eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTarcze hamulcowe - jaki producent? › Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwi
    nds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <nv5ijl$3d9$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <nv8c9t$fd6$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Tue, 1 Nov 2016 00:43:22 +0100
    Message-ID: <uzuf3nbo687t$.a6vqcr5zlwtx$.dlg@40tude.net>
    Lines: 47
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1477957530 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5145 89.77.179.152:3301
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3097
    X-Received-Body-CRC: 3614413250
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591150
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 22:15:41 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > W dniu 2016-10-31 o 10:26, Tomasz Pyra pisze:
    >> Żadne z tarcz których używałem, pod warunkiem prawidłowego dotarcia klocka
    >> i tarczy, nigdy mi nie zwichrowały, pomimo że rozgrzewam je do stanu w
    >> którym świecą na czerwono, a potem wpadam z takimi do kałuży.
    >>
    >
    > To teraz poproszę o jasny opis prawidłowego dotarcia klocków i tarczy. :)

    Wersja cywilna, to zgodnie z instrukcją którą znajdzie się w pudełku z
    klockami, to przez pierwsze 300km unikać mocnego hamowania.

    Wersja przyspieszona, to jadę z normalną prędkością i co jakieś 30s lekko
    (!) przyhamowuję przez około 1s i zakładam że po kilkudziesięciu takich
    powtórzeniach klocek jest już dotarty.
    Z czasem zwiększam częstotliwość i wydłużam te hamowania.
    Jak tarcza mocno używana, a klocek nowy (zwłaszcze nie sportowy), to dłużej
    i wolniej to docieram.

    O co chodzi? - o to że nowe elementy hamulców nie przylegają do siebie
    idealnie (zwłaszcza nowy klocek do starej tarczy, albo odwrotnie) i trą o
    sobie nie całą powierzchnią a tylko wniektórych miejscach.
    Mocne zahamowanie powoduje wygenerowanie bardzo dużej temperatury punktowo
    na klocku i w pewnych odległościach od środka tarczy na tarczy.
    Cywilny klocek się w tych miejscach przegrzewa i "szkli".

    A nierównomierne rozgrzanie tarczy powoduje "zaklęcie" w niej jakiś
    naprężeń, które potem lubią się objawiać tak, że tarcza niby jest prosta
    jak jest zimna, ale przy dłuższym hamowaniu (rozgrzaniu) zaczyna bić.
    Albo po prostu zaczyna bić.

    Trzeba bez doprowadzenia do miejsowego przegrzania klocka/tarczy
    doprowadzić do starcia klocka na tyle żeby przylegał równo.


    > Z góry zapytam - czy to kwestia dość zdecydowanego hamowania ze 100, do
    > około 20km/h, powtórzonego kilka(naście) razy z rzędu?

    W tym momencie masz już po tarczach :)
    Jakieś sportowe klocki (jeśli mnie pamięć nie myli np. DS 2.11) mają coś
    takiego jako _opcję_ w instrukcji - szybkie docieranie np. na okrążeniu
    formującym jak nie ma innej możliwości.
    Ale po pierwsze przy zamontowaniu również nowej tarczy (i tu pewnie raczej
    lepszej niż tańszej), a po drugie ten sportowy klocek jest pokryty warstwą
    która właśnie ma się szybko zetrzeć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: