  • 31. Data: 2010-03-13 11:07:05
    Temat: Re: Telefony VoIP czy mozna uzywac bez zasilania z sieci 220V?
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Szczepan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hnfgql$pd3$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Pomysl bardzo dobry tylko nie wiem jak sie beda zachowywac urzadzenia
    > do ktorych zazwyczaj zasilanie jest na 9V po podlaczeniu napiecia 12V.
    > Czy to jest bezpieczne dla tych urzadzen?

    To bardzo zależy od konkretnego urządzenia, od jego konstrukcji. Są
    takie, co wytrzymają bezboleśnie, najwyżej stabilizator trochę bardziej
    się nagrzeje, a są takie, co od razu padną.
    Lepiej obniżyć napięcie. Zasadniczo, tolerancja jest +5 -10% (to też
    zależy, ale ryzyko uszkodzenia jest mniejsze, jeśli tylko się nie
    przekroczy a będzie gdzies przy granicy, to urządzenie po prostu może
    nie chcieć prawidłowo działać) i nie należy jej przekraczać. Przy
    urządzeniach w pełni cyfrowych tolerancja może być mniejsza, rzędu 3-5%
    (nawet rdzeń procka w PC dopuszcza 3%)
    Dobry akumulator powinien przez cały okres rozładowania zmieścic sie w
    tolerancji, a stabilizator, jeśli jest konieczne przy okazji obniżenie
    napiecia (np. z 12 na 9V), upewni układ. W razie potrzeby można
    zastosować stabilizator z (uciekł mi fachowy termin) małym spadkiem
    napięcia, tj. że między wejściem a wyjściem spadek jest rzędu 1-2V, a
    nie conajmniej 3, jak w tradycyjnych.
    U mnie 10 lat wytrzymał (i nie zapowiada się na wystąpienie problemów)
    telefon, którego baza powinna dostać 9V, a dostaje 12, bo taki był
    zasilacz. Ale kiedyś też zjarałem w ciągu jednego dnia mały wzmacniacz
    (od jakiegoś dzieciecego gramofonu), który miał podobne napięcia -
    wymagane 9, a dostał 12... Nie wytrzymały tranzystory w końcówce.

    --
    Zanim napiszesz posta w Usenecie: http://rtfm.killfile.pl
    (Wszelka korespondencja masowa, przesłana na mój adres mailowy,

  • 32. Data: 2010-03-13 11:12:10
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > Są dostępne (na Allegro) całkiem sprytne i tanie telefony dual mode
    > GSM/VOIP.
    > Nazywa się to TC300 i jest dostępne w cenie poniżej 200 plz.
    > Bez doładowania z włączonym WiFi czuwa przez około dwa dni.

    Rewelacja, to jest chyba faktycznie to co powinienen sobie zainstalowac.
    Z tego co zauwazylem to nawet jego stacja dokujaca nie musi byc podlaczona
    przez UPS poniewaz telefon ma wlasny akumulator , ktory jak piszesz starcza
    na 2 dni. Stacja dokujaca chyba nie ma zadnych innych funkcji poza
    ladowaniem akumulatora.
    Czy wiesz moze jaki jest obecnie najtanszy operator Voip z ktorym
    wspolpracuje TC300 (tlenofon, friconet czy inne)?

    --
    Szczepan

  • 33. Data: 2010-03-13 11:39:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Szczepan napisał:

> [...]
    > Skoro wszyscy tak reklamuja ze ich telefony nie potrzebuja komputera to
    > rozumiem ze jest to oferta dla babci emerytki ktora nie slyszala o modemach,
    > UPSach, Routerach itp, po prostu jest skrzynka z klawiatura stala lub
    > przenosna i sluchawka podlaczana dwoma kablami jeden do gniazdka
    > telefonicznego drugi do 220 v.
    > Takie wyobrazenie telefonu Viop jest chyba oczywiste, teraz jest tylko
    > pytanie czy sa modele z zamontowanym w skrzynce (nie w sluchawce)
    > akumulatorem.
    > Czy ktos z grupowiczow wie o takim, wlasnie takiego szukam.

    Netia działając na drutach TP (LLU) w ogóle nie oferuje telefonu w technice
    PSTN. Zestawiane jest tylko połączenie ADSL, a na nim ewentualnie VOIP,
    jeśli ktoś poza łączem internetowym chce mieć jeszcze telefon Netii.
    Naturalne byłoby przy tym skorzystanie z możliwości zasilania routera
    ze składowej stałej puszczonej w pętlę abonencką. Tak, jak zasilane są
    urządzenia do zwioelkratniania linii (PCM). Niestety nikt w Netii na taki
    pomysł nie wpadł. A może wpadł, tylko uznał, że skoro jest tak mała
    konkurencja na rynku, to nie warto wybiegać przed szereg w dogadzaniu
    abonentom i jeszcze płacić za prąd do zasilania.

    Słyszałem o takich rozwiązaniach stosowanych przez mniejszych operatorów.
    Tylko słyszałem, bo z bliska sprzętu nie widziałem, ale z opisu niefachowego
    kilenta tak to wygląda, że telefon jest włączony do gniazdka przez
    "specjalne urządzenie", które najprawdopodobniej jest modemem ADSL z bramką
    VOIP. Ale to nie w Polsce.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2010-03-13 11:44:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Szczepan napisał:

    > Pomysl bardzo dobry tylko nie wiem jak sie beda zachowywac urzadzenia do
    > ktorych zazwyczaj zasilanie jest na 9V po podlaczeniu napiecia 12V.

    Polecany tu FritzBox ma zasilanie 12V. Ja się do tych rekomendacji
    przychylam, bo chyba ma on również najmniejszy apetyt na energię,
    a jedno pudełeczko załatwia wszystkie potrzeby. Podobnie Linksys
    WAG54GP2, ale ten chyba bierze trochę więcej prądu. Telefon dobrze
    mieć na takie okoliczności również zwykły na drucie, nie wymagający
    zasilania. Lepiej prowadzić przy świeczce rozmowę na sznurku, a za
    to mieć większy zapas energii a akumulatorze.

    > Czy to jest bezpieczne dla tych urzadzen?

    Mam router z napisem na obudowie "12V" podłączony do zasilacza 9V.
    Działa. Z kolei switch przeznaczony do zasilania z 9V mam podłączony
    do 12V z zasilacza w komputerze. Też nic mu nie jest. Ze współczesnym
    sprzętem jest tak, że przeważnie jest mu wszystko jedno, bo i tak we
    wnętrzu korzysta z 3,3V ze stabilizatora impulsowego. Ale oczywiście
    za nic odpowiedzialności nie biorę, proszę mi nie przysyłać rachunków
    za ewentualne straty wynikłe ze stosowania się do moich porad.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2010-03-13 12:00:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-03-13 12:12, Szczepan wrote:
> [...]
    > przez UPS poniewaz telefon ma wlasny akumulator , ktory jak piszesz starcza
    > na 2 dni. Stacja dokujaca chyba nie ma zadnych innych funkcji poza

    W komplecie jest zasilacz, który możesz podłączyć albo do stacji
    dokującej, albo bezpośrednio do telefonu. Ładować możesz też
    bezpośrednio z port USB.

    Teoretycznie jest do tego jakiś software ale mówiąc szczerze to nawet
    specjalnie mu się nie przyglądałem ponieważ telefon używam wyłącznie
    jako mobilną słuchawkę voip.

    > Czy wiesz moze jaki jest obecnie najtanszy operator Voip z ktorym
    > wspolpracuje TC300 (tlenofon, friconet czy inne)?

    Bez znajomości Twojego profilu dzwonienia trudno zgadywać jaki operator
    będzie dla Ciebie najtańszy.

    W telefonie jest standardowy klient sip, tak więc powinien współpracować
    z dowolnym providerem, który używa standardowego protokołu.

    Piotrek

  • 36. Data: 2010-03-13 13:07:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-13 12:39, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Netia działając na drutach TP (LLU) w ogóle nie oferuje telefonu w technice
    > PSTN. Zestawiane jest tylko połączenie ADSL, a na nim ewentualnie VOIP,
    > jeśli ktoś poza łączem internetowym chce mieć jeszcze telefon Netii.

    Podobno w aktualnie instalowanych rozwiązaniach interfejs PSTN znajduje
    się w kartach w DSLAM-ie. Czyli do DSLAM-u jest VoIP, od DSLAM-u do
    klienta "normalny" PSTN. Miało to na celu jakieś oszczędności na
    modemach abonenckich + ciągłość pracy przy braku zasilania + mniej
    problemów dla klientów przy przejściu z WLR/BSA na LLU.

  • 37. Data: 2010-03-13 13:19:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

> [...]
    > modemach abonenckich + ciągłość pracy przy braku zasilania + mniej
    > problemów dla klientów przy przejściu z WLR/BSA na LLU.

    Ja znam te (jak rozumiem mniej aktualne) rozwiązanie na routerach Pirelli
    z bramką VOIP. To też miało na celu oszczędności, ale na centralach PSTN
    w kolokacji. No i nawet mi się podoba taka idea. A jeszcze bardziej
    by mi się podobała, gdyby abonenckie karty DSLAM miały moduł zasilania
    (zamiast modułu PSTN).

    -- Jarek

    PS
    Czy Voice do DSLAM jest napewno over IP, a nie over ATM na przykład?

  • 38. Data: 2010-03-13 14:12:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Dlaczego nie? http://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc-nad-morzem
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 39. Data: 2010-03-13 23:30:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    Szczepan pisze:
    > Zwykly telefon analogowy dziala bez
    > zadnego zasilania o czym niektorzy mlodsi grupowicze moga nawet nie wiedziec
    > (patrz brum).

    Ehe, akurat. Bez zasilania to działają telefony na statku, po kablach
    długości 20-50 metrów. Telefonia POTS używa aparatów CB.

    Gdyby było tak jak mówisz, i telefony działały by bez zasilania, wiesz
    jakie to by było uproszczenie w budowie central telefonicznych, gdyby
    nie trzeba było zasilać telefonów z centralnej baterii? I jakie
    oszczędności na prądzie - jeśli na położonej słuchawce jest 60V a
    podniesionej 12V, to przy prądzie 40 mA na rezystorze na centrali
    wydziela się 2 waty! Czyli 500 abonentów gada i mamy kilowatowy grzejnik
    na centrali. Może nowsze centrale używają przetworniczek 1-tranzystorowych.

  • 40. Data: 2010-03-14 01:49:50
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    > Ehe, akurat. Bez zasilania to działają telefony na statku, po kablach
    > długości 20-50 metrów. Telefonia POTS używa aparatów CB.

    MB - miejscowa bateria, chyba, że masz na myśli takie tuby, połączone
    rurami...

> [...]
    > podniesionej 12V, to przy prądzie 40 mA na rezystorze na centrali
    > wydziela się 2 waty! Czyli 500 abonentów gada i mamy kilowatowy

    Hmm... to by nawet chyba nie wystarczyło do ogrzania rzędu, najwyżej
    kawałeczek stojaka. To jest akurat ułamek w ogólnym rozrachunku energii
    żłopanej przez łącznicę w centrali.

    > na centrali. Może nowsze centrale używają przetworniczek
    > 1-tranzystorowych.

    Nie sądzę, przetwornica to źródło zakłóceń, czy to radiowych, czy to
    "prześwitujących" do toru rozmównego. Prędzej opornik, i/lub cewka
    przekaźnika (kontaktrony są malutkie). Zasilanie już jest z CB, więc nie
    widzę sensu osobnego wytwarzania napięcia dla poszczególnych abonentów.
    Choćby z powodu trudności w zrównoważeniu takiego łącza względem ziemi.