  • 11. Data: 2012-03-30 00:46:33
    Temat: Re: Telewizor HD jako monitor
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-03-29 00:02, kszyhu fr@ckowiak pisze:

    > Hmm, to może być kłopot, bo nie miałem w planach upgrade'u karty
    > graficznej (choćby dlatego, że nowa na pewno nie zmieści się w budzie).

    Nie musisz zmieniać, o ile wydajność GF8800 Ci wystarczy. A raczej
    wystarczy - sam używam 2x R4850 TOP w CrossFire i nadal wydajność jako
    "niedzielnego gracza" jest dla mnie w zupełności wystarczająca. Jeśli
    miałbym zmieniać to ze względu na energooszczędność nowych GPU 28nm,
    ale cena najtańszej alternatywy dla tego duetu - z nowej generacji czyli
    R7850 w okolicach 1k zł niespecjalnie zachęca, a R7770 i niższe są zbyt
    mało wydajne.
    Co do audio - to nie kłopot że nie ma przesyłu w HDMI z GF8800 -
    niewielki kłopot. Głośniki audio w LCD/plazmach są na tyle kiepskie (nie
    ma miejsca na lepsze) że i tak podłączysz to cyfrowo lub analogowo
    do zewnętrznych głośników lub recaivera jeśli to ma być kino domowe lub
    gry. IMHO te głośniczki w LCD nadają się tylko do obejrzenia Wiadomości itp.

    > Kolejny zakup to już chyba xbox360/ps3.

    Wiesz. Ja się z tego wyleczyłem. Raz że gram już rzadko, jeśli już to w
    RTSy lub strategie turowe gdzie bez klawiatury i myszki ani rusz, jeśli
    czasem FPS to taki starego typu, gdzie nie ma autoaimingu, podświetlania
    przeciwników i wyścigów z szympansem na szybkość klepania w pad.
    Dodatkowa sprawa - ceny gier i archaiczność obecnej generacji konsol.
    Jeśli jesteś graczem na PC masz już pewnie sporą kolekcję tytułów.
    Kupowanie tego drugi raz za 2-3 razy taką cenę na konsole IMHO mija się
    z celem, dodatkowo na konsolach nie ma modów, często jesteś skazany np:
    na obowiązkową wersję z dubbingiem jak przy niesławnym MassEffect2 itp.
    To już taniej wychodzi wygospodarowanie starszego PC gier - po upgrade
    na Win7 itp. pewnie masz jakąś starą licencję XP przywiązaną do mobo,
    a np: gry ze Steama w ramach konta możesz zainstalować na dowolnej
    ilości aktualnie używanych twoich PC - przypisywane są do użytkownika
    (konta), a nie do egzemplarza.

    > Nie przyszło by mi do głowy stawiać TV 40" na biurku.

    To dobrze. Bo czytałem już wypowiedzi ludzi chwalących sobie 32-40" na
    biurku jako monitor. Jak dla mnie hardcore.

    > TV w miejscu starego, komp gdzieś z tyłu,

    Jak to ma być tak umieszczone przemyśl najmniej 46-47". Ceny są
    bardzo zbliżone do 40-42" a powierzchnia ekranu i odbiór filmów/gier
    zdecydowanie lepszy. Tu nie ma praktycznie czegoś takiego jak "za duży
    ekran" - kupując 50" PDP przesiadałem się z 29" TV i po przywiezieniu do
    domu normalny efekt "ale to duże". Po dwóch miesiącach i obejrzeniu
    filmu u znajomych na 64" TV nie obraziłbym się jakby do tych 50" dodać
    dodatkowe 14-18".

    > mysz i klawiatura bez przewodów,zabawa z odległości 3-3,5 metra. Biurko?

    O ile nie masz jeszcze sprawdź dokładnie zasięg i szukaj takich o
    zasięgu około 10m zamiast standardowych 3-5m. To są dane idealne, w
    praktyce można podzielić przez dwa. O ile Logitech Internet Pro/Cordless
    Pro dobrze sprawdzał się przy komputerze, to przy umieszczeniu przy TV i
    klawiaturze w odległości ~3-4 m już gubił zasięg. Poprawiło się dopiero
    na Logitech Wireless Desktop MK260 - ma wyraźnie większy zasięg i
    problemy ustąpiły.

    > Biurko? Pracy do domu nie przynoszę, więc właściwie na co mi biurko, kwiatka se
    postawię.

    Pomijając już wygodę rozstawienia 2 monitorów (+ 3 duży TV na ścianie)
    oraz niezbędnych dodatków - można tylko pozazdrościć. To w obecnych
    czasach rzadkość.

    > Dzięki. Tobie i wszystkim, którzy zechcieli coś napisać.

    A proszę bardzo.
    Na koniec dodam tylko - jeśli ten TV ma być TYLKO do gier przemyśl to
    dobrze. Kupując nowy TV też specjalnie patrzyłem na dodatkowe HDMI pod
    kątem podłączenia PC do gier (do filmów jest sieciowy BluRay).
    W rezultacie przez ostatni rok podłączyłem peceta może raz czy dwa razy
    po 1-2 h.

    --
    /MB

  • 12. Data: 2012-03-30 00:54:50
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-03-28 22:47, Latet pisze:

    > Testowałem sprawę na karcie graficznej GF 240-GT. Ma zarówno wyjście DVI
    > jak i HDMI (w obu przypadkach dźwięk jest przesyłany).

    Proszę czytać z ust: GeForce osiem osiem zero zero ;)
    To że w GT200 nvidia dodała już 8 kanałowe LPCM to oczywiste, ale to
    jest konstrukcja o około 3 lata nowsza. Natomiast GF8800 nie przesyłają
    dźwięku przez HDMI, podczas gdy konkurencja z tego okresu czyli R3850
    tak (LPCM 5.1), późniejszy R4850 LPCM 7.1

    > Przy podłączeniu do telewizora hdmi-->hdmi - obraz był OK, ale
    > występowało spore opóźnienie, odczuwalne zwłaszcza przy ruszaniu myszką.
    > Bardzo głupie uczucie, jakby się myszka zacinała - ruszasz reką, a
    > kursor na ekranie przesuwa się pół sekundy później.
    >
    > Natomiast przy połączeniu przez DVI-->przejściówka-->HDMI - wszystko
    > działało idealne, zero opóźnień, obraz identycznie tak samo dobry,
    > dźwięk też.

    Czasem tak jest też na przejściówce przy TV. Lag straszny i brak
    overscanu. Trzeba wymusić "tryb PC" na TV, o ile ten go obsługuje.

    --
    /MB

  • 13. Data: 2012-03-30 15:55:22
    Od: K <...@...c>

    Powiem tak dzisiaj za 50-60zl kupisz karte o wiekszych mozliwosciach i
    mniejszych wymiarach niz ten zabytek .

  • 14. Data: 2012-03-30 19:05:01
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-03-30 15:55, K pisze:

    > Powiem tak dzisiaj za 50-60zl kupisz karte o wiekszych mozliwosciach i
    > mniejszych wymiarach niz ten zabytek .

    A jakieś konkrety? Link do sklepu czy tylko tak sobie rzuciłeś? Serio
    pytam, bo jak potwierdzisz to ofertą sprzedaży sklepu internetowego to
    sam z chęcią podmienię dwa R4850 na dwa takie "cuda" o wydajności co
    najmniej GF8800GT (G92-150), najlepiej od konkurencji czyli ATI/AMD w
    średniej cenie o jakiej pisałeś.
    Wątkotwórca pisał nie tylko o internecie i filmach, ale i grach, czyli
    nie wchodzą w rachubę różne GT210 z ich wydajnością i szyną pamięci,
    DSUB na kawałku kabla itp.

    Przypomnę o czym mówimy:
    Wydajność co najmniej GF8800GT (600/1500 MHz *112 shaderów).
    Szyna 256bit DDR3 lub 128bit DDR5
    Dwa DVI + dodatkowe wyjście (svideo=pająk component lub HDMI)

    Zaciekawiłeś mnie więc czekam na link. Od jakegoś czasu przymierzam się
    do przesiadki z R4850 ale obecnie nie ma na rynku nic w sensownej cenie
    i wydajności co mogłoby go zastąpić i było warte "rewolucji w
    bebechach". R7770 na którego się nastawiałem rozczarowuje stosunkiem
    wydajność/cena (to tylko 640 SPu i 128bit szyna), a R7850 jest po prostu
    za drogi by warto było się przesiadać z 2x R4850 TOP w CrossFire - taka
    konfiguracja do tej pory, po 3,5 roku od kupna nadal oferuje wydajność
    pozwalającą na spokojną grę w 1680x1050 oraz większość tytułów 1920x1080.

    Może być nawet aukcja z "kup teraz" ale 100% sprawna, a nie "nie wiem
    czy działa, nie mam jak sprawdzić", "sprawna ale może uszkodzona bo się
    nie znam" itp. PL allegrowe ściemy na sprzedanie zepsutych śmieci
    zamiast oddania ich do utylizacji jak robi się w normalnych krajach bez
    naszego "cwaniactwa".

    --
    /MB

  • 15. Data: 2012-03-30 21:09:30
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-03-30 19:05, Michal pisze:

> [...]
    > Szyna 256bit DDR3 lub 128bit DDR5
    > Dwa DVI + dodatkowe wyjście (svideo=pająk component lub HDMI)

    Mialem GTS8800 jeden z pierwszych modeli i zamienilem przypadkiem na
    RADEON'a HD4350 i powiem ci ze wydajnoscia w grach jest zblizony do
    GTS8800 a poniewaz grywam tylko w starcrafta i ogladam czasem jakies
    filmy to naprawde ale porowannie jest druzgocace dla GTS'a tym bardziej
    ze radek nie zre setek WAT'ow i nie grzeje sie jak Farelka a ma tez
    wyjscie HDMI dzieki czemu mozna podlaczyc do TV albo monitora z takowym
    wyjsciem. Tak ze 2 DVI i grzanie jak smok nie jest zadna zaleta.

  • 16. Data: 2012-03-31 01:22:53
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-03-30 21:09, K pisze:

    > Mialem GTS8800 jeden z pierwszych modeli

    Nie mówimy o archaicznym GTS8800 320/640 w 90nm (G80) tylko o GF8000 -
    G92(200) w 65nm. Jak ktoś ma GTS/GTX itp. to zaznacza ten fakt, a nie
    pisze po prostu o GF8800.

    > i zamienilem przypadkiem na RADEON'a HD4350 i powiem ci ze wydajnoscia
    > w grach jest zblizony do GTS8800

    Bez żartów proszę. Wydajność na poziomie 2-3 FPS w FHD w "dziadku"
    Crysisie nazywasz wydajnością? Ja jestem minimialistą używając od 3,5
    roku tej samej grafiki, ale bez przesady.
    Przypomnę: pytający chce to podłączyć do 40" TV = 1920x1080 LCD, bo
    HDReady w tym rozmiarze nie sprzedaje się już ze 2-3 lata, a no chyba że
    w Biedronce.

    > a poniewaz grywam tylko w starcrafta

    Wiesz, ja gram najczęściej w szachy ale nie sądzę by zadający pierwotne
    pytanie akurat to planował na 40" TV, więc nie przenoś proszę swoich
    zastosowań.

    > i ogladam czasem jakies filmy

    Z komputera? Niech zgadnę jakie. Do normalnego oglądania jest
    stacjonarny bluray - wygoda, cisza i zużycie prądu nieporównywalne.

    > to naprawde ale porowannie jest druzgocace dla GTS'a

    Te 2-3 FPS w Crysisie z 2007 r. jest naprawdę druzgocące ;>
    To jest wydajność grafiki wbudowanej w mobo, o wydajności APU nawet nie
    wspominając.

    > tym bardziej ze radek nie zre setek WAT'ow i nie grzeje sie jak Farelka

    GTS. Normalne G92 były znośne.
    Zresztą wiele to kwestia ustawień. Swoje R4850 mam do 2D ustawione na
    75MHz i 0,8V, bo ustawienia z Video BIOSu to nieporozumienie.

    > a ma tez wyjscie HDMI

    Oraz DSUB na kablu przypisaną na sztywno konfigurację wyjść DVI/DSUB/HDMI.

    > dzieki czemu mozna podlaczyc do TV albo monitora z takowym
    > wyjsciem.

    Tia, jak monitor niedawno był kupiony. HDMI w monitorach standardowo
    jest od roku, 1,5. Sam pracuję stale na 2 monitorach
    - albo 2x LCD albo LCD + CRT w zależności od zastosowań. I DVI-I
    zapewnia podłączenie czego się chce - mogę podłączyć 2x LCD po DVI,
    przez przejściówkę jeden CRT na DSUB, albo przez też przez przejściówkę
    TV przez HDMI. Konfiguracja wyjść 1xDVI/1xDSUB na kablu/1xHDMI tego nie
    zapewnia.

    > Tak ze 2 DVI i grzanie jak smok nie jest zadna zaleta.

    Jak dla kogo. Przypomnę że piszemy tu o pracy wielomonitorowej. Przez
    idiotyczny pomysł powielany na razie przez wszystkie konstrukcjew
    niereferencyjne z 1x DVI-I/ 1x HDMI / 2x miniDP w R7850 nie wiem czy nie
    skuszę się na któregoś z Keplerów ze średniej półki.
    Owszem - jest przejściówka HDMI->DVI i kolejna DVI-DSUB ale nie wróżę
    długiego życia takiej choince - 2 przejścówki + wtyczka DSUB wetknięte w
    delikatne gniazdo HDMI. W GTX6xx jakoś można było dać 2x DVI-I + 1x HDMI
    + 1x miniDP - jak dla mnie konfiguracja dużo sensowniejsza od tej w R7850.

    --
    /MB

  • 17. Data: 2012-03-31 12:57:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-31 01:22, Michal pisze:
> [...]
    Ciężko porównywać karty "stare hi-end" z nowymi "lo-budget" ale stary
    8800GT to troszkę grzałka, w porównaniu do pasywnie chłodzonego
    współczesnego radeona HD6670 za ~300zł, który wcale nie wypada tak słabo:
    http://www.hwcompare.com/10955/geforce-8800-gt-1gb-v
    s-radeon-hd-6670-oem-1gb/
    (swoją drogą fajna stronka, maja dużo kart w bazie i można coś porównać)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 18. Data: 2012-03-31 13:45:40
    Od: K <...@...c>

    GTS to extra model lepsza wydajnosc niz bez S a te niby nowsze to tylko
    roiznia sie poborem mocy i technologia druku krzemu.

    Tak jak napisalem kazda niskobudzetowka hladzie na lopatki tego geforca
    zaczynajac od filmow HD z grami moze byc troche gorzej ale tutaj mozna
    podgonic wydajniejszym procesorem.

  • 19. Data: 2012-04-01 02:59:05
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-03-31 12:57, BartekK pisze:

    > Ciężko porównywać karty "stare hi-end" z nowymi "lo-budget" ale stary
    > 8800GT to troszkę grzałka, w porównaniu do pasywnie chłodzonego
    > współczesnego radeona

    Wiesz, praktycznie dowolna współczesna karta graficzna nadająca się do
    gier i chłodzona pasywnie to jest grzałka. Granie=chłodzenie aktywne dla
    zadowalającej wydajności albo jest ~100 stopni na GPU i regulatorach
    napięcia. A jak ktoś nie musi grać to wystarcza mu wydajność rozwiązania
    wbudowanego w chipset lub APU - do filmów z powodzeniem wystarcza,
    chociaż to jest "na dziś" - oglądałem wyrenderowany w Blenderze Sintel 4k:

    File size : 4.20 GiB
    Duration : 14mn 48s
    Overall bit rate : 40.6 Mbps
    Format/Info : Advanced Video Codec
    Format profile : H...@L...1
    Width : 4 096 pixels
    Height : 1 744 pixels
    Display aspect ratio : 2.35:1
    Frame rate : 24.000 fps

    Jakość robi wrażenie, nawet po downscalingu do matrycy FullHD (w
    porównaniu z tym samym renderem 1080p i 2k) ale takie wideo potrafi
    4 rdzeniowego Phenoma II @4 GHz obciążać na 60-80% i dwa Radeony 4850 po
    ~40% w DXVA.

    > HD6670 za ~300zł,
    Jakbym miał płacić ~300 zł za Turksa z tylko 480 spu to dołożyłbym
    jeszcze te 50-60 zł do Everreena z normalną ilością 800 SPu. Tyle że dla
    mnie to za słabo - nie warto zmieniać z CrossFire 2x R4850 @680 (Asus
    TOP z Glaciatorem).
    Dla mnie ilość SPu cholernie się liczy, bo gram raz na parę miesięcy,
    ale GPGPU liczę praktycznie stale i wychodzi mi, że warto zmieniać
    dopiero na GCN, a tu R7770 z 640 SPu jest za słaby, a kolejny w szeregu
    R7850 który pasuje mi wydajnościowo kosztuje jednak ~1kzł.

    > który wcale nie wypada tak słabo:
    > http://www.hwcompare.com/10955/geforce-8800-gt-1gb-v
    s-radeon-hd-6670-oem-1gb/
    > (swoją drogą fajna stronka, maja dużo kart w bazie i można coś porównać)

    Co dalej nie uzasadnia sensu wymiany GF8800 na R6670, o zaproponowanym
    R4350 nawet nie wspominając, przy założeniu że osoba, która planuje
    parakonsolowe granie na tym 40" LCD + filmy nie lubi wymieniać kart "dla
    sportu". Jakbym miał zmieniać GF8800GT to na coś zauważalnie
    wydajniejszego, a nie R6670 - szkoda pieniędzy i czasu na takie zmiany.

    --
    /MB

  • 20. Data: 2012-04-01 03:07:25
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-03-31 13:45, K pisze:
> [...]
    > Tak jak napisalem kazda niskobudzetowka hladzie na lopatki tego geforca
    > zaczynajac od filmow HD z grami moze byc troche gorzej ale tutaj mozna

    Po przeczytaniu powyższego z mojej strony EOT - nie dogadamy się bo
    chyba nie do końca jesteś pewien co piszesz. Korzystając z linku kolegi
    - proszę spojrzeć na:
    http://www.hwcompare.com/3377/geforce-8800-gt-1gb-vs
    -radeon-hd-4350/
    Namawianie kogoś, kto myśli również o grach w 1920x1080 (takie są
    matryce 40" TV) na zmianę z GF8800GT na R4350 to chyba rodzaj sabotażu ;>

    P.S.
    Nadal czekam na ten rewelacyjny zamiennik GF8800GT czy R4850 za 50-60
    zł, bo z R4350 to jakiś żart chyba był ;>

    --
    /MB