-
Data: 2012-03-18 16:57:16
Temat: Re: Taka drobna roznica
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Powitanko,
> Możesz tylko wyjaśnić skąd w autobusie technicznie przystosowanym do
> przewozu 50 osób, jest ponad 70 rannych i zabitych
Polska to nie Irlandia, gdzie jak jechalem z Cork do Dublina, to
podstawili drugi autobus, bo byly DWIE osoby ponad ilosc MIEJSC
SIEDZACYCH w pierwszym. Wtedy w PL pakowalo sie do autobusu tylu ludzi,
ilu bylo w stanie sie zmiescic. PKS, ZTM, wszystko jedno. Teraz o tyle
sie zmienilo, ze kierowca nie wpuszcza wiecej niz ma w dowodzie
rejestracyjnym, a ci co sie nie zmiescili, niech "se radzom".
W miejskich autobusach dalej nikt sie nie zastanawia nad ta sprawa.
> i co z tym wspólnego
> ma drzewo??
To co moglo skonczyc sie wyjazdem w pole i paroma siniakami u
niektorych, skonczylo sie jedna z najwiekszych katastrof w ruchu ladowym.
> Pamiętasz wypadek Otyli - tam drzewo nie było bezpośrednio przy jezdni a
> mimo to je złapała.
Bylo przy jezdni, jesli jedziesz troche ponad 100km/h, to jest to 30m/s.
Za malo czasu na reakcje nawet dla kierowcy F1.
Nota bene w tym wypadku zginal Bogu ducha winny brat sprawcy, a
sprawczyni wyszla z wypadku bez (fizycznych) uszkodzen.
> Jestem przeciwko drzewom przy jezdni tak do 2 metrów od jej krawędzi.
> Ale chcę by były już powyżej tej odległości z przyczyn praktycznych.
Praktycznie krzyze przy drogach mozna ustawic na ziemi, nie trzeba na
drzewach. Zreszta byloby ich mniej. Innych praktycznych korzysci z drzew
przy drogach nie ma.
> Jeszcze lepiej jak były by to żywopłoty (np. tuje lub podobne) o
> wysokości tak około 2 metrów.
I tu sie zgadzamy.
> O ile wyższe podatki jesteś w w stanie zaakceptować za operacje wycięcia
> drzew znajdujących się poniżej 3 metrów od krawędzi jezdni, posadzenia
> nowych drzew lub krzewów powyżej tej odległości oraz wykupienia
> odpowiedniej ilości gruntów potrzebnych do tego??
Nie zaakceptowalbym takiej niegospodarnosci. Drewno kominkowe kosztuje
200-400zl/m3. Nie wierze, ze nie znajda sie chetni na drewno w zamian za
wycinke i posadzenie sadzonek na terenach zalesianych.
> W przypadku ściany pod kątem do drogi może dojść do większej ilości
> ofiar w niektórych przypadkach wypadków.
>
> Policz ile ofiar było by w takim scenariuszu:
> 3 autokary w każdym po około 55 osób.
> Jadą jeden za drugim.
> Pierwszy z nich wpada do zatoki, następnie ściana pod kątem wyrzuca go
> na jednię gdzie zatrzymuje się na przeciwnej ścianie i ustawia
> prostopadle do jezdni i na niego wpadają pozostałe dwa autokary - teraz
> będzie mniejsza ilość rannych i zabitych ??
Mozesz miec racje, trzebaby zrobic testy/symulacje. Autokar nie jest
cialem doskonale sprezystym, nie odbije sie tak od przeszkody, by
momentalnie ustawic sie w porzek drogi. Nawet ten najgorszy scenariusz
daje jakies szanse na przezycie - w miejscu sie nie zatrzyma i pozostali
uczestnicy ruchu maja troche czasu na reakcje i zminimalizowanie
rozmiarow wypadku.
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com
Następne wpisy z tego wątku
- 18.03.12 17:02 J.F.
- 19.03.12 01:08 Adam Płaszczyca
- 19.03.12 18:26 Damian Skrycki
- 19.03.12 22:25 jerzu
- 20.03.12 04:16 Pawel \"O'Pajak\
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=