  • 21. Data: 2017-04-05 19:18:58
    Temat: Re: Tapper; sorry za off topic
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >>> https://www.amazon.com/Grizzly-G8748-Hand-Tapping-Ma
    chine/dp/B0000DCZ9V

    > Hm, Miodek by sie chyba za te gwinciarke obrazil, i slusznie.

    A to niby czemu? Nazwy maszyn i urządzeń służące do robienia czegoś,
    często mają końcówkę "-arka". Zgrzewarka, spawarka, wyrównywarka itd.

    > Ale gwintownica to u nas wyglada tak:
    > http://www.virax.com/index.php/pl/p/30388/gwintownic
    a-r-czna-z-wymiennymi-g-owicami/gwintownica-z-wymien
    nymi-g-owicami-grzechotka-zapadkowa

    > Okreslenie "gwinciarka" google znajduje, nawet ciekawa reczne:
    > https://www.ridgid.eu/pl/pl/naped-mechaniczny-690-i

    Używałem jednego i drugiego -- na oba narzędzia mówiło się "gwintownica".

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2017-04-05 19:25:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]

    > https://www.ridgid.eu/pl/pl/naped-mechaniczny-690-i

    Używałem jednego i drugiego -- na oba narzędzia mówiło się "gwintownica".

    http://www.gamainstal.pl/ridgid-gwintownica-690-i-12
    -2-44933-p8699
    -- tu też tak uważają.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2017-04-05 19:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >A to niby czemu? Nazwy maszyn i urządzeń służące do robienia czegoś,
    >często mają końcówkę "-arka". Zgrzewarka, spawarka, wyrównywarka itd.

    Ale gwinciarki nie slyszalem. A inna maszyna na -ciarka ?
    No, smieciarka. Bynajmniej nie sluzy do produkcji smieci :-)

    Miodka mozna spytac ... albo te Rade czy jakos tak - niech bedzie na
    pismie i z pieczatka :-)

    P.S. Pieczęciarka ... co by to mialo robic ?

    J.

  • 24. Data: 2017-04-05 20:08:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-05 o 19:06, John Smith pisze:

    > To sobie tym "guuglem" napal w piecu, ja pisałem o papierowym wydaniu NT.

    Właśnie w papierowym słowniku sprawdzałem! Zgadza się, WNT.

    P.P.

  • 25. Data: 2017-04-05 20:08:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale gwinciarki nie slyszalem. A inna maszyna na -ciarka ?
    > No, smieciarka. Bynajmniej nie sluzy do produkcji smieci :-)

    Nawijarka w ogóle nie nie robi nic, poza tym, że znienia organizację
    świata tak, że już nie wygląda tak jak przedtem.

    > Miodka mozna spytac ... albo te Rade czy jakos tak - niech bedzie
    > na pismie i z pieczatka :-)

    Najgorszy sposób radzenia sobie z nazewnictwem, jaki można sobie wyobrazić.
    Na samą myśl ciaki mi po plecach przechodzą.

    > P.S. Pieczęciarka ... co by to mialo robic ?

    Dużo więcej niż pieczarka.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2017-04-05 20:10:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale gwinciarki nie slyszalem. A inna maszyna na -ciarka ?
    > No, smieciarka. Bynajmniej nie sluzy do produkcji smieci :-)

    Nawijarka w ogóle nie robi nic, poza tym, że znienia organizację

  • 27. Data: 2017-04-05 20:14:58
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-05 o 18:18, J.F. pisze:
    [...]
    > Pozostaje zamowic w Chinach
    > https://pl.aliexpress.com/store/product/desktop-Hand
    -Tapping-Machine-Cast-Iron-Tap-and-Dies-New-Precisio
    n-Manual-Tapper-Set-screw-tool/106591_32360162428.ht
    ml

    USD 303.33, out-fucking-standing.

    P.P.

  • 28. Data: 2017-04-06 00:48:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Wednesday, April 5, 2017, 5:41:29 PM, you wrote:

    > Podejrzewam, że chodzi o takie cóś:
    > http://www.micro-machine-shop.com/hand_tapper_1.jpg

    Piękny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2017-04-06 01:05:21
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/05/17 05:33, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Witam,
    > Chodzi o statyw do gwintowania ręcznego, stojak z uchwytem do
    > gwintownika i korbką. Jak się to po polsku nazywa? Ni diabła nie
    > potrafię znaleźć.

    Ja mocuję gwintownik w wiertarce stołowej i kręcę kołem pasowym. Jest to
    bardzo upierdliwe bo na początku trzeba jeszcze dociskać wajchę
    (przynajmniej przez kilka pierwszych obrotów dopóki gwintownik nie
    załapie materiału), ale do nagwintowania kilku dziurek od czasu do czasu
    się nadaje. Jak możesz zwolnić obroty do kilku na sekundę to można nawet
    z napędem.
    Jak chce ci się szukać wygodniejszych narzędzi to szukaj pod hasłem "tap
    guide". Do ręcznego gwintowania najlepszy będzie chyba taki szablon:
    https://www.amazon.com/Gator-Tools-MTG500NP-V-Tap-Gu
    ide/dp/B0076OAODG
    Ewentualnie ze sprężynką, do zamocowania w futerku wiertarki stołowej,
    albo obrabiarki:
    https://www.amazon.com/HHIP-3900-0215-Spring-Loaded-
    Tap-Guide/dp/B00R13VQCA
    Jednak do gwintowania dziur w większej ilości lepszy będzie taki z
    korbką, a jak masz w planach produkcję masową, to może warto
    zainwestować w głowicę do gwintowania? https://youtu.be/ODfBSSuJP6I?t=37m36s

    Jacek.

  • 30. Data: 2017-04-06 10:39:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-06 o 01:05, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > Jak chce ci się szukać wygodniejszych narzędzi to szukaj pod hasłem "tap
    > guide". Do ręcznego gwintowania najlepszy będzie chyba taki szablon:

    Sprytne :-)
    I łatwe do zmajstrowania. Dzięki!

    P.P.