  • 1. Data: 2009-06-22 19:15:44
    Temat: Tajemnicze polaczenia
    Od: "norb" <n...@p...onet.pl>

    Po przenosinach numeru stacjonarnego do Tlenofonu zauwazylem, ze raz w tygodniu
    (zawsze w niedziele) mam polaczenie przychodzace z numeru 0683847000, ale nie
    mialem okazji odebrac.

    Po wybraniu tego numeru w Tlenofonie mam sygnal zajety, przy polaczeniu z
    komorki dostaje krotki sygnal przerywany (numer niedostepny?).

    Jak mozna to wyjasnic?

    --
    norb

  • 2. Data: 2009-06-23 05:23:22
    Temat: Re: Tajemnicze polaczenia
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Po wybraniu tego numeru w Tlenofonie mam sygnal zajety, przy polaczeniu z
    > komorki dostaje krotki sygnal przerywany (numer niedostepny?).

    Pewnie jakaś firma z centralką PABX i zakresem nuemracji publicznej.
    Te firmy jako że mają dostęp do sygnalizacji (z racji centralki) to często
    ustawiają swoje połączenia wychodzące (zazwyczaj z linii z której dzwonią ze
    spamem reklamowym) aby wyświetlał się numer z ich zakresu numeracji ale taki
    niewykreowany na ich centralce aby ludzie nie mogli oddzwaniać.
    Często to się zdarza.
    Jako że np wykupili 100 numerów to jeden "spisują na straty", nie wykreowują
    go (czasem bywa komunikat "nie ma takiego numeru") ale że jest to "ich"
    zakres to centrala nadrzędna (np TPSA) przepuszcza taką identyfikację w
    połączeniach wychodzących.
    Nie dzwonią bez identyfikacji bo ludzie coraz częsciej zakładają
    "ograniczenie połączeń przychodzących na numery z zastrzeżoną identyfikacją"
    (uslugę można zamówić u swojego operatora a później jest aktywowana lub
    deaktywowana z klawiatury aparatu - ja mam takową).
    Wtedy taki spamer nie dodzwoniłby się i uzyskał stosowny komunikat.
    Wobec tego te firemki wysyłają identyfikację, tyle że "fałszywą" (ze swojego
    zakresu numeracji).
    Spróbuj podzwonić na numery "obok" czyli 068 384 70 01 (lub końcówki 02, 03,
    10, 50 itp a jeśli nie zadziała to 068 384 71 00 i tu też podobne końcówki).
    Pod końcówkami 01 lub 02 często mają terminal faksowy.
    Widziałem taką firmę co strasznie poukrywała swe numery (ale znalazłem
    aktywny do jakiegoś działu nie ineresującego mnie i tam metodą inżynieri
    społecznej wydębiłem numer do "sekretariatu" - nie ze mną te numery).
    vari