eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTak mu sie spieszylo do zjazduRe: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <m9g40k$jr1$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <54bbbb3f$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9ggh6$mkm$1@srv.chmurka.net>
    <kp5d8ltih842.fmqxhcia3gfn$.dlg@40tude.net> <m9gm2j$scc$1@dont-email.me>
    <m9gp5k$tsd$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <m9h2cp$ko0$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Sun, 18 Jan 2015 23:37:38 +0100
    Message-ID: <j4gdgaklagym.11xo0cyax1kiy$.dlg@40tude.net>
    Lines: 40
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1421620660 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2662 89.77.179.152:49283
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2554349
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 20:21:49 +0100, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >
    >>>on siłą bezwładności pewnie był
    >>> rzucony głową w latarnię i szybka śmierć.
    >>
    >> Czasem jednak przydaje sie ESP.
    >> Facet był bez szans. Nawet Bublewicz, ktory mial klatke nie przezyl
    >> podobnego wypadku
    >
    > Inna sprawa, że te klatki za czasów Bublewicza były mizerne - jedna rurka
    > wzdłuż drzwi, druga po słupku i to było wszystko.
    > ---
    > Problemem wypadku Bublewicza nie była słaba klatka tylko długi czas
    > wyjmowania go, czyli to co słusznie lub nie zostało poruszone w tym
    > kontekście.

    To że drzewo weszło do środka było wynikiem ówczesnych klatek które były
    bardzo słabe.
    Potem istotnie bardzo długo czekał na pomoc, a na koniec trafił do jakiegoś
    słabego szpitala.

    Gdyby taki wypadek zdarzył się dziś prawdopodobnie współczesna klatka by to
    wytrzymała na tyle, że sam by wysiadł, najpóźniej po kilku minutach
    nadjechałby odpowiednio wyposażony wóz strażacki, śmigłowcem
    przetransporotwanoby go do przyzwoitego szpitala.

    A co do zabezpieczenia samochodu, to dziś dużo lepiej zabezpieczone auta
    spotyka się na KJS, a minimalne wymogi dla klatki, do startu w jakimkolwiek
    rajdzie są znacznie wyższe niż wtedy.

    To co miał Bublewicz wyglądało tak:
    http://shop.racingfuel.biz/images/product/f/ford-sie
    rra-rs-cosworth-2-doors-omp-roll-cage-256px-256px.jp
    g

    A to co mają współczesne rajdówki wygląda tak:
    http://atlasteam.gr/eshop/catalog/images/18.jpg

    Do tego nie wiem jakie były wtedy zwyczaje dotyczące materiałów z których
    klatki się budowało.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: