  • 11. Data: 2012-07-13 20:25:15
    Temat: Re: Tablety vs iPad - ekran dotykowy
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 13.07.2012 19:54, JoteR pisze:
    > Jest tak samo, jak mojej nieodżałowanej pamięci ZX Spectrum.
    > Ale moja spectrumna przynajmniej miała alibi - na pudle od niego tkwiła
    > dumnie naklejka z napisem Personal Computer.

    No bo w rzeczy samej, jesli coś nie jest "mainframe'm" czy innym
    ewidentnie nie osobistym komputererm, to jest PC-tem. Trudno z tym
    dyskutować. No chyba, że chcemy pod "pecet" rozumieć wyłącznie pewną
    grupę PC-tów czyli blaszaki. Zgadza się?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 12. Data: 2012-07-13 20:42:45
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tom01" napisał:

    > No chyba, że chcemy pod "pecet" rozumieć wyłącznie pewną grupę PC-tów
    > czyli blaszaki. Zgadza się?

    W rzeczy samej - chcemy. I rozumiemy.
    Wyjątek uczyniony dla notebooków (z pewnych, dość racjonalnie umotywowanych
    w dyskusji sprzed lat powodów, osobna grupa dla "laptoków" nie powstała) nie
    może być w tym przypadku precedensem. Nie ta platforma.

    JoteR

  • 13. Data: 2012-07-13 21:17:40
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 13 Jul 2012 20:42:45 +0200, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

> [...]
    >w dyskusji sprzed lat powodów, osobna grupa dla "laptoków" nie powstała) nie
    >może być w tym przypadku precedensem. Nie ta platforma.

    ale dlaczego nie? precedensy sa tym elementem, ktore w naturalny w
    sposob wprowadzaja zmiany, w tym wypadku, charakterystyke dynamicznie
    zmieniajacych sie platform sprzetowych. dlaczego grupa o sprzecie
    komputerowym ma dotyczyc wylacznie "blaszakow" per se?
    stacjonarne makowki maja prawie identyczne bebechy co blaszaki. sa
    podobne problemy sprzetowe. laptopy|netbooki|ultrabooki coraz czesciej
    zastepuja sprzet stacjonarny. tego sie juz nie cofnie. tablety sa
    tylko naturalna kontynuacja tych zmian. jak sam piszesz, nie ma w w
    strukturze polskiego usenetu adektwatnej grupy, wiec gdzie trzeba
    zadawac pytania z nimi zwiazane?
    nie rozumiem co tu jest takie trudne do zaakceptowania? wszystko na
    okolo nas sie znienia, a technologie komputerowe, chyba najszybciej.
    ta grupa powinna byc odzwierciedleniem tych zmian, inaczej zostanie
    dinozaurem na wymarciu. <rs>

  • 14. Data: 2012-07-13 21:32:18
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "rs" napisał:

    > dlaczego grupa o sprzecie komputerowym

    ..."klasy PC"...

    > ma dotyczyc wylacznie "blaszakow" per se?

    Było to wielokrotnie tu wałkowane. Zajrzyj do archiwum, bo ja nie zamierzam
    tracić piątkowego wieczoru na powtarzanie rzeczy wielokrotnie wyjaśnianych.

    > jak sam piszesz, nie ma w w strukturze polskiego usenetu adektwatnej
    > grupy, wiec gdzie trzeba zadawac pytania z nimi zwiazane?

    Załóżcie sobie grupę alt.pl.tablety lub rozpocznijcie procedurę zakładania
    grupy w hierarchii pl.*

    > nie rozumiem co tu jest takie trudne

    Ja też nie rozumiem, zatem - do roboty ;->

    JoteR

  • 15. Data: 2012-07-13 22:00:36
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 13 Jul 2012 21:32:18 +0200, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    >..."klasy PC"...

    wiec? nie widzisz, ze odrobine odeszlismy od tego komputera dla
    ktorego zostala ta definicja stowrzona. PCtem byl tandy, amstrad,
    apple, spectrum, amiga, atari itp. jakie argumenty nasz na to, aby
    nagle ograniczac te klase sprzetu do jakiegos jednego konretnego typu
    i wprowadzac jakies zawezone, sztuczne pojecie klasy?

    >Było to wielokrotnie tu wałkowane. Zajrzyj do archiwum, bo ja nie zamierzam
    >tracić piątkowego wieczoru na powtarzanie rzeczy wielokrotnie wyjaśnianych.

    ja znam tamte dyskusje, ale chce poznac twoje zdanie w tej sprawie, na
    dzien dzisiejszy. ale jesli masz takie zdanie, jak sprzed paru lat, to
    nie bede wiecej dociekal. to bedzie wlasnie to, w czym lezy problem.

    >Załóżcie sobie grupę alt.pl.tablety lub rozpocznijcie procedurę zakładania
    >grupy w hierarchii pl.*

    nie, to skoro tak, to moze ty zmien opis grupy pl.comp.pecet i tak jak
    w niej sa obecnie zastrzezone pewne tematy, jako niedopuszczalne, to
    dokonaj wpisu, ze sobie nie zyczysz postow o laptopach i tabletach i
    wtedy bedziesz sie mial czym podeprzec, bo na razie to jest twoje
    widzimisie, przeciwko zmianom na okolo ciebie.
    osobiscie nie widze powodu, aby zakladac nowa grupe. a jak uczy
    historia, ktora sam przywolales, nie ma to nawet sensu.

    >Ja też nie rozumiem, zatem - do roboty ;->
    >JoteR

    widzisz, wykpiles sie z odpowiedzi na moje pytanie, ale mimo to, ja na
    twoje odpowiem. to nie jest trudne. to jest po prostu zbedne.
    moge sie z toba w tej chwili zalozyc, ze niezaleznie czy ktos zalozy
    nowa grupe, czy nie, to za gora dwa/trzy lata na tej grupie, bardzo
    duza czesc postow tabletach, bedzie tu obecna i powszechnie
    akceptowana, tak jak teraz wiele i coraz wiecej, dotyczy laptopow i
    nikt sie juz nie burzy na ich obecnosc.
    to jest ewolucja. ewoluujesz albo wymierasz. to jest az tak proste.
    tak samo jak nie przyjela sie grupa o laptopach i wysztkie z nimi
    zwiazane tematy sa tutaj, tak samo nie przyjely sie grupy o zadnej
    kolejnej wersji windows i aktywna w tym temacie, jest *.winnt, tak nie
    przyjmie sie ta, ktora proponujesz. to co zaklad?
    naprawde chcesz z tym walczyc? przy pomocy czego? <rs>

  • 16. Data: 2012-07-13 22:18:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 13.07.2012 20:42, JoteR pisze:
    > Wyjątek uczyniony dla notebooków (z pewnych, dość racjonalnie
    > umotywowanych w dyskusji sprzed lat powodów, osobna grupa dla "laptoków"
    > nie powstała) nie może być w tym przypadku precedensem. Nie ta platforma.

    A co z latopem z obracanym ekranem na modłę tableciarską? ;)

  • 17. Data: 2012-07-13 23:00:54
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 13 Jul 2012 22:18:13 +0200, Tom01
    <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

    >A co z latopem z obracanym ekranem na modłę tableciarską? ;)

    a czy on, na przekor tutejszym ortodoxom, nie zostal bezczelnie w
    branzy nazwany tablet PC? <rs>

  • 18. Data: 2012-07-13 23:08:10
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, July 14, 2012 3:54:09 AM UTC+10, JoteR wrote:

    > No tak, ale co z drukarkami, skanerami etc? To
    > może &quot;komputery klasy IBM PC i peryferia do nich&quot;? Chociaż też źle, zaraz

    > trolle zaczęłyby udowadniać, że tablety to też peryferia, ino bardziej
    > prześpiegłe.

    Dla mnie to jest wlasnie absurdalne.

    Z jednej strony dyskusje o tuszach do drukarek czy ilosci wydrukowanych kartek sa ok.
    Chociaz drukarka NIE JEST _komputerem_. Dodatkowo wspolczesne drukarki mozna
    podlaczyc do telefonu czy aparatu fotograficznge (czy iPada!) wiec wcale nie sa to
    juz perfyferia stricte PCtowe.

    O tabletach dyskutowac nie wolno. Chociaz akurat one SA _komputerami_. I nie jest
    trudno wykorzystac je jako peryferia do PC. Tak jak np w tej dyskusji - mowimy o
    zarzadzaniu biblioteka filmow czy muzyki na PC za pomoca tabletu.

    Ktos slusznie zauwazyl ze moze ta grupa zwyczajnie nie nadaza za zmianami. Kiedys
    drukarki byly tylko sterowane PCtem wiec sa OK. Nawet jesli juz dawno nie sa od PCta
    zalezne. Natomiast nowe formy _komputera_ sie nie przyjmuja bo... No wlasnie?
    Dlaczego?

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 19. Data: 2012-07-14 00:27:15
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Ta.... widziałem te próby trollowania. Jesli komputer osobisty typu
    > tablet nie jest komputerem osobistym to czym?

    Tabletem.
    BTW nie ma czegoś takiego jak komputer osobisty typu tablet, bo byłby
    nim też byle smartfon.
    Nie bawmy się, plis, w applowe statystyki udowadniające, że sprzedają
    najwięcej komputerów klasy PC wliczając w tę statystykę tablety.
    Przem

  • 20. Data: 2012-07-14 00:32:22
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > O tabletach dyskutowac nie wolno. Chociaz akurat one SA _komputerami_.

    telefony TEŻ są komputerami, sterowniki światła RGB czy automaty do
    pieczenia chleba też, a jednak sądzę, że nie chciałbyś o tym tu rozmawiać.
    Przem