  • 21. Data: 2010-10-08 20:11:39
    Temat: Re: Telefon dla 60-latka
    Od: "Ianus" <U...@o...pl>

    ?

    Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup

    Ja może i jestem, a Ty na pewno. Obrażasz starszych ludzi, którym w
    wiekszości do pięt nie dorastasz. To dzięki takim ludziom możesz korzytać z
    bajerów, których im odmawiasz. Ty umiesz tylko naciskać przyciski, a ja i
    mnie podobni wiedzą jak to działa, bo to konstruowali.

    Ludzie tobie podobni raczej nic nie skonstruowali, bo ludzie, którzy coś
    potrafią nie zaczynają udziału w dyskusji od obrażania innych. Ty i tobie
    podobni to co najwyżej mogą siedzieć przy taśmie produkcyjnej - a składanie
    sprzętu to nie to samo co konstruowanie.

    JS

  • 22. Data: 2010-10-08 22:17:26
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-08 14:12, --=olo=-- pisze:

    > Użytkownik "Barnaba"<l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > weź i ty nie pajacuj, bo gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem to byś
    > wyczytał, że chodzi o funkcje telefonu z których się korzysta, a wodotryski
    > są zbędne...

    To trzeba było napisać, że ojciec ma problemy ze wzrokiem, a nie, że
    potrzebny jest telefon dla 60 latka.
    Moja koleżanka z bardzo słabym wzrokiem kupiła sobie telefon Samsung z
    wysuwaną klapką Jakiś J...chyba. Te telefony mają wyrażną i sporą czcionkę.
    Ja się ze swoim SE 580i męczę. Szczegolnie jak mam odczytać kod, który
    mi przesła sms-em bank. Wtedy już biore lupę, żeby od razu bezbłędnie
    ten kod wpisać, a nie domyślać się co to za litera czy cyfra.

    --
    animka

  • 23. Data: 2010-10-08 22:19:59
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-08 16:01, Delta pisze:

    > To spojrzyj na telefony Maxcom:
    > http://www.maxcom.pl/?p=/pl/menu/10/index - kupiłem dla wujka (też
    > 60-latka) Maxcoma MM500 za 200 zł i mimo słabego wzroku nie ma problemów
    > z jego obsługą.

    Ja jego ojciec normalny to chyba by go wyśmiał :-)

    --
    animka

  • 24. Data: 2010-10-08 22:25:54
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-08 20:21, TGor pisze:

> [...]
    > już kłopoty ze wzrokiem. Potrzebują dużych klawiszy (artretyzm) oraz
    > cyfr na kontrastowym, niezbyt jaskrawym wyświetlaczu (zaćma).
    >
    > A o ile urodzili się naprawdę dawno temu nie nie mieli styczności z
    > zaawansowaną techniką (o ile dodatkowo nie są zamknięci w swoim małym
    > świecie, bo akurat nie każdy człowiek jest omnibusem) tym bardziej
    > potrzeba im prostego sprzętu.
    >
    > Zresztą co ja mówię - godzinę temu wyszedłem od starszej pani, która ze
    > strachem macała MaxComa ... właśnie "dla starszych osób, bez
    > wodotrysków". A i tak jest dla niej po prostu za skomplikowany.

    Mam sporo starszą koleżankę z pracy w Wydawnictwie. Teraz jest niewidoma
    (trochę widzi, ale jakieś kontury czy jak przez mgłę). Używa normalnego
    telefonu komórkowego i stacjonarnego. Po prostu nauczyła się każdego
    klawisza. Nawet sms-y pisze. Ona ma już

  • 25. Data: 2010-10-08 22:40:57
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    Remek pisze:

    > Ja może i jestem, a Ty na pewno. Obrażasz starszych ludzi, którym w
    > wiekszości do pięt nie dorastasz.

    Rodzina Cię straszy, że do domu starców Cię odda, że się tak uraziłeś
    "tel. dla 60 latka"? Dajesz sobie rade? To się ciesz w milczeniu a nie
    zachowuj jak feministka na wojnie przemawiająca "w imieniu wszystkich
    kobiet".

    Może obsługa telefonu i komputera stoi u Ciebie wysoko ale kultura
    osobista nie nadążyła za zmysłem technicznym.

  • 26. Data: 2010-10-09 17:13:27
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 11:34, --=olo=-- pisze:
    > Witam
    > Potrzebny telefon dla 60-latka.
    > Wymagania:
    > - duże znaki,
    > - czytelny wyświetlacz (może być mono)
    > - dobre podświetlenie,
    > - dobra bateria,
    > - tani - może być z 2 ręki.
    > - ładowarka z końcówką typu jack.

    Jakaś Emporia pewnie byłaby dobra.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 27. Data: 2010-10-09 22:15:55
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

> [...]

    > wydaje się, że 60-latek to dinozaur, chciałbym spróbować, który z nich
    > wytrzyma konkurencję w konkursie na wiedzę o WSPÓŁCZESNYM świecie!

    Nie stresuj się tak :)
    Mój teść ma 71 i nie jednego gostka z tej grupy zapedziłby w kozi róg ;)
    - pomijam juz sprawy czysto elektroniczne, bo z tego sie glownie utrzymywal.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-10-10 17:11:26
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-10-09 00:25, animka wrote:

> [...]
    > telefonu komórkowego i stacjonarnego. Po prostu nauczyła się każdego
    > klawisza. Nawet sms-y pisze. Ona ma już 70 lat.

    A ja znam sporo młodszych ludzi o sokolim wzroku, któzy komórki się nie
    nauczyli.

    Po prostu każdy jest inny i prowadzenie wojny o takie uperele, jak to
    zrobił ten łoś - nibystaruszek, jest bez sensu.

    TG

  • 29. Data: 2010-10-14 15:54:51
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <i8q7te$29d$2@news.vectranet.pl>,
    Mumin <m...@T...onet.pl> wrote:

    > Jakaś Emporia pewnie byłaby dobra.

    Nie jest tania, niestety.

    TA

  • 30. Data: 2010-10-14 22:10:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-14 17:54, T...@s...in.the.world pisze:

    > Nie jest tania, niestety.

    Dla rodzica nie warto żalować pieniędzy! :-)

    --
    animka