    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Telewizja od TPSA. Warto?
    Date: Thu, 20 Aug 2009 16:24:34 +0200

    > Ostatnio TPSA oferuje pakiety internet + telewizja (chyba cyfrowa???).
    > Jak sprawdza się przesył telewizyjny po kabelkach telefonicznych?
    > Jaka jest jakość, pasmo, czy nie ma zakłóceń?
    > Jeśli już ktoś z Was ma taką usługę, prosiłbym o podzielenie się
    > wrażeniami.
    > Bo na stronach tepsy jakoś mętnie tłumaczą. Nie piszą o dekoderach
    > a także nic nie mówią o tym, że to TV cyfrowa. O co to może chodzić?

    Analogowo to daleko by TV po kablu telefonicznym nie poleciała......:-)

    Jest to owszem TV cyfrowa.
    Abonent otrzymuje Liveboxa (taki modemorouter ADSL, który TP wydzierżawia i
    za którego dzierżawę się płaci) oraz dodatkowy "odbiornik" w wielkości
    średniego odbiornika satelitarnego czy też odtwarzacza DVD.

    Livebox musi być podłączony do linii telefonicznej tak jak modem ADSL
    (oczywiście mowa o linii - nie musimy mieć aktywnego numeru stacjonarnego w
    TP).
    Odbiornik, który będzie stał obok TV musi być połączony z Liveboxem złączem
    LAN.

    Sam odbiornik już normalnie podłącza się do telewizora np Eurozłączem.

    Oczywiście kupujac ten produkt musimy wiedzieć, że w danej chwili będziemy
    mogli w mieszkaniu przy pomocy tego dostawcy odbierać tylko jeden program.
    To wynika z ograniczeń technologicznych. To nie kablówka gdzie do mieszkania
    dochodzą wszystkie programy na raz i możemy w kazdym pokoju na różnych TV
    oglądać w jednym czasie różne programy (a jeszcze inny nagrywać).
    Tutaj jest wysylany do abonenta tylko jeden, wybrany akurat pilotem program
    (taka jest przepustowowść linii telefonicznej).
    Gdy zmianiamy kanal to informaca o tym jest przesyłana do operatora i
    zaczyna być wysyłany inny kanał.
    Zatem nie można np nagrywać czego innego niż się ogląda.

    Ciekawostką z którą się zetknąłem instalujac (bez powodzenia) taki zestaw u
    znajomego to karta abonencka, którą należy wlożyc do odbiornika (tak jakby
    inaczej nie mogli zrobić autoryzacji).
    Właśnie w omawianym przypadku tak się złożyło że karty w pudełku..... nie
    było (a na wykazie "kompletu przekazanego klientowi" była).
    Nie wiem jak to znajomy rozegrał ale nic bez karty nie mógł obejrzeć i
    jeszcze mu groziło że będzie musiał za kartę zwrócić bo "o tu jest pana
    podpis" (ludzie pokwitowywują pakiet nie otwierając go).
    Oczywiście znajomy miał już dosyć całej tej telewizji i uprzedziłem go
    wychodząc aby szybko zwrócił sprzęt bo jest krótki okres próbny a potem się
    zostaje z umową na czas określony.
    Pocieszyłem go też, że co prawda karty nie ma a na wykazie jest ale na
    wykazie nie ma Liveboxa a w rzeczywistosci jest....

    Tak więc w działaniu to tę TV widziałem tylko w salonie TP.
    Jakość normalna (jak to w technologii cyfrowej - albo jest odbiór albo nie
    ma go) - po prostu ładnie szedł dobie program z telewizora podłączonego do
    odbiornika TP.

    W zasadzie produkt ten jest produktem niszowym. Np dla tych co mieszkają w
    bloku na parterze od strony północnej, administracja nie daje dostępu do
    dachu a antena pokojowa nie daje dobrego odbioru (satelitarnej założyć się
    nie da).
    Bywa że są takie bloki (i to nowe osiedla) gdzie oprocz takiego
    niekorzystnego położenia, nier ma dodatkowo jeszcze kablówki żadnej (na
    razie nie przyłączyła osiedla i nie wiadomo kiedy podłączy bo musiałaby
    położyć kilka km światłowodu a mieszkańcy już mieszkają).
    Gdy jest tak dobrze (a znam luksusowe zamknięte nowe bloki gdzie nie ma
    nawet sieci telefonicznej a sić komórkowa ledwie ledwie - moja znajoma
    kupiła mieszkanie w takim osiedlu wybudowanym na peryferiach prakycznie w
    środku lasku - oprócz prądu i wody nie ma tam nic a komórki nawet nie chcą
    działać - za to są podziemne garaże i strażnicy przy bramach wjazdowych), że
    jest sieć telefoniczna TP to może da sie założyć właśnie TV z TP.
    vari