    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    <4...@t...no1>
    <Zi%oD.113300$Yn.29197@fx14.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <faEpD.216183$tq.92730@fx22.ams1>
    Date: Sun, 23 Sep 2018 13:44:05 +0200

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Ale po co się w sumie afiszowali, że jest jak nie było? Fakt, że pewnie
    > Linuks nadal dość niszowy... Z drugiej strony jeśli innych frustratów
    > załatwili z podobną klaśa jak mnie, to może nawet i lepszy PR im z tego
    > wyszedł, niż jakby mieli anonsować sterowniki pod Linuksa w późniejszym
    > terminie.

    Kontekst przepychanek z p.c.o.a był taki, że w linuksie wszystko już jest
    prawie, prawie, a za pół roku będzie całkiem. Rzeczywistość jest taka, że
    jeśli czegoś nie potrzeba, to tego nie ma i nie będzie.

    > Ale pewnie to był jakiś wypadek przy pracy.

    Albo wyjątkowy przypadek, że ktoś coś obiecał, zaplanował i w końcu zrobił.

    Dość często spotykam się z takim przypadkiem, że producent ogłasza wszem
    i wobec, że jego sprzęt ma wsparcie dla Linuksa. Jako dowód dołącza płytę
    CD ze "sterownikami". Te sterowniki to wyrwany z kontekstu fragment kodów
    kernela mający z dziesięć lat. Od tego czasu w nowych wydaniach jądra
    nastąpił znaczący postęp, obsługa tego sprzętu zmieniła się, polepszyła.
    Ale producent sprzętu może o tym wcale nie wiedzieć, nie obchodzi go to,
    nie on to wszystko pisze.

    --
    Jarek