-
Data: 2016-06-24 11:41:42
Temat: Re: Tamowanie autostrady
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-06-06 o 16:17, Bolko pisze:
> W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 16:02:57 UTC+2 użytkownik klaus napisał:
>> W dniu 06-06-2016 o 15:28, twistedme pisze:
>>> http://www.tvn24.pl/lodz,69/krol-lewego-pasa-oni-chy
ba-lubia-blokowac-autostrady,650039.html
>>>
>>>
>>> Kiedy mamy do czynienia z tamowaniem?
>>>
>>> Mam wrażenie, że kierowca "przyspawany" jedzie z maksymalną dozwoloną
>>> prędkością i cały czas mija (z mniejszą lub większą częstotliwością, ale
>>> zawsze :)) pojazdy jadące wolniej na prawym pasie.
>>>
>>> Ale czy wg definicji (bo nie znalazłem takowej) tamuje się ruch jadąc z
>>> maksymalną dozwoloną prędkością? W teorii, jak gość jechał 140, to nie
>>> może być chyba mowy, o tamowaniu czy utrudnianiu, bo (dalej w teorii) na
>>> tej drodze i tak już szybciej jechać nie można? Tak czy nie?
>>>
>> Nie wiem czy jest definicja "tamowania" natomiast ciągle obowiązuje art.
>> 16 pord.
>> Kluczowa pewnie będzie ta mniejsza częstotliwość wyprzedzania pojazdów
>> jadących wolniej.
> W Polsce obowiązuje jazda prawym pasem
Nie ma czegoś takiego jak obowiązek jazdy prawym pasem.
Zapis brzmi: "Kierujący pojazdem jest obowiązany
jechać/możliwie/blisko/prawej/krawędzi jezdni".
Kluczowym słowem jest "możliwie".
Z drugiej strony jadący lewym pasem nie ma prawa usprawiedliwiać swojego
zachowania tym, że jedzie z maksymalną prędkością i więcej nie można,
dlatego on nie tamuje ruchu. Powód jest banalny. Każdy przyrząd
pomiarowy w tym i prędkościomierz nie mierzy dokładnie. Dlatego też
jadący, który widzi wskazanie 140km/h może w rzeczywistości poruszać się
z prędkością 130km/h, bo jego prędkościomierz może zawyżać wskazanie.
Zaś kierowca jadący za nim może mieć wskazanie 120km/h, bo jego
prędkościomierz może zaniżać wskazanie.
Kolejną sprawą to są jeszcze "debile lewego pasa", którzy zapierdalając
z dużą prędkością, nierzadko 2 krotnie większą niż jest dozwolona,
utrudniają jazdę innym kierowcom, a do dodatkowo poganiający innych
światłami i klaksonem. Nie dają możliwości na bezpieczne wykonywanie
manewru wyprzedzania i stwarzają niebezpieczne sytuacje na drodze. Bawią
się w porządkowych, nierzadko wymierzając kary zajeżdżając drogę i
hamując przed tymi, którzy natychmiast im nie zjadą z drogi.
Dla mnie to są najwięksi debile na drodze, które nie dość, że prezentują
swoje buractwo to jeszcze kompletną nieznajomość PoRD. Po pierwsze nie
wiedzą, że mogą wyprzedzać z prawej, po drugie nie wiedzą, że ich
zachowanie utrudnia normalną jazdę innym kierowcom i stwarza ogromne
niebezpieczeństwo na drodze.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.16 17:36 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=