  • 21. Data: 2012-12-09 21:15:36
    Temat: Re: Tablet, wszystkomający
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 7 Dec 2012 12:50:24 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > W sytuacji gdy coś kupujesz to chyba sprawdzasz jego specyfikację i to
    > czy obsługuje pożądaną przez Ciebie usługę czy sprzęt? Ja w każdym
    > razie tak zawsze robię. A jeśli nie jesteś pewny to akurat na stronie
    > Aero2 są podane konkretne warunki jakie musi spełniać sprzęt by
    > obsługiwać ich ofertę. Nawet kilka dedykowanych modemów jest.

    Nawet kilka? No to faktycznie zaszaleli... ;->

    > W dostępie przewodowym to norma. Ot by daleko nie szukać np. neostrada.

    Jak ktoś już zauważył, raz na dobę.

    > W świecie internetu też nie jest ciągle utrzymywana sesja. Choć akurat
    > z innego powodu. Poza tym akurat rozłączanie co godzinę nie jest
    > przeszkodą do używania. Moje urządzenia (2 tablety, modem w kompie,
    > czasami jakiś smartfon) nawet na to nei zwracają uwagi bo połaczenie
    > jest wznawiane automatycznie. Po prostu tak została zaprojektowana.

    Nie u każdego się ona automatycznie podnosi. Tak to zostało
    zaprojektowane. Dlatego trzeba sięgać do rozmaitych sztuczek.

    > Jeśli miałbym wskazać jakąś wadę to wskazałbym akurat nie technikalia a
    > sposób dystrybucji i długi czas oczekiwania na przesyłkę z kartą.

    Uhm. Całkiem normalne podejście do klienta, prawda? Czy ja dobrze
    pamiętam, że m.in. z tego powodu do tej pory wydano raptem ~5.000 kart
    SIM z tym wspaniałym Internetem?

    > Przepraszam - ale co to jest prawdziwy internet? Nie działa? Nie da
    > rady sprawdzić poczty, przejrzeć www, pracować zdalnie?
    > Nie każdy musi backupować internet.

    Nie każdy protokół/serwer obsługuje wznawianie transferu, tak więc
    zerwanie łącza dość często oznacza po prostu np. koniec ściągania poczty
    i konieczość ręcznego wznowienia przerwanej transmisji. Dotyczy to
    oczywiście także innych usług, nie tylko poczty. Tak to zostało
    zaprojektowane - właśnie po to, żeby "nie backupować Internetu".

    > Widzisz - na przykład ja od lat szukam niezbyt
    > szybkiego łącza ale o w miarę stałym dostępie bo pracuję głownie na
    > terminalu znakowym. I nie ma dla mnie żadenj oferty. Ja nie potrzebuję
    > 5-10-30-100Gbps czy limitu 5-10-100GB transferu. I co? Ano nie ma
    > takiej taniej oferty mogę mieć coś takiego jak taryfikowanie za każde
    > 100kbps ale trzeba kombinować z podtrzymywaniem sesji.
    > Aero akurat świetnie wpisało się w moje potrzeby.

    Bajki opowiadasz... pierwsza z brzegu oferta Plusa - 1 GB bez umowy za
    14,90. Działa z każdym jednym *normalnym* modemem, także LTE. I nie
    zrywa sesji :-). No ale ma jedną wadę - nie jest za darmo...

    > Widzisz - ja nie głoszę genialności tej usługi. Jak napisałem wcześniej
    > - używam wielu rozwiązań i wielu różnych łączy. Natomiast nie rozumiem
    > czemu coś co działa tak jak zostało zaprojektowane i spełnia swoje
    > funkcje nazywasz "ersatz" albo "nieprawdziwy internet". Nie rozumiem
    > negatywnego nastawienia. Czemu? Nie przeczytałeś specyfikacji swojego
    > sprzętu i tej usługi zanim np. spróbowałeś? I przez to się
    > zniechęciłeś? Bo ja akurat podejście mam pozytywne. Sprawdziłem czy
    > mój sprzęt obsługuje, wsadziłem kartę w tablet i po prostu działa.

    Ależ nie ja mam problem, tylko autor tego wątku. Dla mnie ta usługa jest
    w pewnych szczególnych sytuacjach do zaakceptowania. Trzeba mieć tylko
    świadomość, że ma ona rozmaite ograniczenia funkcjonalne. Bo jak to
    mówią, za darmo można tylko w pysk dostać...
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 22. Data: 2012-12-10 09:57:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-09, o godz. 20:48:53
    Animka <a...@w...pl> napisał(a):

    > Możesz zrobic fotkę tego tabletu od strony gniazdka na kartę aero2?

    Od spodu żaden nir ma gniazdka. Oba są z boku. Fotkę gniazda
    znajdziesz bez problemu w sieci jeśli to do czegoś miało być przydatne.

    > Wyłamałeś tę kartę? Jaki masz tablet?

    A czemu miałbym nie wyłamać? W iPadzie2 wkładam wyłamaną do formatu
    micro. Jak idzie do Samsung Galaxy Tab (P1000) idzie w adapterze.

    Zdrówko

  • 23. Data: 2012-12-10 10:19:56
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-09, o godz. 21:15:36
    Michal Kawecki <k...@o...px> napisał(a):

    > Nawet kilka? No to faktycznie zaszaleli... ;->

    No ale czemu? Przy wielu usługach podaje się krótka listę dedykowanych
    modeli i parametry. Przy czym usługodawca nie gwarantuje prawidłowego
    działania usługi poza dedykowanym sprzętem co nie znaczy że jeśli inny
    spełni wymogi to zadziała. Podobnie robią np. producenci płyt głównych
    podając listę dedykowanych i przetestowanych modułów pamięci.

    > Jak ktoś już zauważył, raz na dobę.

    Ale czy to jest problem? Chyba wszystkie w miarę nowe
    urządzenia/programy potrafią ponowić połączenie?

    > Nie u każdego się ona automatycznie podnosi. Tak to zostało
    > zaprojektowane. Dlatego trzeba sięgać do rozmaitych sztuczek.

    Możesz napisać gdzie się nie podnosi? Wiesz - urządzenia korzystające z
    sieci komórkowej zwykle projektuje się tak by po utracie kontaktu z
    siecią ponownie się do niej automatycznie zalogowały.

    > Uhm. Całkiem normalne podejście do klienta, prawda? Czy ja dobrze

    Miej pretensje do urzędu że dopuścił takie warunki w postępowaniu
    przetargowym.

    > pamiętam, że m.in. z tego powodu do tej pory wydano raptem ~5.000 kart
    > SIM z tym wspaniałym Internetem?

    Źle pamiętasz. Pułap pięciu tysięcy osiągnięto w październiku 2011.
    Obecnie jest to ilość o rząd wielkości wyższa.

> [...]
    > Dotyczy to oczywiście także innych usług, nie tylko poczty. Tak to
    > zostało zaprojektowane - właśnie po to, żeby "nie backupować

    Szczerze powiem że dość mało znam usług które nie wznawiają transferu.
    Zwykle na żądanie klienta.

    > Bajki opowiadasz... pierwsza z brzegu oferta Plusa - 1 GB bez umowy za
    > 14,90. Działa z każdym jednym *normalnym* modemem, także LTE. I nie
    > zrywa sesji :-). No ale ma jedną wadę - nie jest za darmo...

    Aero2 też nie est za darmo - kaucję trzeba złożyć. Ofertę Plusa
    testowałem rozłącza po godzinnym czasie bezczynności. Trzeba kombinować
    z podtrzymaniem połączenia czyli wysłać/odebrać jakieś pakiety co jakiś
    czas. Poza tym masz rację - czynnik ekonomiczny też ma znaczenie - jak
    mam płacić przez 36 miesięcy po 14,90 za gotowość to wole Aero. 500PLN
    za coś co wykorzystam w niewielkiej części to jednak zbyt drogo. Poza
    tym jeszcze raz - czemu modem do Aero jest _nienormalny_ a do innej
    usługi _normalny_? Przecież modemy do usługi Plusa też muszą spełniać
    określone warunki dla częstotliwości na jakich pracują. Też jest
    dedykowana lista modemów. I tez są podane warunki techniczne jakie
    modem musi spełnić. A że różne? Różne bo są to różne usługi. Jednak to
    nie powoduje by jedna nazywać normalną a druga nie.

> [...]
    > tylko świadomość, że ma ona rozmaite ograniczenia funkcjonalne. Bo
    > jak to mówią, za darmo można tylko w pysk dostać...

    Ależ każda z usług ma ograniczenia funkcjonalne. Ot chociażby to co
    zaproponowałeś z Plusa nie umywa się do Aero w sytuacji gdy porównasz
    limity transferu. Albo cenę. I jesteś w błędzie - to nie jest usługa
    darmowa - to usługa za którą kto inny zapłacił.

    Zdrówko

  • 24. Data: 2012-12-10 10:27:25
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > A czemu miałbym nie wyłamać? W iPadzie2 wkładam wyłamaną do formatu
    > micro. Jak idzie do Samsung Galaxy Tab (P1000) idzie w adapterze.

    Co ja mam zrobić z tym swoim tabletem, żeby aero2 w nim działało?
    Kupiłam nawet modem bez simlocka (na USB) Hauwei Play-a, zaktualizowałam
    oprogramowanie modemu. Guzik. Tablet modemu z kartą nawet nie widzi.

    --
    animka

  • 25. Data: 2012-12-10 11:33:32
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-10 10:27, Animka pisze:

    > Co ja mam zrobić z tym swoim tabletem, żeby aero2 w nim działało?
    > Kupiłam nawet modem bez simlocka (na USB) Hauwei Play-a, zaktualizowałam
    > oprogramowanie modemu. Guzik. Tablet modemu z kartą nawet nie widzi.

    http://pentagram.pl/produkty/tablety_pc/pentagram_ta
    b_7_0_p_5331

    --
    animka

  • 26. Data: 2012-12-10 14:11:22
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Który jeszcze operator w Polsce albo i na świecie stosuje wymuszanie
    > rozłączania co godzinę raz zestawionego połączenia?

    Np. Miejski Internet dostępny bezpłatnie w wielu miejscach Wrocławia (tyle
    że to po wi-fi a nie przez sieć komórkową):
    http://www.wroclaw.pl/171250.dhtml

  • 27. Data: 2012-12-10 21:08:40
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 10:19:56 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > spełni wymogi to zadziała. Podobnie robią np. producenci płyt głównych
    > podając listę dedykowanych i przetestowanych modułów pamięci.

    Ale modem USB to jest dziś sprzęt niemal taki jak drukarka, klawiatura,
    monitor... nie ma nim nic szczególnego. Wkładasz do niego dowolną kartę
    dowolnego operatora i - po prostu działa. Co więcej, równie dobrze można
    użyć niemal dowolnego telefonu, tabletu, notebooka, i "zwykły" SIM też z
    nim będzie działać. A tu jest inaczej, to jest usługa która do działania
    potrzebuje ściśle "dedykowanego" sprzętu o tak dobranych wymaganiach, iż
    eliminuje to większość popularnych i łatwo dostępnych na rynku urządzeń.
    Podejrzewam, że takie właśnie było założenie koncesjobiorcy - aby
    maksymalnie utrudnić korzystanie z darmowego Internetu, ergo
    zminimalizować koszty pozyskania głównego celu, jakim była dla niego
    koncesja na częstotliwości.

> [...]
    > sieci komórkowej zwykle projektuje się tak by po utracie kontaktu z
    > siecią ponownie się do niej automatycznie zalogowały.

    O ile nie są w roamingu. Bo wtedy różnie z tym bywa. A tak się składa,
    że Aero2 długi czas było wykrywane jako usługa roamingowa i dopiero od 1
    października jest obsługiwana w całości na nadajnikach tego operatora. A
    poza tym: zapytanie o "aero2+automatyczne+wznawianie" zwraca blisko
    10.000 wyników w Google. Gdyby było to tak proste jak piszesz to ludzie
    nie mieli by tylu problemów.

    Ale w sumie mogę się zgodzić, że od niedawna usługa ta działa całkiem
    sprawnie, nie zdarzają się problemy z obsługą kart SIM, etc. Bo teraz
    jest to już praktycznie usługa Plusa.

    > Miej pretensje do urzędu że dopuścił takie warunki w postępowaniu
    > przetargowym.

    Sądzę raczej, że po prostu nie przewidział takiej sytuacji.

    [...]
> [...]
    > testowałem rozłącza po godzinnym czasie bezczynności. Trzeba kombinować
    > z podtrzymaniem połączenia czyli wysłać/odebrać jakieś pakiety co jakiś

    Mam kilkadziesiąt iPlusów pod opieką i jakoś nie zauważyłem takich
    objawów.

    > Poza tym masz rację - czynnik ekonomiczny też ma znaczenie - jak
    > mam płacić przez 36 miesięcy po 14,90 za gotowość to wole Aero. 500PLN
    > za coś co wykorzystam w niewielkiej części to jednak zbyt drogo.

    To jest oferta *bez umowy*. Możesz ją zerwać kiedy tylko zechcesz.

  • 28. Data: 2012-12-10 21:08:41
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 14:11:22 +0100, maX napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Np. Miejski Internet dostępny bezpłatnie w wielu miejscach Wrocławia (tyle
    > że to po wi-fi a nie przez sieć komórkową):
    > http://www.wroclaw.pl/171250.dhtml

    W świecie płatnych usług to się nie zdarza.

  • 29. Data: 2012-12-10 21:41:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-12-07 10:39, Miroslaw Kwasniak pisze:

    > Z wifi problem programowy mają wszystkie androidy<4.3 :(

    ostatnia wersja to 4.2.1

    --
    the_foe

  • 30. Data: 2012-12-10 23:16:46
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

> [...]

    O ile nie są w roamingu. Bo wtedy różnie z tym bywa. A tak się składa,
    że Aero2 długi czas było wykrywane jako usługa roamingowa i dopiero od 1
    października jest obsługiwana w całości na nadajnikach Plusa. A