  • Data: 2009-04-29 09:12:19
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: Kuczu <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    James pisze:

    > Myslisz, ze jak napiszesz to samo, tylko innymi slowami to robi sie
    > wazniejsze? ;)

    A nie. Napisales o sezonowaniu ale o odlewach piaskowych juz nie. No i o
    szlifowaniu zapomniales a to bardzo wazna czynnosc w ich produkcji.

    > OK, czasami. Autor podal konkretny przyklad - Honda Hornet, która ma
    > nierdzewne. Moja Honda tez ma nierdzewne.

    No to jednak nie jest standard

    > Ja wiem, ze Hog moze miec szare zeliwo, ale to nie jest przeciez motocykl ;)

    Z szarego zeliwa, moj drogi, robi sie wyczynowe sportowe tarcze. Sa
    stabilniejsze termicznie, maja wieksze tarcie ale sa duzo drozsze i
    bardziej kruche.

    > Zeby nie bylo... Pulp Fiction:
    > Whos motorcycle is this? It's not a motorcycle baby.

    Ale gdzie tu jest o tarczach ?

    > Nie mowie o wentylowanych, mowie o nawiertach (cross drilling) i kontrukcji
    > tarczy, ktora bardzo skutecznie odprowadza cieplo.

    Nawierty nie sa glownie do wentylacji. Odsloniete wirujace tarcze sa
    wystarczajaco chlodzone wiatrem. Wierci sie po to aby pomiedzy klockami
    i tarcza nie robila sie poduszka powietrzna przy hamowaniu i aby
    odprowadzic z jej powierzchni pyl z klockow i inny syf typu woda.
    Wiercenie powoduje TEZ iz tarcza ma wieksza powierzchnie styku z
    powietrzem czyli wiecej ciepla moze oddac. Ale to wtorna korzysc.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!