  • Data: 2010-04-12 10:33:32
    Temat: Re: Telefon zamiast notebooka.
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    Luki wrote:
    > Zamiast nowego notebooka postanowiłem kupić
    > odpowiedni telefon. Tylko nie wiem, czy on istnieje.

    Znam jednego, który próbował i kupił lat temu kilka HTC Universal.
    Wytrzymał... 3 miesiące. Oczywiście jak rozumiem słowo "telefon" używasz
    jako synonimu PDA?

    > 1. Czy i które telefony (smartfony?) mają wyjście na
    > zewnętrzne monitory.Jak to jest realizowane?
    > Kabel, wi-fi, bluetooth, USB?

    Zawsze kablem, to chyba oczywiste, no chyba, że mówisz o zdalnym
    pulpicie do innego komputera. N900 ma w komplecie kabelek podłączany do
    wyjścia słuchawkowego. HTC (np. model Raphael) ma do kupienia osobnoe
    kabelek ExtUSB. Dalej Stereo Audio+Composite video. Jakość - taka sobie,
    bo to 640x480 lub podobna.

    > 2. Czy i które telefony mają możliwość podczepienia
    > zewnętrznej klawiatury. Jak to jest realizowane?
    > USB, bluetooth, kabel?

    Przez bluetooth można podłączyć praktycznie do każdego Windows Mobile, a
    także do maemo (znowu N900? :) Niektóre urządzenia mają także HostUSB,
    ale akurat N900 nie ma (n810 i n800 miały, ale nie mają modułów GSM).

    > 3. Czy istnieją zwijane (gumowe?) klawiatury
    > podłączalne do telefonów.

    Nie spotkałem się. Ale to głupie :) żadna wygoda. Są za to składane.
    Bluetooth.

    > 4. Czy i które telefony mają możliwość podczepienia
    > zewnętrznej myszy. Jak to jest realizowane?
    > USB, bluetooth, kabel?

    Teoretycznie tak, ale przy tak małych ekranach dotykowych nie ma to
    sensu i poza jednym praktycznym rozwiązaniem (Bluetake czy jakoś tak)
    nikt tego nie realizuje na skalę masową. Interfejsy mobilne są
    przystosowane do sterowania palcem albo klawiaturą, mysz jest całkowicie
    zbędna.

    > 5.Ogólnie - jak jest z podczepianiem do telefonów
    > jakichś innych urządzeń zewnętrznych. USB?
    > Bluetooth? Wifi? Jakieś inne wyjścia/ wejścia?

    ExtUSB jest w niektórych modelach, ale nawet jak są, to brakuje wtedy
    zasilania, więc dysku twardego nie podłączysz (bo i po co). Wifi i BT są
    wbudowane, więc nie ptorzeba podłączać.
    Powiedz jakie urządzenia chcesz podłaczać?

    > A może ktoś ma coś ciekawego do napisania w sprawie
    > mojego pomysłu?

    Zależy do czego używałeś laptopa i do czego chcesz używać takiego PDA.
    To może mieć sens, a być może cały pomysł jest z góry skazany na porażkę.
    Ale generalnie potrzebujesz chyba wbudowanej klawiatury.

    > Chcących mnie od niego odwieźć uprzedzam, że decyzja
    > już zapadła. ;-)

    LOL

    > I podkreślam - szukam telefonu (smartfonu?) mieszczącego
    > się w kieszeni. Wszelkie netbooki, pady i tym podobne
    > wynalazki odpadają.

    Na początek popatrz na HTC Rhodium, Nokia N900, Nokia N97, Motorola
    Milestone i inne z klawiaturą. Na pewno bierz pod uwagę konieczność
    zakupu dodatkowej baterii (a więc kosmosy takie, jak iPhone odpadają, bo
    bateria jest na stałe).

    Jakub