    Trident8900 jakie do tej pory siedzą mi w konfiguracjach zarządzanych
    wyłącznie przez sieć bez podłączonego monitora, a karta graficzne jat
    potrzebna by PC po prostu działał. Z tym Tridentem 8900D to całkiem
    serio - do komputera energooszczednego komputera pasywnego z pfSense
    musiałem coś wsadzić, a każda inna grafika na AGP grzała się
    zdecydowanie bardziej. Zużycie energii minimalne, cisza błoga, bo
    underclockowany AMD K6-2+ 500 nie potrzebuje aktywnego chłodzenia,
    za dysk robi compact Flash w przejściówce CF-IDE, a jedynego wentylatora
    w zasilaczu ustawionego na poniżej 5V z pół metra nie słychać. Całość
    ciągnie ~15W-20W według pomiarów z miernika wpinanego
    w gniazdko, czyli mniej więcej tyle co współczesny router SOHO.

    --
    /MB

  • 25. Data: 2012-04-02 04:01:04
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-04-02 03:34, Michal pisze:

    > Jaki OS i player. Bo nawet z MPC-HC DXVA dobrze działa w zasadzie tylko
    > z NT6.x. Pod XP z DXVA są cholerne problemy.

    Tak z ciekawości spojrzałem do nagłówka :

    ...i jeszcze się dziwisz, że DXVA źle działało? To jest system sprzed 10
    lat. Co zrobić - MS uparł się, że na WinXP nie będzie nic nowszego niż
    DX9.0c by zmusić ludzi do przesiadki. W rezultacie GPGPU i akceleracja
    H264 dobrze działa pod NT6.x i linuksem, pod WinXP nie - zwykły dnetc
    GPU blokuje praktycznie działanie GUI. My tu mówimy o zaletach sprzętu,
    a tymczasem sztucznie go blokujesz, dobrze że tylko na karcie na tyle
    mało wydajnej jak R4350, która jest zazwyczaj za słaba do DX10. Ale są i
    ludzie (wychodzi czasem przy screenach z testów) używający nie
    obsługującego poprawnie nowego sprzętu
    (w znaczeniu z pełnią możliwości/wydajnością) WinXP na konfiguracjach
    z X79 + i7 SB-E, 16-32GB RAM, i wydajną grafiką DX11.
    Nie wiem czym się oni kierują :/

    --
    /MB

  • 26. Data: 2012-04-03 15:42:34
    Temat: Re: Telewizor HD jako monitor [OT]
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Sat, 31 Mar 2012 01:22:53 +0200, Michal wrote:

    > Swoje R4850 mam do 2D ustawione na 75MHz i 0,8V, bo ustawienia z
    > Video BIOSu to nieporozumienie.

    Też mam 4850. Jak to można ustawić?

    --
    pozdro

  • 27. Data: 2012-04-04 08:14:34
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Tue, 03 Apr 2012 16:35:13 +0200, Michal wrote:

    > Pod 32bit OSem (dostęp do Virtual Real Mode x86) możesz zrobić
    > permanentny flash BIOSu i istawić zegary/napięcia itp. stany PowerPlay
    > za pomocą Radeon BBIOS Editora:
    > http://www.techpowerup.com/rbe/

    Niestety u mnie win 7 64 bit

    > Plusy to niezależność od OSa, minu - będąc nieuważnym zawsze możesz
    > unieruchomić grafikę. Co prawda ceny R4850 spadły i "mniej się ręce
    > trzęsą", mając dostęp do grafiki na zwykłym PCI (nie PCI-E) można ją
    > ożywić, ale ryzyko zawsze istnieje. Zostałeś ostrzeżony ;)
    >
    > Drugi, bezpieczniejszy sposób, który sam preferuję to ATI Tray Tools:
    > http://www.softpedia.com/progDownload/ATI-Tray-Tools
    -Download-9040.html
> [...]
    > Potem możesz już sobie ustawiać i zapisywać na przyszłość w Hardware /
    > Overclocking Settings profile dla różnych napięć i częstotliwości GPU
    > oraz RAM (z pamięcią lepiej nie schodzić poniżej 750 MHz bo grozi to
    > artefaktami/zwisem, ale jej częstotliwość dla DDR3/5 ma bardzo małe
    > znaczenie dla poboru mocy - liczy się częstotliwość i VCore dla GPU.
    > Możesz ustawić sobie ATT na automatyczne uruchamianie się w trayu z
    > systemem i automatyczne ładowanie wybranego profilu. Jak masz więcej
    > czasu to również możesz sobie ustawić profile zegarów w zależności od

    Bardzo dziękuję, pobawię się.

    > Ta ostatnia metoda jeż bezpieczniejsza przy underclockowaniu i od niej
    > proponuję zacząć testy. Jak znajdziesz optymalne ustawienia możesz potem
    > pokusić się o flash VideoBIOSu, bo fabryczny PowerPlay wbudowany w R4850
    > jest do niczego - poprawiono dopiero od R4890 i następnych.

    Fashowania się boję.

    --
    pozdro

  • 28. Data: 2012-04-06 21:02:14
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 01 Apr 2012 12:19:41 +0200, K napisał(a):

> [...]
    > uzywam 4350, mialem jeden i drugi i solidnie przetestowalem i wybacz ale
    > te testy sponsorowane przez firmy produkujace sprzet mozesz sobie w dupe

    Udostępnisz wyniki? Co, w jakiej konfiguracji, z jakimi ustawieniami
    testowałeś i jakie uzyskałeś rezultaty na obu kartach? Z czystej ciekawości
    pytam.

    (ciach...)

    [ Married men live longer, but they are much more willing to die... ]
    [ (znalezione w necie) ]