  • 1. Data: 2014-06-05 09:37:01
    Temat: Tanie wozidełko (a może leasing?)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Obejrzałem wczoraj podwozie Sienolota i nie wygląda to dobrze... tam jest
    więcej rdzy, niż podłogi. Więc pewnie za jakiś czas, rok, może dwa, trzeba
    będzie zacząć szukać nowego wozidełka. Polecicie coś? Moje kryteria:

    1. Tanie. Nie chcę przeznaczyć na używany samochód w dobrym stanie więcej
    niż 7k.

    2. Tanie w eksploatacji - mało palące. Nie musi mieć dużego silnika, ma
    tanio dowieźć od punktu A do punktu B. Najchętniej zagazowane.

    3. Tanie części zamienne. Do Sienolota chłodnica kosztowała 140 zł,
    komplet naprawczy zacisku (tłoczek z uszczelkami) 60 zł, używany
    komputer 20 zł... i bardzo to w tym samochodzie lubię :)

    4. Mało awaryjne. Sienolot jak na swoje 16 lat jest bardzo mało awaryjny.
    Po prostu działa, jeździ, odpala, a jak coś się sypie, to drobiazgi.

    5. Odporne na zimę. Sienolot zawsze odpalał, nawet przy -20 stopniach.
    Oczywiście zakładamy prawidłową eksploatację, zawsze naładowany i nowy
    akumulator, sprawny alternator, sprawne świece, benzynę z normalnej stacji
    itd.

    6. Odporne na rdzę. Będzie stało pod chmurką i jeździło głównie zimą,
    po posolonych drogach. Każdy samochód wtedy dostaje w dupę, ale mam
    wrażenie, że Fiaty dostają bardziej...

    Fura będzie w sezonie motocyklowym stała i będzie odpalana rzadko (raczej
    tylko w deszczu), więc dobrze, żeby jej to nie szkodziło. Chociaż jak nie
    jeżdżę, to raz na jakiś czas robię rundkę Sienolotem, żeby nie zapomniał,
    jak się jeździ.

    Polecicie coś pod te wymagania? Myślałem o Pandzie, ale punkt 6...

    A może zrobić jeszcze inaczej i po prostu na zimę brać coś w leasing, a
    latem zrezygnować z samochodu? Wtedy obchodzi mnie jedynie punkt 2, 4 i 5.
    No i oczywiście 1, ale w kontekście ceny wynajmu, a nie zakupu... macie
    doświadczenia w tej materii? Mógłym płacić do 200-250 zł za miesiąc, to
    realna cena?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2014-06-05 10:18:12
    Temat: Re: Tanie wozidełko (a może leasing?)
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > No i oczywiście 1, ale w kontekście ceny wynajmu, a nie zakupu... macie
    > doświadczenia w tej materii? Mógłym płacić do 200-250 zł za miesiąc, to
    Pomysł godny podziwu, ale obawiam się że umowy leasingowe są skonstruowane
    na okres dłuższy niż zima, a i rata leasingowa będzie wyższa niż założone
    200-250 zł.
    Do tego dolicz ubezpieczenia i wyjdzie całkiem niemała kwota.
    Szukaj czegoś jeżdżącego do 4000, a 3000 przeznacz na zrobienie potrzebnych
    rzeczy i ciesz się z jazdy.
    Co do marki, to niestety mam blade pojęcie, co 15-20 lat temu było dobrze
    ocynkowane.
    Jak znajdziesz, to się pochwal, też szukam "zapasu".
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2014-06-05 11:29:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Adam Wysocki pisze tak:

    > Polecicie coś pod te wymagania? Myślałem o Pandzie, ale punkt 6...

    Fiat Panda, 6 tyś, tanizna jak barszcz :)

    --
    Piter

    golf - nic nie póka nic nie stóka

  • 4. Data: 2014-06-05 11:36:49
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 09:37:01 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Polecicie co� pod te wymagania? My�la�em o Pandzie, ale punkt 6...

    Wydaje mi się (a w zasadzie jestem pewny), ze punkt 6 nie ma zastosowania
    do Pandy, ani do zadnego Fiata produkowanego w XXI wieku. Od czasow
    Sieny/Palio sporo sie w tym wzgledzie zmienilo.

    Pozdrawiam
    MK

  • 5. Data: 2014-06-05 11:58:20
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 5 Jun 2014 07:37:01 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Adam Wysocki
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > więcej rdzy, niż podłogi. Więc pewnie za jakiś czas, rok, może dwa, trzeba
    > będzie zacząć szukać nowego wozidełka. Polecicie coś? Moje kryteria:

    Skoro ma jeździć tylko zimą to może coś z napędem 4x4? Twoje kryteria
    powinno spełniać Audi 80, najmniejszy silnik jaki występował z napędem
    Quattro to 2.0.

    http://otomoto.pl/audi-80-2-0-b-gaz-quattro-C3305715
    7.html
    Ale ja bym wolał 2.8 :)
    http://otomoto.pl/audi-80-2-8-v6-quattro-gaz-sekwenc
    ja-alu-16-C33205236.html

    Nadwozia są ocynkowane, więc rdza nie powinna być problemem. Jeśli resztę
    budżetu przeznaczysz na doprowadzenie do porządku mechaniki to powinienno
    być lepsze rozwiązanie niż Panda.

    Piotr Klimek
    Audi A4B6 3.0 Q

  • 6. Data: 2014-06-05 12:17:42
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Adam Wysocki wydumał(a) w news:gof.pms.1401953821@news.chmurka.net :

    > 1. Tanie. Nie chcę przeznaczyć na używany samochód w dobrym stanie więcej
    > niż 7k.

    Honda Civic w gazie (jajko) lub do zagazowania :) Co prawda w tej cenie
    trudno znaleźć model "idealny" ale problem z awaryjnoscią mały. Poszukaj
    opisów w necie i porównaj do innych wynalazków. Wypada bardzo korzystnie.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-06-05 12:32:44
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-06-05 12:17, MichaelData(R) wrote:

    > Honda Civic w gazie (jajko) lub do zagazowania :) Co prawda w tej cenie
    > trudno znaleźć model "idealny" ale problem z awaryjnoscią mały. Poszukaj
    > opisów w necie i porównaj do innych wynalazków. Wypada bardzo korzystnie.

    Tyle ze nie spelnia wymagania odpornosci na rdze.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2014-06-05 12:34:07
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-06-05 09:37, Adam Wysocki pisze:

    [...]

    Citroen Xsara, Citroen C3 (ale może ciężko będzie znaleźć do 7k PLN),
    Peugeot 206, Peugeot 306, Peugeot 307 (ale ciężko będzie coś wyrwać do
    7k PLN) te będą tanie w eksploatacji i odporne na rdzę.

  • 9. Data: 2014-06-05 12:48:27
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    elmer radi radisson wydumał(a) w news:lmph0e$do4$1@portraits.wsisiz.edu.pl :
    > Tyle ze nie spelnia wymagania odpornosci na rdze.

    Prawie kazde auto 15 letnie (mowa o produkcji ok 2000r) tego nie spełnia.
    Skończyly się czasy gdzie 20letni samochód był w dobrym stanie bez rdzy :)
    Inna sprawa w dbaniu i konserwacji. W dawnych latach samochody konserwowalo
    sie co roku. Dzisiaj kazdy "kładzie lagę" na takie zabiegi.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 10. Data: 2014-06-05 13:12:31
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-06-05 12:48, MichaelData(R) wrote:

> [...]
    > bez rdzy :) Inna sprawa w dbaniu i konserwacji. W dawnych latach
    > samochody konserwowalo sie co roku. Dzisiaj kazdy "kładzie lagę" na

    Chyba na odwrot - akurat kolo 2000 rocznika to juz nie bylo
    tak zle, ocynk byl jednak spotykany czesto. Jak Ci teskno do
    starych czasow to popatrz na technologie o dekade wczesniejsza
    ;)

    Poza tym sa te modele z zalozenia mniej podatne, i te bardziej. Popatrz
    na nadkola, czesto tylne klapy i progi w civicu 6 generacji to akurat
    slaba wizytowka. Wiele dobrego mozna o Civicach i Accordach mowic
    ale nie bedzie to akurat blacharka.

    Z tego wzgledu w tym przypadku Panda juz bedzie lepszym wyborem
    jesli chodzi o problem borykania sie z blacharzami.

    --

    memento lorem ipsum