  • 41. Data: 2015-01-26 17:57:50
    Temat: Re: Tanie "żarówki" LED z Chin
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 stycznia 2015 17:29:50 UTC+1 użytkownik Cezary Grądys
    napisał:
> [...]
    miliardów ledówek. O pożarach wywołanych przez zwarcia kondensatorów specjalnie nie
    słychać. Obstawiam że o wiele częściej w ledówkach z przetwornicami padają
    przetwornice niż kondensatory w ledówkach bez przetwornic.

    > Niektóre typy dostają zwarcia, niektóre przerwy. To ważne jest na
    > wyjściu lampowego wzmacniacza słuchawkowego ze względów bezpieczeństwa.
    >
    > --
    > Cezary Grądys
    > c...@w...onet.pl

    Jak będzie temat o wzmacniaczach lampowych to Twój wpis będzie miał sens. Ten jest o
    ledówkach i to co napisałeś ma się do tematu jak bat do dupy.

  • 42. Data: 2015-01-26 18:42:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zachariasz Dorożyński wrote:

    > Ile widziałeś ledówek z tak uszkodzonym kondensatorem szeregowym?

    Ledówek -- zero. Mówiłem o trybach awarii kondensatora w sensie FMEA,
    z którymi się w życiu spotkałem, a nie o tym konkretnym układzie.

    > a nie branie pod uwagę wysokonapięciowego elektrolita
    > w przetwornicach świadczy o dużym niedouczeniu piszącego.

    Zgadza się i to jest dokładnie powód, dla którego jestem bardziej
    niż sceptyczny wobec przetwornic zasilanych z sieci i mających
    pracować bez nadzoru. Ja temu kondensatorowi po prostu nie ufam
    i mam nadzieję, że syf pt. "kondensator elektrolityczny" zniknie
    ze świata elektroniki jeszcze za mojego życia. Po stronie
    niskonapięciowej już powoli zaczyna znikać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 43. Data: 2015-01-26 19:27:27
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 26.01.2015 o 17:57, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Jak będzie temat o wzmacniaczach lampowych to Twój wpis będzie miał sens. Ten jest
    o ledówkach i to co napisałeś ma się do tematu jak bat do dupy.

    Może producent LEDów właśnie wstawia taki typ, co przerwy dostaje?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 44. Data: 2015-01-26 20:14:39
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 stycznia 2015 19:27:28 UTC+1 użytkownik Cezary Grądys
    napisał:

    jest o ledówkach i to co napisałeś ma się do tematu jak bat do dupy.

    > Może producent LEDów właśnie wstawia taki typ, co przerwy dostaje?

> [...]

    Nie przychodzę na grupę żeby brać udział w talmudystycznych dyskusjach. Robią ledówki
    z kondensatorem szeregowym. Takie zasilacze są stosowane od zawsze. Zasilanie z
    takiego zasilacza będącego źródłem prądowym jest wymarzone do zasilania diod w
    ledówce. jak nie wiesz co tam jest za kondensator to spytaj producenta.

  • 45. Data: 2015-01-26 22:31:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zachariasz Dorożyński pisze:
    [..]
> [...]
    słychać. Obstawiam że o wiele częściej w ledówkach z przetwornicami padają
    przetwornice niż kondensatory w ledówkach bez przetwornic.

    Pożaru nie będzie bo obwód oświetleniowy ma bezpiecznik (zwykle 6A).

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 46. Data: 2015-01-26 22:43:37
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 stycznia 2015 22:31:19 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
> [...]
    przetwornice niż kondensatory w ledówkach bez przetwornic.

    > Pożaru nie będzie bo obwód oświetleniowy ma bezpiecznik (zwykle 6A).

    Pożaru nie będzie z innego powody niż 6A bezpiecznik. Bezpiecznik 6A nie zauważy że
    cokolwiek się popsuło.

  • 47. Data: 2015-01-27 01:04:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JK" <j...@i...pl> wrote in message

    > :-)

    Zazdroszczę Ci.
    Od lat marzę o tym aby dostać plonka od tego trolla.
    A Tobie to tak łatwo poszło! Dajesz może korepetycje?

  • 48. Data: 2015-01-27 01:06:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message
    > Na pewno Osram lepszy, ale cena prawie 3 razy taka.

    Otóż to.

  • 49. Data: 2015-01-27 01:41:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Otóż to.

    Tak a propos: http://i2.pinger.pl/pgr112/dbd272ee001afc194bcf1229

    Mój pradziadek ponoć zawsze używał tylko tej nazwy (ja Go już nie
    mogłem poznać, mama mi mówiła).

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2015-01-27 01:49:25
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 01:07:02 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message
    >
    > Otóż to.

    W USA tak słabo płacą przy czyszczeniu szamb że cie nie stać?