  • 71. Data: 2014-01-22 11:48:31
    Temat: Re: Tablet w roli GPS
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-15 22:58, J.F pisze:

    > Automape uzywam na 64MB (win ce) a MHz ... nawet nie wiem ... 300, 400 ?
    > I zwiesza sie raz na pare tys km, przycinek raczej nie ma, ale jakies
    > baboole w mapie i owszem - wtedy zmiana adresu o pare metrow potrafi
    > pomoc.
    >
    > J.

    Ale pewnie masz ja niedługo? Z czasem używania podobno będzie coraz
    gorzej. Nie praktykuje sam, a swoje zdanie opieram na narzekaniach
    znajomego.

  • 72. Data: 2014-01-22 11:55:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    >Ja także czasem używam Osmonda, ale tego darmowego. Owszem jest
    >dokładny, ale nie z tą standardową mapą OSM. Żeby było dokładnie to
    >trzeba zainstalować bardzo dokładna mapę UMP.

    Ktos porownywal rozne mapy

    http://eneuel.w.duna.pl/BestiA/Mapy.PNG

    UMP najbardziej uboga ... ale ulice ma, a one dla nawigacji
    najwazniejsze.

    Jakos nie chce mi sie wierzyc, aby w OSM amatorzy wprowadzili
    wszystkie budynki ... ktos zaimportowal dane z panstwowego zasobu ?

    Ale skoro tak, to i mapa drog powinna byc dokladna, choc niekoniecznie
    skategoryzowana dobrze.

    J.

  • 73. Data: 2014-01-22 12:11:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Jan 2014 11:47:08 +0100, w <lbo7jc$jrn$1@node2.news.atman.pl>, Trybun
    <Y...@y...com> napisał(-a):

    > Wcale nie, wypraktykowałem już kilka programów i na podstawie tego rzecz
    > oceniłem. Być może jakieś super drogie programy sa w tym użyteczne (nie
    > sprawdzałem), ale programy w typie "Korkosfera" to zajmuja tylko
    > niepotrzebnie miejsce na urządzeniu.

    Pleciesz. Sprawdzam codziennie Navexperta (czyli dane z korkosfery) i nie
    narzekam.
    Zapewne są miejsca gdzie jest lepiej niż przeciętnie (Warszawa) i miejsca gdzie
    jest słabo (Piździki Dolne).

  • 74. Data: 2014-01-22 12:12:28
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-22 11:55, J.F pisze:
> [...]
    > wszystkie budynki ... ktos zaimportowal dane z panstwowego zasobu ?
    >
    > Ale skoro tak, to i mapa drog powinna byc dokladna, choc niekoniecznie

    To zależy pod jakim kątem będziemy porównywać mapy. Mnie jako kierowcę
    interesują przede wszystkim drogi, i raczej nie w oczekiwaniu wskazówek
    dojazdu od adresu do adresu a pomocy w dojechaniu do biwaku nad jeziorem
    czy gdzieś w lesie. A pod tym względem nie widziałem mapy bardziej
    szczegółowej od UMP. Są zaznaczone nawet polne czy leśne dróżki.
    Myślę że OSM Poland idzie błędną drogą, W interesie kierowców przede
    wszystkim należałoby stworzyć dobra bazę - czyli możliwie aktualna i
    dokładna sieć dróg i dopiero od tego mapę rozbudowywać. A teraz co mi po
    informacji że w X jest basen, szkoła i szpital jak nie ma informacji
    jaką drogą do X dojechać, bo jej nawet nie ma.

  • 75. Data: 2014-01-22 12:13:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Jan 2014 11:48:31 +0100, w <lbo7lv$jrn$3@node2.news.atman.pl>, Trybun
    <Y...@y...com> napisał(-a):

    > Ale pewnie masz ja niedługo? Z czasem używania podobno będzie coraz
    > gorzej. Nie praktykuje sam, a swoje zdanie opieram na narzekaniach
    > znajomego.

    Używam AM od 6 lat, w tym na Akirze MM-512 od 6 lat (bo ma świetny ekran).
    Program puchnie i oczywiście chodzi coraz wolniej, ale spokojnie do nawigacji
    się nadaje.

  • 76. Data: 2014-01-22 12:26:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Jan 2014 12:12:28 +0100, w <lbo92t$lh8$1@node2.news.atman.pl>, Trybun
    <Y...@y...com> napisał(-a):

    > Myślę że OSM Poland idzie błędną drogą, W interesie kierowców przede
    > wszystkim należałoby stworzyć dobra bazę - czyli możliwie aktualna i
    > dokładna sieć dróg i dopiero od tego mapę rozbudowywać.

    Na moim osiedlu OSM jest lepsze niż Ump tak na ten przykład.

  • 77. Data: 2014-01-22 12:37:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Jan 2014 11:55:39 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ktos porownywal rozne mapy
    >
    > http://eneuel.w.duna.pl/BestiA/Mapy.PNG
    >
    > UMP najbardziej uboga ... ale ulice ma, a one dla nawigacji
    > najwazniejsze.

    a sprawdzałeś tę wersję OSMa?
    http://openstreetmap.pl/osmand/indexes/
    bo mampa w ciagu ostatniego roku urosła wagowo kilkukrotnie

    > Jakos nie chce mi sie wierzyc, aby w OSM amatorzy wprowadzili wszystkie
    > budynki ... ktos zaimportowal dane z panstwowego zasobu ?

    budynki nie. Dane adresowe są systematycznie importowane

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 78. Data: 2014-01-22 12:37:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <Y...@y...com> napisał(-a):

    > Myślę że OSM Poland idzie błędną drogą, W interesie kierowców przede
    > wszystkim należałoby stworzyć dobra bazę - czyli możliwie aktualna i
    > dokładna sieć dróg i dopiero od tego mapę rozbudowywać.

    Z ciekawości sprawdzę jedno miejsca na totalnym zapupiu.

    [ Przerwa, 5 min reklam itd. ]

    No i wrażenia (wieś ze 100 luda).

    Wygrywa OSM, ma numerację, a ponadto ma drogę przez las którą można przejechać
    do sąsiedniej wsi (w UMP urywa się). Ogólnie siatka dróg leśnych znacznie
    bogatsza w OSM.

    Tyle.

  • 79. Data: 2014-01-22 12:50:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >dojechaniu do biwaku nad jeziorem czy gdzieś w lesie. A pod tym
    >względem nie widziałem mapy bardziej szczegółowej od UMP.

    W UMP jest masa ludzi z zacieciem turystycznym, ale w OSM chyba tez.
    Przez pewien czas dane byly zreszta eksportowane, potem OSM zrobil
    zmiane licencji i kasowanie, ale chyba odbudowal.

    >Są zaznaczone nawet polne czy leśne dróżki.

    Bez wlasciwej kategorii, to grozi ze bedzie cie taka drozka nawigowal
    :_)

> [...]
    >po informacji że w X jest basen, szkoła i szpital jak nie ma
    >informacji jaką drogą do X dojechać, bo jej nawet nie ma.

    Ale jesli ktos importowal budynki, to chyba i drogi tez zaimportowal ?
    Tez jezdze z mapa UMP, ale wydaje mi sie ze w OSM tez juz drog nie
    brakuje.

    J.

  • 80. Data: 2014-01-22 13:06:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Jan 2014 12:50:55 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > W UMP jest masa ludzi z zacieciem turystycznym, ale w OSM chyba tez.
    > Przez pewien czas dane byly zreszta eksportowane, potem OSM zrobil
    > zmiane licencji i kasowanie, ale chyba odbudowal.

    w zasadzie zostało dosyć szybko odbudowane. To był silny impuls do
    weryfikacji dancyh. Choć trafiam jeszcze bardzo lokalne drogi, których
    brakuje po wycięciu danych z UMP

> [...]
    >
    > Ale jesli ktos importowal budynki, to chyba i drogi tez zaimportowal ?
    > Tez jezdze z mapa UMP, ale wydaje mi sie ze w OSM tez juz drog nie

    drogi można znaleźć po imporcie adresów z zasobów samorządowych.
    Nie ma publicznie dostępnych danych GIS dróg
    Jest specjalne narzędzie pozawalające znaleźć różnice między
    zaimportowanymi adresami a mapą
    http://v3.mrowka.org/adresy/#7/52.302/19.204