    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Tak-Tak
    Date: Fri, 2 Jan 2015 10:31:22 +0100

    "badabum" g...@4...com

    > Mam telefon w T-Mobile z "bezpłatnymi" połączeniami do mamy, więc
    > raczej odpada.

    Od lat nakłaniam swoją matkę na ,,modyfikacje'' -- racje matki były
    właśnie takie, jak Twoje. Obecnie moja matka oszczędza około 1800 pln
    rocznie na telefonach względem stany sprzed ,,reform''.

    Za darmo pozyskałem starter Orange. Za punkty zbierane przy zakupach
    doładowałem ów starter (kartę z punktami zamierzałem wyrzucić, jako
    że odzyskanie punktów uznałem za niemożliwe) a Orange raz za razem
    dodaje mi za freeko minuty do Orange. Na nic mi te dodatkowe minuty,
    bo moja mama :) korzysta z Nju Mobile, więc gdy chcę z nią rozmawiać,
    dzwonię do niej i rozłączam się przed nawiązaniem połączenia a ona
    do mnie oddzwania.

    Nie warto trzymać się operatora z uwagi na bezpłatne minuty czy inne
    nadzwyczaj przydatne gratisy, gdyż te gratisy są zwykle pułapkami
    zastawianymi na naiwnych.

    Matka oszczędza dzięki NjuM i ja oszczędzam, bo nie płacę za
    połączenia z matką. Kiedyś też miałem numer w Erze/TM i płaciłem
    chyba 20 pln miesięcznie. Obecnie mam 4 stacjonarne (VoIPowe)
    numery i 8 komórkowych -- wszystko niemal za free, jeśli nie
    liczyć czasu, ale warto zauważyć, że największą stratą czasu
    jest odwiedzenie salonu, zatem na czasie też oszczędzam
    względem tego, co miałem kiedyś. :)

    BTW gratisów -- Orange daje co drugą minutę gratis. ;)
    Cena gratisu? -- naliczanie minutowe. :) Na razie jestem
    do przodu, ale nieuważny juser może na tym gratisie
    stracić. :)

    -=-

    Gdyby każdy trzymał się ,,bezpłatności'' (obecnie 3 pln miesięcznie)
    rosnące opłaty telekomunikacyjne zżarłyby wszystko dookoła. :) Tedy ;)
    przemyśl sobie zyski i straty, odrzuć lęki ;) i wybierz to, co Tobie
    (oraz Twojej mamie) jest korzystne, dzięki czemu skorzystają także
    inni usługobiorcy (czyli na przykład ja) i usługodawcy, gdyż obniżenie
    cen doprowadzi (paradoksalnie?) do zwiększenia zysków usługodawców
    w efekcie zwiększenia obrotów i zmniejszenia kosztów świadczenia
    usług -- operator naciskany przez konkurencję znajdzie (choćby
    u konkurencji) możliwości oszczędzania.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'