  • 11. Data: 2011-08-13 18:17:39
    Temat: Re: "Tani" oscyloskop cyfrowy - które firmy polecicie?
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:j25rfr$ggp$...@m...internetia.pl,
    BartekK <s...@N...org> nastukał:
    > Jak zakup na osobę prywatną, 1szt itp, to bez problemu - cla brak,
    > vatu brak, przesylka jest darmowa, placisz paypalem (tylko teraz
    > dolar krzywo stoi, poczekac by wypadało). Z gwarancją jest różnie,
    > zasadniczo puki dziala to nie ma problemu ;)

    nie wprowadzaj w błąd !! na elektronikę cło wynosi od 2 do 4% a vat zapłaci
    zawsze jak paczka zostanie zatrzymana na cle! bez względu na to czy kupujesz
    towar za 10$ czy 1000$. nawet listy z dealextreme potrafią zatrzymac się na
    urzedzie celnym. w piątek kolega właśnie był odbierac z cła na poczcie w
    poznaniu list z chin z zawarościa za 106 dolarów. zaplacił 69 złotych
    wszelkich opłat i dostał list. jak przyjdzie duzy karton to na 99% zostanie
    zatrzymany i oclony. wtedy musisz przynieśc wydruk ze sklepu, paypala,
    rachunek za towar do urzedu celnego. wyskoczysz z siana i dostaniesz swój
    upragniony oscyloskop.

    --
    VSS

  • 12. Data: 2011-08-13 18:18:08
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:j269ph$eu2$...@n...onet.pl,
    Mario <m...@p...onet.pl> nastukał:

    > Dlaczego VATu brak? Tak czy inaczej jest to import spoza obszaru unii.

    vat zapaci, cło też

    --
    VSS

  • 13. Data: 2011-08-13 19:38:56
    Od: shg <s...@g...com>

    On Aug 13, 8:17 pm, "VSS" <v...@o...pl> wrote:
    > nie wprowadzaj w błąd !! na elektronikę cło wynosi od 2 do 4% a vat zapłaci
    > zawsze jak paczka zostanie zatrzymana na cle!

    Stawka celna na oscyloskopy z ChRL to 0%.

  • 14. Data: 2011-08-13 20:14:01
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Ale VAT 23% liczony od wartości łącznie z przesyłką.

  • 15. Data: 2011-08-13 20:42:28
    Od: Konop <k...@g...pl>

    On 13 Sie, 22:14, "zapinio" <z...@g...com> wrote:
    > Ale VAT 23% liczony od wartości łącznie z przesyłką.

    ...no to opłaca się, ale zdecydowanie mniej, a uwzględniając brak
    gwarancji....

    Konop

  • 16. Data: 2011-08-14 07:11:29
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    wiadomości:5555310e-9c94-4c30-9ea2-12d99985bd95@k15g
    2000yqd.googlegroups.com,
    shg <s...@g...com> nastukał:

    > Stawka celna na oscyloskopy z ChRL to 0%.

    byc może tak, nie śledze stwek celnych na wszystko co sie rusza. napisałem
    tylko, ze na elektronikę ( w zalezności od towaru) jest od 2 do 4% cła. choc
    już kilka razy udało mi sie panią w urzędzie celnym namówic na 0%, trzeba
    tylko z nią współpracowac, zawsze znajdzie jakiś segment towarów do których
    można przpiąc to co kupiłeś aby cło było jak najniższe lub żadne.

    --
    VSS

  • 17. Data: 2011-08-14 07:13:22
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    wiadomości:1b019dbc-c51e-4478-8a69-998cbff1d210@u20g
    2000yqj.googlegroups.com,
    Konop <k...@g...pl> nastukał:

    > ...no to opłaca się, ale zdecydowanie mniej, a uwzględniając brak
    > gwarancji....

    jedyny plus zaplacenia vatu jest taki, że jakmasz firmę to sobie możesz
    wpisać w koszty. wtedy też możesz oficjalnie i legalnie sprzedać go
    wypisując fakturę vat.

    --
    VSS

  • 18. Data: 2011-08-14 09:52:56
    Od: Konop <k...@g...pl>

    No niestety, nie należę do tej uprzywilejowanej w PL grupy społecznej
    i choć tak samo płacę podatki, to nikt nie pozwala mi wpisywać sobie
    tego typu wydatków w koszty... Zastanawiałem się, czy da się jakoś
    odliczyć Chiński VAT, o ile oni w ogóle coś takiego tam mają i ta cena
    w ogóle to obejmuje ;)...

    Konop

    On 14 Sie, 09:13, "VSS" <v...@o...pl> wrote:
    > wiadomo ci:1b019dbc-c51e-4478-8a69-998cbff1d...@u20g2000yqj.
    googlegroups.com,

  • 19. Data: 2011-08-14 12:22:50
    Od: shg <s...@g...com>

    On Aug 14, 11:52 am, Konop <k...@g...pl> wrote:
    > Zastanawiałem się, czy da się jakoś
    > odliczyć Chiński VAT, o ile oni w ogóle coś takiego tam mają i ta cena
    > w ogóle to obejmuje ;)...

    http://www.worldwide-tax.com/china/chi_other.asp
    Nie widziałem żeby gdzieś w tych chińskich sklepach internetowych, w
    których można kupić przysłowiowe szwarc mydło i powidło, podawali cenę
    netto / brutto.
    Przypuszczam że sprzedają od razu bez podatku, ale dodają do tego
    super specjalną marżę dla "zachodu" i kręcą na tym świetny biznes
    (niektóre rzeczy można u nas kupić taniej niż oferują tam).

  • 20. Data: 2011-08-15 08:59:12
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-08-14 09:13, VSS pisze:
> [...]
    koszty. wtedy też
    > możesz oficjalnie i legalnie sprzedać go wypisując fakturę vat.

    VAT w koszty przy byciu vatowcem? Na pewno nie w Polsce.