    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Telefon retro - AVR + moduł GSM
    Date: 03 Nov 2012 16:24:13 GMT

    Atlantis chciałby rozwiać kilka wątpliwości:

    > 1) W jaki sposób powinienem podłączyć oryginalny mikrofon (wkładka
    > węglowa) oraz słuchawkę (coś w rodzaju W66) do któregoś z wejść/wyjść
    > audio tego modułu? Domyślam się, że bez obwodów dopasowujących się nie
    > obejdzie...

    Wkładka szeregowo z jakimś rezystorem i zailana napięciem kilku woltów.
    Sygnał zdejmowany z rezystora -- zapewne potrzebny będzie jeszcze jeden
    mały rezystor od strony masy. Mały, bo taki mikrofon daje bardzo duży
    sygnał.

    > 2) Jak rozwiązać kwestię zasilania? Oczywiście aby cała zabawa miała
    > sens, telefon musi posiadać wewnętrzną bateryjkę. Najprościej rzecz
    > jasna byłoby wykorzystać kilka ładowanych poza urządzeniem akumulatorków
    > 1,2V i stabilizator 5V. Może jednak istnieje jakiś układ, który
    > obsługiwałby od razu ładowanie akumulatorka oraz zapewniał stabilne
    > napięcie 5V oraz odpowiednią wydajność prądową na wyjściu?

    Zapewne istnieje. Ale z tym mikrofonem, to też mogą się wiązać kłopoty.
    Bo on sporo prądu zżera.

    > 3) Niestety jak wspominałem mój RWT jest częściowo zdekompletowany. To
    > generalnie jedynie obudowa ze słuchawką, tarczą numeryczną i kompletem
    > styków. Ma to swoje zalety (nie demontuję sprawnego zabytku techniki)
    > jednak największą wadą jest brak dzwonka. Zależy mi na specyficznym,
    > "metalicznym" brzmieniu retro i chciałbym uniknąć wszelkich układzików
    > odtwarzających cyfrowe nagranie. Jednocześnie szukanie oryginalnego
    > dzwonka też nie bardzo ma sens - one wymagały napięcia rzędu dziesiątek
    > V. Jakiś pomysł? ;)

    W oryginalnym zawsze można przewinąć cewkę. A jak nie, to wziąć dzwonek
    od roweru (jeszcze chyba można kupić) i pobrzdąkać w niego choćby
    przekaźnikiem z przyczepioną do kotwicy jakąś dłuższą blaszką ze śrubką
    na końcu.

    --
    Jarek