  • 91. Data: 2013-02-04 13:32:39
    Temat: Re: Tablet
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Lut, 12:44, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "krzysztofsf" 2...@u...goog
    legroups.com

    tu masz wykaz modemow kompatybilnych i nie, z Aero2 - czasem jedna
    litera w nazwie oznacza, ze nie dziala.

    http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych-
    modemow-w-budowie.html

    Ja mam konkretnie Huawei E5832-S

  • 92. Data: 2013-02-04 13:35:48
    Od: Trybun <i...@y...com>

    > "Trybun" keo6mr$rdr$...@n...news.atman.pl

    > Ponoć w tym (2013) roku ma być wysyp przenośnych
    > urządzeń (modemów, tabletów i smartfonów) z LTE.

    Na pewno, tylko żeby z tego korzystać to dla użytkownika będzie
    konieczna pielgrzymka pod nadajnik. Bo zasięg LTE to tak naprawdę
    kilkaset metrów od nadajnika. I tak swoją drogą dziwie się że LTE
    zdystansowało tak dobrą technologię jak CDMA, która to zasięgiem jednego
    nadajnika może pokryć obszar kilkudziesięciu kilometrów..

  • 93. Data: 2013-02-04 13:36:30
    Od: Trybun <i...@y...com>

    > "Trybun" keo6m8$rdr$...@n...news.atman.pl

    > 3G to już prehistoria -- każdy operator komórkowy proponuje LTE,
    > nawet testować na freeko można. Jeśli urządzenie ma LTE, nie
    > oznacza to wcale tego, że nie ma ono 3G czy 2G. Za jakiś czas
    > (być może w ciągu 2 lat) LTE będzie niemal wszędzie.

    No, proszę sobie nie żartować na tak poważne tematy.. Mieszkam w
    miejscowości w której mogę tylko poważyć o stabilnym 3G. W domu modem z
    anteną zewnętrzną i tylko w PLAY. I nie myśl że moja wieś to jest jakaś
    enklawa - cała okolica jest w podobnej sytuacji, a mieszkam w centrum
    Polski.

  • 94. Data: 2013-02-04 14:57:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-04 13:36, Trybun pisze:
    > a mieszkam w centrum Polski.

    No ba, jak to ładnie brzmi. A że może to być miejscowość z 20 domami... ;)

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2013-02-04 15:33:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" d...@5...googl
    egroups.com

    > tu masz wykaz modemow kompatybilnych i nie, z Aero2 - czasem jedna
> [...]

    Ten człowiek podpadł mi już 3 razy -- jest dla mnie raczej niewiarygodny.

    Ponadto ja nie chcę 3G, ale 4G. Tych urządzeń jeszcze nie ma zbyt wiele.
    Mam smartfon (Samsung Galaxy Ace) i zanim go kupiłem, wiedziałem (nie od
    tego człowieka, na którego stronę i wiedzę powołujesz się) o tym że z tym
    smartfonem Aero2 współpracuje bezproblemowo. Gdy będę miał jakiś sprzęt na
    oku, zapewne zapytam kogo trzeba a nawet po prostu włożę kartę Aero2, zanim
    kupię takie coś. :)

    3G to historia ćwierćwiecznej technologii stosowanej w praktyce od
    ponad 10 lat, czyli od czasu eksplozji domowego internetu -- IMO
    wcześniej nie było potrzeby stosowania 3G na masową skalę. Założenia
    techniczne 3G nie są już świeże, wszędzie dookoła atakowany jestem
    wieściami o rychłym masowym wykorzystaniu LTE -- nie chcę wchodzić
    w 3G. (3G, 3.5G, 3.75G itp.)

    Niby przez te ćwierć wieku 3G mocno ewoluuje, ale jednak
    to technologia przestarzała. A jdtech -- IMO mógłby nieco
    popracować nad samym sobą, bo chce uchodzić za nieomylnego
    a jednak raz za razem pisze nieprawdę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 96. Data: 2013-02-04 15:43:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" keoep3$a8f$...@n...task.gda.pl

    > No ba, jak to ładnie brzmi. A że może to być miejscowość z 20 domami... ;)

    A ja mieszkam 50 km od centrum Europy.
    I co z tego? Suchowola (owe centrum)
    od niedawna miasto, do niedawna wiocha
    stojąca na drodze pomiędzy (wątpliwej
    jakości) metropolią oraz miejscem
    łikendowych szaleństw mieszkańców
    owej metropolii. (tak, wiem, że
    niektórzy piszą łikned inaczej niż ja)
    [pewnie dlatego, że nie mają litery ł]

    Tak czy siak -- UMTSy itp. to ćwierć wieku, jeśli chodzi
    o myśl techniczną. A wykorzystuje się to ponad 10 lat.

    Teraz czas na LTE.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 97. Data: 2013-02-04 15:52:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" keo9v4$ute$...@n...news.atman.pl...

> [...]
    > drogą dziwie się że LTE zdystansowało tak dobrą technologię
    > jak CDMA, która to zasięgiem jednego nadajnika może pokryć

    Zatem zobacz, jak gęsto ulokowano ,,nadajniki'' Aero2.
    To nie Polskie Radio Program 1 -- to nie są nadajniki
    rozsiewcze, ale urządzenia do komunikacji dwustronnej.

    Gdyby DVB-T w Polsce też miała nadajniki (tam naprawdę
    są to nadajniki) rozlokowane tak gęsto, mielibyśmy TV
    w zegarkach. I wówczas DVB-T miałaby sens w Polsce.

    Co wolisz? -- masę malutkich lampek na suficie, czy jedną
    ogromną na środku sufitu? Niby w naturze mamy jedną ogromną
    lampę, ale zauważ, że firmament też świeci. Zwykle ogromną
    żarówę odsłaniamy jakimś abażurem.

    BTW -- nie wiem, co to CDMA i nie podejmę dyskusji.

    Operatorzy czasami dają modemy LTE do testowania.
    IMO nie inwestują bezsensownie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 98. Data: 2013-02-04 17:17:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" keoa0d$uuo$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > modem z anteną zewnętrzną i tylko w PLAY. I nie myśl że moja wieś to jest jakaś
    enklawa - cała okolica jest w podobnej sytuacji, a

    Wziąłem sobie (; poranny ;) prysznic, w czasie którego naszła
    mnie taka myśl -- wiesz, że teraz są używane powszechnie
    samochodowe silniki spalinowe nie wolnossące, ale
    turbodoładowane i coomon railowe?

    Miałeś samochód z silnikiem wolnossącym i dawną pompą wtryskową?
    Nie każdy miał. Czy musisz najeździć się takim czymś, aby moc
    jeździć samochodem z nowszym silnikiem? Chyba nie musisz.
    Nie musisz przechodzić żadnych stopni ewolucji, aby cieszyć się życiem.

    3G istniało na papierze od dawna -- od połowy lat osiemdziesiątych,
    ale nie było na nie zapotrzebowania z powodów politycznych -- net
    nie był dobrem powszechnym. Gdy uwolniono internet, 3G stało się
    potrzebne, zatem zaczęto je wykorzystywać. Od samego początku
    wiadomo było, że duże opóźnienia pozwolą na rozwój technologii
    innych -- na przykład WiFi, gdzie opóźnienia nie są groźne. Gdy
    dziś WiFi potrafi nieźle konkurować na małą skalę z 3G -- potrzeba
    czegoś lepszego, aby nie utracić władzy nad netem. Lobby WiFi
    (w Polsce z Jopczyńskim na czele -- ale świat nie kończy się
    na Polsce) może obrzydzać LTE, ale wyroków Bożych nie można
    kwestionować -- co byś wolał jako klient? WiFi czy LTE za te
    same pieniądze? Odpowiedź jest prosta.

    Kontrą może być obrzydzanie LTE -- ale jak długo można ludziom
    wciskać kit o bezużyteczności LTE i o przewadze WiFi (czy innych
    technologii) nad LTE? I jak długo można utrzymać sieci przewodowe?

    Wiadomą rzeczą jest, że LTE pokonać może wszelkie inne technologie
    i za kilka lat ethernetowe czy WiFiowe sieci nie będą już rozwijane
    w ogóle. Pozostaną giganci -- głównie operatorzy telefonii komórkowej,
    inni odpadną z gry. I co w tym dziwnego czy groźnego?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 99. Data: 2013-02-04 21:26:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

> [...]
    > oznacza to wcale tego, że nie ma ono 3G czy 2G. Za jakiś czas
    > (być może w ciągu 2 lat) LTE będzie niemal wszędzie.

    LTE będzie tak samo "wszędzie", jak obecnie GSM. Od ponad 16 lat buduje się
    sieć, a w wielu miejscach GSM jest tylko na mapach zasięgu.

  • 100. Data: 2013-02-05 00:01:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "J.F." ga6gfqxeh6vw.1x59t1gwghu7t$....@4...net

    >Podziwiam wytrwałość -- 16 GB muzyki przesłuchasz w czasie jazdy na
    >nartach. :)

    A jak wyjade na tydzien ? Albo nie chce miec wrazenia ze w kolko
    slucham to samo ?

    >A może odtworzysz film w FHD? Ale jak będziesz oglądał film i jeździł
    >zarazem?

    Okularki googla sobie kupie :-P

    A powazniej - dzis ogladalem ... nie prowadzilem. A na nartach sa
    wyciagi :-)

    >Ściągnij na kartę i odtwarzaj tam, gdzie netu nie ma, ale po co masz
    >ścigać
    >od razu cały internet? Na 32 GB (taka karta niewiele kosztuje)
    >ściągniesz
    >muzykę doskonałej jakości (jak na odtwarzanie w pociągu czy w
    >samochodzie)
    >na miesiąc bezustannego odtwarzania.

    No coz, widac mam inne podejscie, bo 16 juz sie konczy :-)

    >Masz już folię. :) Teraz kup smartfon i zobacz, że folia jest stratą
    >pieniędzy. Póki co -- zobacz w necie, co potrafi nowoczesne szkło. :)
    >http://www.corninggorillaglass.com/

    A dokladna lista smartfonow z tym szklem gdzie ?

    >Gdybym kierował się tym, co piszą tacy jak Ty -- nigdy bym
    >nie kupił smartfonu.

    Cos w tym jest ...

    >Kupiłem, bo pokazano mi smartfon.

    Ajfon ? Podobno doskonaly :-)