  • 101. Data: 2014-05-06 16:23:26
    Temat: Re: Tablet-android vs. windows 8.1
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lipikb$hb2$...@n...news.atman.pl

    > Ja nie narzekam na oglądanie czegokolwiek z netu na Androidzie.
    > Odwrotnie -- Windows (ale PeCetowe) sprawia problemy w oglądaniu
    > filmów, zwłaszcza WXP.

    Tego filmu (po ściągnięciu) programy pod WXP nie chcą renderować:

    http://www.smog.pl/wideo/55374/wygina_smialo_cialo_n
    iewiarygodna_gimnastyczka/

    Mogę ten film oglądać tylko w okienku przeglądarki internetowej.

    Aplikacje pod Androidem? -- bez problemu!!
    (i z okienka przeglądarki internetowej, i po ściągnięciu)

    BTW -- co to MQ/SD?

    -=-

    Trwająca (jak już pisałem w innym poście) pod Androidem
    idzie i w dedykowanej aplikacji, i w innych aplikacjach,
    i prosto z okienka przeglądarki internetowej...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 102. Data: 2014-05-06 18:54:00
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5352adf6$0$2372$6...@n...neostrada.pl

    > Ja widzę wyraźnie różnicę pomiędzy amoledami i IPS.
    >
    > Tabletu czy smartfonu Acera włączonego
    > nie widziałem do tej pory.

    No ale w czym widzisz te różnice? Czy potrafiłbyś je zauważyć gdyby ci
    ktoś powiedział że żaden z nich nie jest amoled? Tzn. mam na myśli to że
    możesz się sugerować tym że droższe obowiązkowo musi być lepsze pod
    każdym względem od tańszego.

    > Co gorsze? -- Alcatel czy Acer?

    Trudno powiedzieć, Alcatel to wręcz wzorcowa widoczność w słońcu (nie
    widziałem lepszego telefonu pod tym wzgledem), ale kąty widzenia bardzo
    kiepskie, bardziej naturalne dla oka odwzorcowanie kolorów, Acer
    dokładna odwrotność, prawie nic nie widać na ekranie przy próbie
    zrobienia fotki w pełnym słońcu, ale za to duże kąty widzenia itd. Ja
    gdybym miał wybierać ekran to wybrałbym ten Alcatela.

  • 103. Data: 2014-05-06 19:54:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5369139c$0$2156$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > ci ktoś powiedział że żaden z nich nie jest amoled? Tzn. mam na myśli
    > to że możesz się sugerować tym że droższe obowiązkowo musi być lepsze

    Potrafisz odróżnić zieleń trawy od czerwieni jarzębiny?

> [...]

    > ekranie przy próbie zrobienia fotki w pełnym słońcu, ale za to duże kąty widzenia
    itd. Ja gdybym miał wybierać ekran to wybrałbym

    Kąty widzenia Overmaxa są dobre -- niecałe 180 stopni.
    Gorzej z odblaskami i odciskami palców.

    Z Monsterem jest inaczej -- jest obraz przy patrzeniu
    z kątem zerowym i jest przy niemal 90 stopniach, ale
    gdzieś pomiędzy jest ,,przez chwilę'' jakiś ,,cień''.

    Aby było jasne -- kąt zerowy padania na powierzchnie to to poniżej:

    _______|_________

    Zero do prostopadłej, nie do powierzchni.

    -=-

    Jasność Monstera jest słaba, Overmaxa jeszcze słabsza -- chyba trzykrotnie.
    (o trzykrotności świadczy próba robię fotek ekranowi Monstera i Overmaxa)

    -=-

    Porównałem (w sklepie) Lenovo z Overmaxem przy tych samych mapach.
    Overmax jest mniej wyraźny od Lenovo, co widać natychmiast.
    Napisy (te same) na Lenovo widać znacznie wyraźniej niż na Overmaxie.

    Jeszcze nie porównywałem Acera z Monsterem czy Overmaxem bądź Lenovo.
    Albo inaczej -- porównałem pobieżnie/pośpiesznie.

    -=-

    Overmaxa dziś zarzucałem filmami (miałem taką potrzebę -- nie
    mogłem tracić czasu na oglądanie każdego filmu osobno) aż... padł. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 104. Data: 2014-05-07 08:16:19
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5369139c$0$2156$6...@n...neostrada.pl

    > Potrafisz odróżnić zieleń trawy od czerwieni jarzębiny?

    Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda, gdybym nie został
    powiadomiony że to amoled nie dałbym rady odróżnić od innych ekranów.

    > Kąty widzenia Overmaxa są dobre -- niecałe 180 stopni.
    > Gorzej z odblaskami i odciskami palców.

    Może lekko matowa folia na ekran by pomogła? Taką mam właśnie w Acerze.
    I być może to za jej sprawą kolory nie są aż tak wyraziste jak w
    Alcatelu, ale za to nie ma żadnych odblasków czy śladów palców.. Tak że
    po przemysleniu sprawy folię na Acerze postanowiłem zostawić.

    > Z Monsterem jest inaczej -- jest obraz przy patrzeniu
    > z kątem zerowym i jest przy niemal 90 stopniach, ale
    > gdzieś pomiędzy jest ,,przez chwilę'' jakiś ,,cień''.

    Dziwne, może to jakaś wada wyświetlacza?

> [...]
    > trzykrotnie.
    > (o trzykrotności świadczy próba robię fotek ekranowi Monstera i Overmaxa)

    Z tego co zdążyłem zaobserwować to generalnie im większy ekran tym
    mniejsza jasność, w urządzeniach typu tablet/telefon. Może to tylko
    złudzenie, ale ja tak to właśnie widzę.

    > Porównałem (w sklepie) Lenovo z Overmaxem przy tych samych mapach.
    > Overmax jest mniej wyraźny od Lenovo, co widać natychmiast.
    > Napisy (te same) na Lenovo widać znacznie wyraźniej niż na Overmaxie.

    A jak wygląda specyfikacja techniczna tego Lenovo względem twojego
    Overmaksa?

> [...]
    >
    > Overmaxa dziś zarzucałem filmami (miałem taką potrzebę -- nie
    > mogłem tracić czasu na oglądanie każdego filmu osobno) aż... padł. :)

    Jak to padł? Zapełniony dysk?
    Czy mógłbyś podać adres serwisu z którego oglądasz/pobierasz filmy?

  • 105. Data: 2014-05-09 04:00:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    > Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda, gdybym nie został
    > powiadomiony że to amoled nie dałbym rady odróżnić od innych ekranów.

    To cienki jesteś.

    Weź sobie w sklepie do ręki telefon samsunga i telefon appla
    i będziesz widział duże różnice.

  • 106. Data: 2014-05-09 11:30:44
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-09 04:00, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    >
    > To cienki jesteś.
    >
    > Weź sobie w sklepie do ręki telefon samsunga i telefon appla
    > i będziesz widział duże różnice.

    Wiem, nie musisz mi o tym przypominać.

    Oj oj, nie było mowy telefonie Appla. W tym wypadku to nawet ślepy by
    dostrzegł różnice na korzyść jego wyświetlacza, i to nie ważne w
    konfrontacji ze sprzętem której firmy.

  • 107. Data: 2014-05-10 04:17:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wiem, nie musisz mi o tym przypominać.
    >
    > Oj oj, nie było mowy telefonie Appla.

    Była mowa o wyświetlaczu IPS.

  • 108. Data: 2014-05-10 20:07:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5369cfa6$0$2240$6...@n...neostrada.pl

    > Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda,
    > gdybym nie został powiadomiony że to amoled nie
    > dałbym rady odróżnić od innych
    > ekranów.

    Ja tak samo -- do czasu otworzenia oczu. ;)
    Napiszę Ci tak -- każdy murzyn jest czarny?
    Na IPS wg mnie każdy człowiek jest murzynem.

    > Może lekko matowa folia na ekran by pomogła?

    Pewnie tak, ale to są koszty!
    Folia, etui, karta, przewód HDMI...
    Być może dałoby się bez etui, gdyby
    była folia, ale folię trzeba zmieniać.

    Folia? Etui (o ile tak można nazwać pokrowiec) to
    chyba 16 pln. Później znalazłem tańszy pokrowiec.
    16 GB 10 klasy niespełna 3 dychy. i przewód, chyba
    około 3 dych! A przecież cały tablet kosztował 777 pln.

    Pokrowiec może przydać się do następnego tabletu?
    IMO niekoniecznie. Przewód? Może i tak. Na pewno nie
    karta, bo za rok jej wartość zoscyluje ;) do zera.

> [...]
    > Tak że po przemysleniu sprawy folię na Acerze
    > postanowiłem zostawić.

    > Dziwne, może to jakaś wada wyświetlacza?

    Raczej nie. Albo inaczej -- ten typ tak ma. ;)

    Niemal zawsze jest na fÓl. Nawet w nocy w pokoju,
    w którym głównym źródłem światła jest właśnie tablet.

    Ale heca! Mam w słowniku OE słowo 'pokuj'. :)
    Niby słusznie -- pokuj żelazo, póki masz młotek. ;)

    > Z tego co zdążyłem zaobserwować to generalnie im
    > większy ekran tym mniejsza jasność, w urządzeniach
    > typu tablet/telefon. Może to tylko złudzenie, ale
    > ja tak to właśnie widzę.

    Ja próbowałem pstryknąć fotki i porównałem wskazania
    aparatu. Przymierzyłem się wielokrotnie, aby
    zminimalizować błąd.

    > A jak wygląda specyfikacja techniczna tego
    > Lenovo względem twojego Overmaksa?

    Jedna SIMka i brak funkcji telefonu.
    Poza tym **chyba** bez znaczących różnic.

    > Jak to padł? Zapełniony dysk?

    Zrestartował się.

    > Czy mógłbyś podać adres serwisu z którego oglądasz/pobierasz filmy?

    Nie. ;) Ale mogę Ci podać (w wielkiej tajemnicy oczywiście)
    adres strony, dzięki której znajduję te strony z filmami. ;)

    https://www.google.pl/

    I kilka adresów z fajnymi filmami ukazującymi, że można obyć się bez kręgosłupa. ;)

    http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/42846/nastoletnia_g
    imnastyczka_wow/
    http://www.smog.pl/wideo/55374/wygina_smialo_cialo_n
    iewiarygodna_gimnastyczka/

    Ta wygląda jak oswojony potwór: :)
    https://www.youtube.com/watch?v=19KsavjatHQ&feature=
    em-subs_digest-vrecs

    http://www.smog.pl/wideo/65466/porazajace_zdolnosci_
    gimnastyczki/
    https://www.youtube.com/watch?v=oU3aN2wVFPo

    A naprawdę porazić może dopiero ta:
    http://studio.wp.pl/i,Mam-talent-Niesamowita-gimnast
    ,mid,1085889,wideo.html?ticaid=112b3c&_ticrsn=3

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 109. Data: 2014-05-11 11:42:44
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-10 04:17, Pszemol pisze:

    > Była mowa o wyświetlaczu IPS.

    Ale nie o Apple..

  • 110. Data: 2014-05-11 11:43:54
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5369cfa6$0$2240$6...@n...neostrada.pl

    > Ja tak samo -- do czasu otworzenia oczu. ;)
    > Napiszę Ci tak -- każdy murzyn jest czarny?
    > Na IPS wg mnie każdy człowiek jest murzynem.

    Czyli Amoled to jaśniejszy obraz od tego generowanego przez IPS? Teraz
    nie mam jak sprawdzić, kumpel mnie odwiedzi to sprawdzę, jak sie
    sprawuje pod tym kątem.

> [...]
    > IMO niekoniecznie. Przewód? Może i tak. Na pewno nie
    > karta, bo za rok jej wartość zoscyluje ;) do zera.

    Taka folia pewnie kosztuje parę zł. Przecież to nie iPad czy jakiś
    Samsung z górnej półki żeby folię ochronną miał ktoś wyceniać na
    wysokość telefonu mało popularnej marki.. Ja używam tej folii która była
    założona na telefonie i miała służyć tylko do zabezpieczenia ekranu na
    czas transportu.
    Tak z ciekawości - po co ci kabel HDMI do telefonu czy tabletu - do
    czego chcesz używać tego łącza?

    > Raczej nie. Albo inaczej -- ten typ tak ma. ;)

    Możliwe, jednak jak dla mnie nie jest to jakaś znacząca wada. Przecież
    tablet, czy telefon kupuje się dla jedn\ej osoby, a więc kąty widzenia
    to sprawa całkowicie uboczna.

    > Niemal zawsze jest na fÓl. Nawet w nocy w pokoju,
    > w którym głównym źródłem światła jest właśnie tablet.
    >
    > Ale heca! Mam w słowniku OE słowo 'pokuj'. :)
    > Niby słusznie -- pokuj żelazo, póki masz młotek. ;)

    W moim tablecie, mimo tego że ekran w słońcu jest prawie niewidoczny, to
    jednak gdy jest używany w nocy to używam dotatkowego programu do
    przyciemniania, bo to ustawienie fabryczne cofnięte maksymalnie i tak za
    dużo światła daje.

    Co to za słownik OE?

    > Ja próbowałem pstryknąć fotki i porównałem wskazania
    > aparatu. Przymierzyłem się wielokrotnie, aby
    > zminimalizować błąd.

    Aplikację do fotek masz fabryczna czy doinstalowałeś coś z Google Play?

    > Jedna SIMka i brak funkcji telefonu.
    > Poza tym **chyba** bez znaczących różnic.

    I pewnie Lenovo droższy.. niech się wypchają.

    > Zrestartował się.

    O, nie chcę krakać, ale to zły prognostyk, w nowym sprzęcie nie powinno
    coś takiego zaistnieć.

> [...]
    >
    > A naprawdę porazić może dopiero ta:
    > http://studio.wp.pl/i,Mam-talent-Niesamowita-gimnast
    ,mid,1085889,wideo.html?ticaid=112b3c&_ticrsn=3

    Możesz napisać dlaczego "nie"?