-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader02.eternal-s
eptember.org!.POSTED!not-for-mail
From: heby <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Taka ciekawostka
Date: Mon, 15 Nov 2021 20:42:51 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 135
Message-ID: <smud7v$qdl$1@dont-email.me>
References: <sm3k72$kn3$1$horizn@news.chmurka.net>
<618b99f3$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<618b9bd8$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<618ba030$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<5793585210$20211110132505@squadack.com>
<618bd5bc$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<618d48ed$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
<618e8463$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<618e8847$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
<61913578$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<61914673$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<61915bee$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<619166a0$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<6191a4b5$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
<6191f474$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<61929395$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <smu501$uef$1@dont-email.me>
<61929c33$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <smu8j6$382$1@dont-email.me>
<6192a8f2$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <smu9te$opq$1@dont-email.me>
<6192b0e3$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 15 Nov 2021 19:42:55 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="fa6edf8215f72c2aeeada2545663a409";
logging-data="27061";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/PuIECOmvMCRh4bdgh0NDt"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.3.0
Cancel-Lock: sha1:wOjQ++jPgMOleHOmXlenqdwMxhU=
In-Reply-To: <6192b0e3$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699171
[ ukryj nagłówki ]On 15/11/2021 20:11, Shrek wrote:
>>> I przepraszam jaki interes ma właściciel samochodu za 250k żeby jego
>>> zabawka robiła za magazyn energii dla kowalskiego?
>> On robi za magazyn dla siebie. Nie rozozumiałeś idei. Jadę do pracy,
>> tam ładuje samochód ze "swojej" fotowolatiki 10km dalej,
> A kto zapłaci za przyłącze w pracy i sieć między nimi oraz regulację
> systemu energetycznego?
Ten sam co obecnie płaci za to samo z moich pieniędzy na istniejący
przesył PV.
W gruncie rzeczy nie ma wielkiej róznicy gdzie będa stały ładowane
samochody, bo obecnie jest ich mało. jak będzie wiecej to się dostawi
linie energetyczną. Te 20% energii to całkiem spora kwota.
> A co jeśli Mieszka on w bloku i nie ma
> fotowoltaiki?
To sobie ładuje za pieniądze.
> A co jeśli w pracy nie ma swojego miejsca parkingowego w
> garażu podziemnym?
To sobie nie ładuje.
Podobnie: jak nie masz domku to sobie kupujesz działkę, a jak nie
kupujesz działki to pijesz piwo na kanapie. W czym problem?
>> wraca do domu i używam w nocy. Że po drodze jest 10km drutu? Tak, ale
>> przeciez elektrony nie latają te 10km. One są z fotowoltaiki kogoś
>> innego 200m dalej.
> Z fotowoltaiki 200m dalej to będzie miał jak se podpisze z jej
> właścicielem umowę i podłączy się przedłużaczem.
Podpisałeś taką umowę z sąsiadem? A wiesz, że używasz prąd wyprodukowany
w jego fotowoltaice? jakim prawem, się pytam? I co to za róznica, czy
odbierasz prąd od sąsiada 200m dalej na pieczenie kiełbasek, czy na
ładowanie swojego samochodu?
Elektrony nie są ostęplowane. Sorry, prąd wciśnięty do sieci jest już
"bezimienny". Bez znaczenia kto i jak go wcisnął.
> A jak będzie miał z
> systemu to dostanie stąd skąd wypadnie. Zdradzę ci sekret - w miasch
> jest mało powierzchni na dachach na łebka a jeszcze mniej na miejsca
> parkingowe.
Zdradze Ci sekret. Obecnie większośc energii produkowanej w osiedlach
domów jednorodzinnych, w szczycie, przesyłamy do miast i fabryk, gdzie
jest konsumowana.
Powiedziałbym: nic nowego.
> Kombinacja chałupa pod miastem z fotowoltaiką, elektryk z
> namdmiarem baterii i miejsce parkongowe w garaż z dużym przyłączem to
> bardzo rzadko spotykana sytuacja.
To przyłącze nie musi być duże.
> Są to jednostkowe sytuacje i jako
> takie nic nie zmieniające. Chesz po proastu na krzywy ryj ładować
> elektryka:P
Nie, chce go ładować poza domem. Nie widzę w tym nic, czego technologia
nie potrafi ogarnąć.
>>>> Sens polega na tym że masz to wożenie za darmo.
>>> Nie ma za darmo. Kto za darmo da samochód
>> Już go kupiłeś albo kupisz za kilka lat.
> Jesteś taki sam ekonomista jak ci co liczą że im się bardziej opłaca
> samochodem niż KM, bo za kilometr w LPG płacą taniej niż za bilet:P
To nie ja przepycham samochody elektryczne politycznie. To "oni". Możesz
machać rękami, albo płynąc z prądem na materacu z drinkiem z palemką.
>> Ona jest. Nazywa się "gniazdko 230V/16A". No może jest ich troche za
>> mało, ale to nie jest jakiś wielki problem, bo i samochodów na razie
>> jest mało.
> Gówno a nie jest.
... a tej konstrukcji zdania nie rozumiem.
> Chcesz na krzywy ryj brać, "bo tylko ty":P
Nigdzie nie napisałem że chce za darmo. To druga strona rurki, skąd
pobieram skapujące elektrony. Moja fotowoltaika 10km dalej wciska inne w
tą rurkę.
>>> i dostarczania energii z powrotem do sieci?
>> O to dba falownik w samochodzie.
> Taa. A zakład, a rozliczenia a sieć?
Jak już wspomniałem, stosowane technologie w tym celu mamy od lat 80.
Nazywają się "kryptografia". Zabudowanie w gniazdu miniaturowego
licznika który potrafi rozpoznać kryptograficznie samochód i go zdalnie
rozliczyć, to jest normalna, łatwa rzecz do zrobienia. Naprawde, nie
próbuj tego argumentu, ja wiem o czym mówię. Nie, obecnie nie dało by
się tego obejść hackersko, jeśli nie rozumiesz o czym mowa, poszukaj po
haśle "TPM". Technologia rozliczania w tym trybie jest trywialna i nie
jest technologicznym wyzwaniem.
Ogólnie to NIE JEST PROBLEM.
>> Dokładnie to robie obecnie przy fotowoltaice. Widzisz jakieś protesty
>> w zwiazku z tym? Ludzie uważają to za "fair".
> Właśnie się zasady zmieniły:P
Te zasady są wyłacznie problemem polityczny, Zmienisz polityków i
problem zniknie.
>> Nie. Jest baterią na kółkach, któa tylko tym się rózni od powerwalla,
>> że ma dwie przerwy, rano i po południu, po 40 minut, a tak poza tym
>> wozi dupę, więc 2 w 1.
> I potrzebuje systemu energetycznego który ktoś musi wybudować, utrzymać,
> zbilansować i zarządzać i rozliczać. No i chociażby miejsca parkingowego
> w pracy i w domu.
Dokłądnie to wszystko jest już gotowe. Jedyne czego nie ma to "ruchomy
licznik" w samochodzie. Ogarnialne i to raczej trywialne zagadnienie. No
i może nie ma gniazdek na parkingach. To niewielki problem. Tego samego
poziomu, co brak pakingów w XIXw.
>> Myślę, że masz za małe pojęcie o tym co myślę. Z resztą wyjasniłem
>> już, jak to ma działać, na razie nie odnosisz się do problemów
>> technicznycn,
> A ty pomijasz problemy techniczne
Odwrotnie, ja te problemy nie tylk rozumiem, ale potrafie wskazać
rozwiązania. Nie pytasz o rozwiązania, tylko machasz rękami "bo lewaki".
>, bo masz fajnego pomysła co wygląda
> ładnie w powerpoincie dopóki ktoś nie zapyta - zaraz ale jak...?
Więc zapytaj o konkrety. Na razie wyszło na to, że nie rozumiesz istoty
zagadnienia "baterii na kółkach".
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.21 21:03 Shrek
- 15.11.21 21:18 heby
- 15.11.21 21:49 _Master_
- 16.11.21 06:48 Shrek
- 16.11.21 11:08 J.F
- 16.11.21 13:11 RoMan Mandziejewicz
- 16.11.21 13:28 J.F
- 16.11.21 13:33 ii
- 16.11.21 13:44 J.F
- 16.11.21 19:08 Shrek
- 16.11.21 19:17 Shrek
- 16.11.21 19:26 Jacek Maciejewski
- 16.11.21 19:34 Shrek
- 16.11.21 20:22 RadoslawF
- 16.11.21 20:32 heby
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=