    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Telefony z dużymi ekranami
    Date: Sun, 13 Apr 2014 19:17:08 +0200

    "Trybun" 534a6ecb$0$2358$6...@n...neostrada.pl

    > No ale chyba nie mówimy o wojnie?

    A co teraz jest? Co noszą ludzie w Doniecku?
    Wiadra? Znasz Demony wojny?

    https://www.youtube.com/watch?v=-3L49mJkRsI

    > A jak zdaje sie jedyna metoda ich wyłączenia przez przeciwnika to fizyczne
    zniszczenie..

    Wystarczy uszkodzenie, nie ma potrzeby totalnego niszczenia.
    Można nawet tak uszkodzić, aby satelita nadawał się nie
    tylko do recyklingu. ;) Satelita potrzebuje energii
    elektrycznej -- można zniszczyć słoneczne ogniwa
    tak, że sam satelita nie będzie zniszczony.

    https://www.google.pl/search?q=satelita&client=opera
    &hs=IBk&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&s
    a=X&ei=ZMNKU8aIJuPNygOutYGgBA&ved=0CEYQsAQ&biw=1225&
    bih=632

    Nawet łatwiej trafić w te ogniwa niż w satelitę. :)
    I akurat te ogniwa nieźle chłoną światło -- laserowe. ;)

    Ostatecznie można satelitę przesunąć w lepsze ;) miejsce. ;)
    Wybuch ,,bomby'' nawet odległej potrafi przesunąć, o ile
    odłamki trafią w satelitę. Wystarczy w kierunku satelity
    posłać wiązkę rakiet, które wyniosą w ,,pobliże'' satelity
    bomby eksplodujące w ,,pobliżu'' satelity. Jeden odłamek,
    o ile trafi w satelitę, skutecznie zaburzy trajektorię. :)

    Można być na tyle złośliwym, aby zawczasu umieścić w pobliżu
    satelitów bomby, które zostaną zdetonowane zdalnie w stosownym
    czasie. Bomby te podążałyby wraz z satelitami po bliskich orbitach.

    > A tak w ogóle to nie przeceniałbym tych systemów GPS i innych nowinek tego typu
    jako skutecznego środka w prowadzeniu dziełań
    > wojennych. Naloty na Kosovo pokazały że jankesom nie udało sie zniszczyć ani
    jednego serbskiego czołgu z powietrza, mało tego -
    > Serbowie portafili skutecznie zamaskować nawet drogi. To pewnie jedna z przyczyn że
    zakończyli bombardować wojskowe cele w
    > Kosovie, a zaczęli terrorystyczne naloty i niszczenie mostów i elektrowni w
    Belgradzie i innych miastach Serbii.

    Być może nie mieli pozycji czołgów w POI. ;)

    Uwierz mi -- obecnie bez GPS armie zachodnie niewiele potrafią uczynić.
    Balistyczne rakiety to czas przedwojenny, i nie o obecnie prowadzonej
    wojnie ukraińskiej piszę, ale o II wojnie świętej. Obecnie ważne są
    także (albo przede wszystkim) pociski kierowane, orientujące się
    w oparciu o GPS i jemu podobne systemy.

    Topole także kierują się w oparciu o Glonass.

    https://www.google.pl/search?q=topol&client=opera&ch
    annel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ssR
    KU4bYOOX9ygPez4LACg&ved=0CDwQsAQ&biw=1225&bih=632

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RS-12M1_Topol-M

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'