  • 41. Data: 2010-03-14 18:16:43
    Temat: Re: Telefony VoIP czy mozna uzywac bez zasilania z sieci 220V?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 00:30:46 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >Ehe, akurat. Bez zasilania to działają telefony na statku, po kablach
    >długości 20-50 metrów. Telefonia POTS używa aparatów CB.

    No fakt, od czasow jak telefon wyemigrowal z pracowni Bella wymaga
    zasilania.

    >Gdyby było tak jak mówisz, i telefony działały by bez zasilania, wiesz
    >jakie to by było uproszczenie w budowie central telefonicznych, gdyby
    >nie trzeba było zasilać telefonów z centralnej baterii? I jakie
    >oszczędności na prądzie - jeśli na położonej słuchawce jest 60V a
    >podniesionej 12V, to przy prądzie 40 mA na rezystorze na centrali
    >wydziela się 2 waty! Czyli 500 abonentów gada i mamy kilowatowy grzejnik
    >na centrali. Może nowsze centrale używają przetworniczek 1-tranzystorowych.

    IMO to nawet stare po podniesieniu sluchawki zmienialy zasilanie na
    jakies mniejsze.
    A w ukladzie sa jeszcze kable i ich opornosc.

    A i tak podejrzewam ze taka centrala wiecej kW brala :-)

    J.

  • 42. Data: 2010-03-14 19:46:04
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > IMO to nawet stare po podniesieniu sluchawki zmienialy zasilanie na
    > jakies mniejsze.

    To nie była zmiana zasilania!
    Spadek był na cewkach przekaźników...

    > A w ukladzie sa jeszcze kable i ich opornosc.

    ...no i właśnie!

    > A i tak podejrzewam ze taka centrala wiecej kW brala :-)

    Obliczenia właśnie podałem wczoraj...

    --
    Zanim napiszesz posta w Usenecie: http://rtfm.killfile.pl
    (Wszelka korespondencja masowa, przesłana na mój adres mailowy,

  • 43. Data: 2010-03-15 21:01:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 20:46:04 +0100, Araneus Diadematus wrote:

    >To nie była zmiana zasilania!
    >Spadek był na cewkach przekaźników...

    Zmiana zasilania byla - odwrocenie petli.
    Pytanie tylko czy napiecie bylo mniejsze jak mi sie wydawalo.

    >Obliczenia właśnie podałem wczoraj...

    Ale nie na rezystory, tylko na potrzeby wlasne.

    J.

  • 44. Data: 2010-03-15 21:08:49
    Od: K <...@...c>

    W dniu 13-03-2010 00:42, abc pisze:
    > U?ytkownik "wiatrak"

    > NIE, Sagemik Fast800 dzia?a na bateryjce od laptopika przez 1-2h.

    to w takim ukladzie wystarczy xlite ;]

  • 45. Data: 2010-03-15 21:13:51
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Zmiana zasilania byla - odwrocenie petli.

    Przełączenie stykami, nie konieczne do zaliczania. W momencie
    podniesienia po stronie AbB. Reszta obwodu po stronie "pierwotnej"
    przeważnie po staremu.

    Zależy, z której strony patrzeć.

  • 46. Data: 2010-03-18 13:35:53
    Od: "pitpull" <p...@b...com.pl>

    > Użytkownik "Szczepan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli ma gniazdko RJ-45, to na 100%.
    > Nie wiem, czy jest na rynku obecnie jakis telefon VoIP podlaczany do
    > Internetu przez WiFi - technicznie jest to oczywiscie jak najbardziej
    > mozliwe.

    Ale takie coś można zrobić np na komórce posiadającej WiFi i obsugiwanej
    przez Windows CE. Instalujesz klienta VOIP i już masz.
    A że klient nie ma zasięgu sieci komórkowej to chyba najfajniejsze
    rozwiązanie - w domu ma "stacjonarny" bezprzewodowy jak wyjdzie "na miasto"
    to ma komórke a jak trafi do McDonalda to znowu może używać VOIP'a
    Tak mi się przynajmniej wydaje ...

    pitpull

  • 47. Data: 2010-04-05 12:14:44
    Od: "Aga K R" <a...@g...pl>

    > Tak wiec najoptymalniejszym rozwiazaniem bylby nie telefon z
    > akumulatorkiem, a urzadzenie wielofunkcyjne z modemem ADSL i bramka -
    > czyli taki FritzBox np. Zreszta - kup sobie Fritzboxa i UPS i bedziesz
    > mial to o czym marzysz - a nawetjeszcze wiecej. Zamiast Ftitzboxa moze byc
    > modem ADSL + bramka lub telefon VoIP a zamiast UPSa akumulator + uklad
    > elektroniczny obnizajacy napiecie (jesli wymagane ponizej 12V) lub
    > przetwornica (jesli wymagane > 12)

    potrzebowalby nowoczesny telefon voip np nokia e52 z symbianem, i
    podlaczenie analogowej linii:)
    nie ma czegos takiego